تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۸:۱۰
مدیرعامل سازمان بازیافت و مدیریت پسماند شهرداری زاهدان گفت: کارخانه بازیافت زباله زاهدان به زودی شروع به فعالیت می کند.
کارخانه بازیافت زباله زاهدان مجددا راه اندازی می شود
حسین زهی در گفت وگو با عصرهامون، گفت: از سال 84 و همزمان با تاسیس سازمان بازیافت و تبدیل مواد شهرداری، کارخانه بازیافتی در 14 کیلومتری شهر و در مسیر جاده میرجاوه به منظور جداسازی پسماندهای ارزشی از پسماندهای دفنی راه اندازی شد.

وی ادامه داد: با فعالیت این کارخانه آمار کارگاه های ضایعاتی در شهر کاهش محسوسی داشت، به طوری که تعداد زباله گردها بسیار کم شده بود اما از سال 92 به بعد عدم حمایت های مالی مناسب، خرابی قطعات دستگاه های خط بازیافت و تکنولوژی کاملا خارجی آن ها در شرایط تحریم باعث تعطیلی کارخانه شد که رونق
بازار ضایعاتی ها را در پی داشت.

وی اذعان کرد: جدیدا تلاش هایی برای راه اندازی مجدد کارخانه انجام شده و بنظر می رسد ظرف مدت یک الی دو ماه آینده دوباره راه اندازی شود.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه 370 تا 400تن زباله در سطح شهر تولید می شود که 7/5تا 8درصد این مقدار کالاهای ارزشی و 52 درصد آن مواد آلی هستند که قابلیت تبدیل به کود کمپوست را دارند.

حسین زهی تاکید کرد: طبق قانون 7 مدیریت پسماند، کلیه پسماندهای حاصل از تلاش روزمره انسان و نخاله های ساختمانی  پسماند تلقی شده و مدیریت جمع آوری آن در شهر با شهرداری و در روستا با دهیاری است.

مدیرعامل سازمان بازیافت و مدیریت پسماند شهرداری زاهدان ادامه داد: اگر 318 کارگاه ضایعاتی فعال در سطح شهر هر کدام تنها روزانه 200 کیلو کارتن جمع آوری کنند مبلغی بالغ بر 20 میلیارد در سال درآمد تنها از این مورد خواهند داشت که این پول در واقع سرمایه شهرداری است که حیف و میل می شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcjiaevhuqeyyz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما