تاریخ انتشار :شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۲
رئیس اداره حفاظت محیط زیست سراوان خبر داد؛

کشف محموله 300 قطعه ای پرنده در سیستان و بلوچستان

بهزاد دهواری گفت: یک محموله 300 قطعه ای پرنده در حوزه شهرستان سراوان شناسایی و کشف شد.
کشف محموله 300 قطعه ای پرنده در سیستان و بلوچستان
بهزاد دهواری، رئیس اداره حفاظت محیط زیست سراوان در گفت و گو با عصرهامون بیان کرد: با توجه به میزان به بارش های در فصل زمستان گذشته و ادامه بارش ها در فصل بهار بسیاری از زیستگاه ها و مناطق استان از جمله مناطق حوزه شهرستان احیا شده و زندگی گونه های حیات وحش در آن جان تازه ای گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه با وجود بارش های چند ماه اخیر و رویش پوشش گیاهی و امکان دسترسی به آب در مناطق استان با توجه به برنامه های عمرانی انجام شده از جمله لایروبی چشمه ها و ساخت آبشخورها به تعداد زیاد در مناطق شاهد لانه گزینی و تخم گذاری برخی از پرندگان بومی و مهاجر در استان هستیم.

دهواری ادامه داد: احیای طبیعت و محیط زیست و در پی آن افزایش زاد و ولد حیات وحش، عده ای سودجو که با بی اطلاعی موجب تخریب محیط زیست و نابودی حیات وحش می شوند را به مناطق کشانده است که با زنده گیری گونه های حیات وحش باعث نابودی آن می شوند.

وی اشاره کرد: یگان حفاظت محیط زیست شهرستان سراوان طی گشت و کنترل و پایش منطقه یک نفر متخلف را که نسبت به زنده گیری بیش از 300 قطعه پرنده نابالغ از نوع کبک و تیهو اقدام کرده بود، شناسایی کردند که با توجه به موقعیت منطقه کوهستانی و همینطور گرمای هوا با به جا گذاشتن پرندگان از منطقه متواری شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پرندگان به دام افتاده با توجه به شرایط مطلوب منطقه توسط پرسنل یگان حفاظت محیط زیست در یکی از زیستگاه های نزدیک رهاسازی شدند.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcezf8zvjh8wvi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما