تاریخ انتشار :جمعه ۱۹ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۱
امام جمعه ایرانشهر گفت:پرستاری با الگوگیری از رفتار توحیدی حضرت زینب(س) مقدس‌ترین حرفه است.
حمایت آمریکا و غرب، مهم ترین عامل جنایت اسرائیل علیه کودکان/پرستاری با الگوگیری از رفتار توحیدی حضرت زینب(س) مقدس‌ترین حرفه است
به گزارش عصرهامون به نقل از پهره؛ حجت الاسلام والمسلمین عیسی بزمانی، امام جمعه شهرستان ایرانشهر در خطبه های نماز جمعه این هفته بین نمازگزاران بیان کرد: خودم و شما برادران و خواهران ایمانی را به رعایت تقوای الهی دعوت می کنم و تقوا همچون سپری در برابر گناهان است و هر کس این ویژگی را داشته باشد در بین همگان محبوب دل ها می شود.

وی افزود: امروز نوزدهم آذر ماه، پنجم جمادی الاول مصادف با ولادت حضرت زینب(س)، روز پرستار بوده و این بانوی بزرگوار الگویی برای کل زنان عالم در صبوری و خدمتگزاری است.

این خطیب جمعه تصریح کرد: روز پرستار را به جامعه پرستاری تبریک عرض می کنم و وجود حضرت زینب(س) باعث شد که پیروزی دشمن با شکست مواجه شود و همین ایمان زینبی سبب مقاومت در برابر ظالمان و ستمگران شد.

وی اضافه کرد: زمانی که اسرای کربلا را به سمت کوفه حرکت دادند حضرت سجاد(ع) با دیدن تن‌های بی سر خانواده خود در حال مرگ بودند که حضرت زینب(س) با تمام بزرگواری خویش او را تسلي داد که این، نشان از ایمان والای آن بانوی بزرگوار دارد.

وی خاطرنشان کرد: نگاه توحیدی حضرت زینب (س) باعث شده زنان ایرانی در همه عرصه ها پا به میدان بگذارند که بیانگر این عرصه ها پرستاران و مطالبه گران در عرصه پرستاری است و باید به این مسئله توجه ویژه شود که در کشور ما پرستارهای فراوانی در زمان کرونا از جان خود گذشتند و تمام توان خود را صرف خدمت به بیماران کردند.

حجت الاسلام بزمانی اذعان کرد: کشورهای اسلامی چون ایران همیشه حقوق بشر را رعایت می کنند اما کشورهایی چون آمریکا پا روی حقوق بشری می گذارند و حق مردم را به شیوه های مختلف توسط جیره‌خواران خود ضایع می کند و مظلوم کشی برای آن ها یک کار عادی محسوب می شود.

وی عنوان کرد: آمریکا گروهک های تروریستی را روز به روز در منطقه و کشورهای اسلامی پرورش می دهد که این امر باعث شده ده ها هزار نفر از مسلمانان را بت انفجارهای بمب به شهادت برسانند و در یمن و سوریه بچه های مظلوم مسلمان را که سن و سالی نداشتند از این طریق به شهادت رساندند و جای تاسف است که این ها دم از حقوق بشریت می زنند.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcdfo0fsyt0os6.2a2y.html
نام شما
آدرس ايميل شما