تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۲۳
مرضیه خسروی فوق دیپلم آموزش ابتدایی با 23 سال سابقه خدمت معلم پایه پنجم دبستان شهید چمران ناحیه یک زاهدان بانوی نخبه فرهنگی استان سیستان و بلوچستان و حافظ کل قران می باشند.
گفتگو با بانوی نخبه فرهنگی سیستان و بلوچستان و حافظ کل قران
گفتگو با بانوی نخبه فرهنگی سیستان و بلوچستان و حافظ کل قران
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از خط اول،مرضیه خسروی از جمله بانوانی است که توانسته است در مسیر رشد و تعالی گام بردارد و در کنار مسئولیت های مختلف خانوادگی و اجتماعی،علاوه بر قرائت روزانه به حفظ کل این کتاب آسمانی مبادرت ورزد. از وی در همایش تجلیل از بانوان برگزیده استان سیستان و بلوچستان توسط استاندار تجلیل بعمل آمد.
فرصتی دست داد تا گفتگوی کوتاهی با وی انجام دهیم. حرف هایش شنیدنی است لطفا در خواندن آن با ما همراه شوید:
*** چند سال است که در امر حفظ قرآن فعالیت دارید؟
- از سال ۱۳۸۳ تاکنون به مدت ۱۰ سال حفظ قرآن با تجوید کامل در طول سال تحصیلی با دانش آموزان مشغول هستم.
*** کدام سوره و یا آیه قرآن را بیشتر دوست دارید ؟
- همه سوره ها و آیه های قرآن برایم جذاب و آموزنده می باشد وقتی وارد سوره می شویم گویی وارد باغی می شویم که داخل این باغ هر گلی پیدا می شود و من بیشتر آیه ” صبغه الله و من احسن من الله صبغه” سوره بقره را دوست دارم که به معنای رنگ خدایی بگیرید و چه رنگی بالاتر از رنگ خدا می باشد.
*** از فعالیتهای قرآنی خود بگویید.
- در سال ۱۳۸۳شروع فعالیتهای حفظ قرآنی در بین دانش اموزان پایه پنجم در کلاس درس شهرستان چابهار حفظ جزء ۳۰
از سال ۱۳۸۶ لغایت ۱۳۹۰ به مدت چهار سال موفق به حفظ قرآن کریم با موسسه دارالقرآن خانه کارگر تهران شدم.
در سال ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ موفق به گرفتن گواهی روخوانی و تجوید سطح یک و دو قرآن شدم.
در سال ۱۳۸۹ در کنار طرح کرامت و مهارتهای زندگی در کلاس درس دانش آموزان موفق به حفظ دو جزء قرآن شدند که توسط خانم فاطمه قربان معاون وزیر مورد تقدیر و تشکر قرار گرفتم.
در سال ۱۳۹۱ مربی حفظ قرآنی تعداد بیش از ۲۰۰ نفر از دانش آموزان دبستان ۱۳ آبان در طرح نور بود که همه دانش آموزانم موفق به دریافت گواهینامه و جایزه از نهضت حفظ ملی قرآن شدند.
در خرداد ۱۳۹۱ موفق به کسب رتبه دوم مسابقات حفظ قرآن کریم در استان شدم.
درسال ۱۳۹۱ و ۱۳۹۲ مربی حفظ قرآن کریم از اوقاف و امور خیریه استان معرفی شدم و درسال ۱۳۹۲ موفق به دریافت گواهی تخصصی آموزشی قرآن به کودکان شدم.



*** روش شما در تدریس قرآن به دانش آموزانتان چگونه است ؟
در روش تدریسم در دوهفته اول از قواعد تجوید استفاده می نمایم و بعد از آن آیات کتاب درسی وقواعد با شعر و بازی به دانش آموزانم می گویم و در این حالت دانش اموز اجازه نوشتن ندارد و همانجا باید قواعدرا یاد بگیرد.
*** هم اکنون در زمینه قرآن چه فعالیتهایی دارید؟
اکنون به مدت ۳ سال در منزل به صورت رایگان علاوه در طول سال تحصیلی در طی تابستان نیز حفظ قرآن کار می کنم که دانش آموزانم موفق به حفظ ۴ جزء قرآن شده اند
*** فرزندان تان را هم به حفظ قران تشویق کرده اید؟
- بله دارای سه فرزند می باشم که دختر بزرگم ۲۵ جزء قرآن را حفظ و پسرانم در حال یادگیری تجوید و روخوانی می باشند
*** از تأثیرات قرآن در زندگی تان بگویید ؟
- تأثیرات به سزایی دارد ، در هر دو زمینه مادی و معنوی به زندگی حرکت می بخشد ، نورانیت عجیبی در افراد و روحیات آنها ایجاد می کند و آنها را شاداب و زنده دل نگه می دارد .



*** از مسؤولان چه انتظاری دارید؟
معلمهای متخصص قرآنی در مدارس بخصوص ابتدایی بسیار کم می باشند با توجه به اینکه ۳ ساعت در هفته دانش آموزان درس قرآن دارند اگر از همان ابتدای سال حفظ قرآن را با تجوید کامل شروع کنند در پایه ششم یک جزء قرآن را حفظ می کند در حالیکه متاسفانه دانش اموزان پایه ششم یک صفحه کامل قرآن را نمی توانند روخوانی کنند.
*** وحرف آخر؟
قرآن را سرلوحه زندگی قرار دهیم وقتی قرآن سرلوحه زندگی باشد و به آن عمل کنیم آنموقع مومن می شویم و زندگیمان قرآنی و نورانی می شود.



انتهای پیام/4382
https://www.asrehamoon.ir/vdcevo8n.jh8x7i9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما