تاریخ انتشار :چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۲۳
رییس سازمان حمل و نقل و پایانه شهرداری زاهدان گفت: قانون پارکبان ها مصوب هیات وزیران در سال 94 بوده که توسط معاون اول رییس جمهور در همان سال ابلاغ شده است.
تداوم امپراطوی پارکبانان در قلمروهای هفتگانه
مهران رودینی در پاسخ به سوال خبرنگار عصرهامون، مبنی بر معیار انتخاب خیابان ها برای اجرای طرح پارکبان اظهار کرد: معابر شهری پر ترافیک با توجه به شاخص های تبصره 1 ماده 15 قانون تخلفات راهنمایی و رانندگی و تصویب شورای عالی ترافیک هر شهر تعیین می شوند.

وی گفت: این معابر شامل خیابان هایی می شوند که فاقد ممنوعیت توقف و دارای تردد پر حجم و پایدار در فاصله زمانی هفت صبح تا نه شب باشند و در حاشیه آنها مراکز مجتمع های تجاری، خدماتی یا خدمات عمومی، آموزشی یا رفاهی و درمانی و یا تفریحی باشد.

وی افزود: در این معابر ضروریست تا حداکثر شیب طولی مسیر دوازده درصد بوده و پیاده رو از سواره رو مستقل باشد. همچنین طبق قانون حداکثر سرعت مجاز در نظر گرفته شده نباید بیش از 60 کیلومتر در ساعت باشد.

وی تصریح کرد: فعلا در زاهدان خیابان های آزادی، طالقانی، شریعتی،امیرالمونین، بهشتی، خیام و مولوی حسین بر برای اجرای این طرح در نظر گرفته شده اند و هر گونه حذف و اضافه این لیست مشروط به موفقیت طرح و موافقت شورای ترافیک است.

رودینی خاطر نشان کرد: همچنین بنا بر بند 3 تبصره یک این قانون، توقف وسیله نقلیه در این معابر و در محل هایی که برای پارک حاشیه ای در نظر گرفته شده، در نیم ساعت اول رایگان بوده و دریافت حق توقف برای خودروهایی است که بیشتر از  نیم ساعت اقدام به پارک اتومبیل خود می کنند.

وی ادامه داد: در زاهدان نرخنامه این طرح برای ساعت اول 450 تومان، ساعت دوم 300 تومان و از ساعت سوم به بعد به ازای هر ساعت 200 تومان است.

وی اذعان کرد: هدف از اجرای این طرح توزیع عادلانه جای پارک در خیابان های پر تردد و جلوگیری از اشغال دائم آن توسط کسبه است.

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری زاهدان با بیان اینکه شرکتی که هم اکنون در حال اجرای طرح است، همان مجری قبلی است که به لحاظ مدیریتی کاملا متحول شده گفت: مناقصه واگذاری این طرح با ابلاغ فراخوان عمومی برگزار شد، اما شرکت های بزرگ کشور به سبب پذیرفته نشدن خواسته ها و انتظارات غیر منصفانه و یک طرفه شان از طرف شهرداری، در آن حضور پیدا نکردند.

وی در پایان تاکید کرد: درآمد حاصل از طرح به حساب خزانه دولت واریز می شود و طبق قانون، تنها باید برای ساخت پارکینگ های عمومی استفاده شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcc4mqss2bqx48.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما