تاریخ انتشار :دوشنبه ۵ فروردين ۱۳۹۸ ساعت ۱۳:۲۱
حضور میهمانان و مسافران نوروزی که از اسقی نقاط کشور و سیستان و بلوچستان، چابهار را به عنوان هدف گردشگری خود قرار داده اند باعث شده تا دلال بازی اجاره ملک به صورت شبانه هرج و مرج قیمت ها را به دنبال داشته باشد.
کرایه شبانه منزل تا ۳ میلیون تومان در چابهار/ کمبود هتل و مهمانسرا شاهراه سواستفاده دلالان از مسافران نوروزی
به گزارش عصرهامون به نقل از چهاربهاران در نوروز ۹۸ و در روزهایی که از پیش رو می گذرد اگر گذری در شهر چابهار بزنید هر چند صد متر با آگهی و یا نوشته ای بر روی دیوارها و یا پشت ویترین سوپرمارکت ها روبرو می شوید که بر روی آن نوشته است جهت اجاره سوئیت و یا منزل با شماره تلفن زیر تماس حاصل فرمائید.
دغدغه نبود هتل و مهمانسرا از یک سو و هجوم بی سابقه مسافران در فروردین ماه هر سال به شهرستان چابهار کمبودات و ناتوانی مسئولان را برای ایجاد فضای اقامتی مورد رضایت کاملا مشهود ساخته است.
یکی از مسافران شهرستانی که برای تعطیلات نوروزی به چابهار سفر کرده است به خبرنگار ما می گوید: من و خانواده ام با حقوق کارمندی برای دیدن سواحل بکر چابهار به این خطه سفر کرده ایم و به دلیل بالا بودن قیمت های اجاره شبانه و پر بودن هتل و مهمانسراها بالاجبار در فضای باز چادر زده ایم.
علی نوذری ضمن درخواست از مسئولین می افزاید: دو روز گذشته که بارندگی به طور ناگهانی آغاز شد تا زمانی که وسایل مسافرتی و چادر را به داخل ماشین انتقال دادیم کاملا خیس از آب بارندگی شدیم.
نماینده ستاد اسکان نوروزی مسافران در چابهار حضور دلالان در بازار اجاره مسکن را نامناسب دانست و تشریح می کند: در حال حاضر حضور دلالان در بازار باعث شده تا قیمت اجاره شبانه سوئیت و منزل در شهر چابهار از ۸۰ هزارتومان تا ۷۰۰ هزار تومان واگذار و در ویلاهای منطقه آزاد از ۷۰۰ تا سه میلیون تومان که با سونا و جکوری همراه است اجاره داده شود.
عرفان ولایتی از واگذاری ۳۰۰ منزل در طی ۷ روز خبر داد و عنوان می کند: هم اکنون نیز منزل اجاره ای تا ۳۰۰ هزار تومان نداریم و تا چند روز دیگر خالی می شود از طرفی برای تنظیم قیمت ها باید لیدرهای این شغل شناسایی و ساماندهی شوند.
وی نظارت بر بازار اجاره شبانه مسکن در چابهار را مشکل دانست و می گوید: وقتی که مسافر در حال اجاره منزل شبانه می باشد مطمئنا ناظر و یا بازرس مسکن نمی تواند یقه به یقه شود که چرا گران اجاره می دهی و این فضا نیاز به مطالعه و بررسی کارشناسی شده دارد.
یکی از صاحبخانه های چابهار نیز در گفت و گو با چهاربهاران اظهار می کند: اجاره منزل در چابهار یکی از منابع درآمد زایی بومیان شده است و بسیاری از خانواده های کم درآمد در این ایام منزل خود را تخلیه کرده و با انعقاد قرار داد ۱۰ الی ۱۵ روزه با بنگاه داران کسب درآمد می کنند.
امان کرد تمنده اذعان می کند: ازدحام مسافران و تغییرات و شرایط جوی نامناسب گاها مسافران را مجبور می کند تا اقدام به اجاره ملک به صورت شبانه کنند تا خانواده شان در سلامت و آسایش به سر برد.
با توجه به ساخت و ساز هتل و مهمانسرا در چابهار امید می رود مدیرعامل منطقه آزاد چابهار و فرماندار ویژه شهرستان علاوه بر تسریع ساخت پروژه های در حال اجرا؛ تدابیری بیندیشند تا قیمت های نجومی هتل و حتی رستوان ها برای آسایش مسافران به حد مطلوب و استاندارد خود بازگردد.
انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcew78zwjh8zzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما