تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۳
حسین عبدالحی گفت: بعد از حادثه سیل در چابهار و کنارک جهت تسریع در بازسازی و آماده سازی سایت گواتر برای فصل آتی پرورش میگو اقدامات لازم پیش بینی شده است.
تسریع در بازسازی و آماده سازی سایت گواتر مکران برای پرورش میگو/رتبه سوم برداشت ماهی ایران از اقیانوس هند
به گزارش عصرهامون، به نقل از چهاربهاران حسین عبدالحی معاون آبزی پروری سازمان شیلات ایران صبح امروز در بازدید از پروژه های شیلاتی کنارک افزود: پروژه در حال ساخت پرورش میگوی شرکت کشت و صنعت مکران در منطقه گوردیم علاوه بر افزایش سطح تولید منطقه باعث اشتغالزایی مداوم برای بومیان نیز خواهد شد.

وی تاکید کرد: سایت پرورش میگوی گواتر که در سیل اخیر دچار خسارت شده است ضمن تسریع پیشبینی خسارات وارده، بازسازی خواهد شد.

عبدالحی ادامه داد: ما در مجموع صید و آبزی‌پروری در رتبه 24 فائو قرار داریم، در آبزی‌پروری رتبه 19، در ماهی قزل‌آلا رتبه اول، در ماهی خاویاری رتبه 3 و در برداشت از آب‌های اقیانوس هند در صید و صیادی رتبه دوم را بعد از اندونزی داریم.

وی عنوان کرد: طبق مطالعات انجام‌شده بر روی تولید ماهی در دریا، ظرفیت بالایی در سواحل مکران، دریای خزر، خلیج‌فارس و دریای عمان وجود دارد.

وی با اشاره به این نکته که آبزی‌پروری و کشاورزی با امنیت غذایی گره‌خورده، اذعان کرد: ما باید بتوانیم با ایجاد امنیت غذایی و افزایش کیفیت محصولات خود، در حوزه جهانی حضور پررنگ‌تری داشته باشیم.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcew78zvjh8wei.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما