تاریخ انتشار :جمعه ۲۶ آذر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۰۸
مولوی ریگیان پور امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه درخطبه های این هفته نمازجمعه گفت: دشمنان دین و انقلاب از تمام توان رسانه ای بدون لحظه ای وقفه استفاده کرده اند تا بتوانند وحدت بین شیعه و سنی و اخوت اسلامی را کمرنگ کنند اما همواره ناکام بوده اند.
حل معضلات اجتماعی باید اولویت اصلی ائمه جمعه و جماعات باشد/ حفظ وحدت شیعه و سنی رمز پیروزی اسلام
 به گزارش عصرهامون؛ به نقل از لادیز، مولوی ریگیان پور امام جمعه اهل سنت شهرستان میرجاوه درخطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به نکاتی از محبت و دوستی امت اسلامی به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و اهل بیت ایشان،گفت: همه فرقه های اسلامی در رابطه با محبت به حضرت محمد (ص) و اهل بیت شان هم عقیده هستند و این محبت باعث نجات و شفاعت ما در آخرت خواهد شد .

وی افزود: از ابتدای عمر با برکت انقلاب اسلامی ایادی استکبار و دشمنان دین و انقلاب از تمام توان رسانه ای بدون لحظه ای وقفه استفاده کرده اند تا بتوانند وحدت بین شیعه و سنی و اخوت اسلامی را کمرنگ کنند. دشمنان همواره به دوستی تشیع و تسنن در ایران غبطه می خورند و انگشت به دهان مانده اند که چرا توطئه های مختلف شان بی نتیجه مانده است و هرچه می گذرد این برادری بین شیعه و سنی قوی تر می شود. همه این برکات از وجود نظام مقدس جمهوری اسلامی و نتیجه خون شهدای انقلاب، و رهبری عالمی فرزانه است که همواره بیاناتشان راهنمای امت اسلامی بوده است.

امام جمعه اهل سنت میرجاوه اذعان کرد: علما و ائمه جمعه و جماعات بجای اینکه سخنانی پر از ابهام و تفرقه انگیز بگویند از مشکلات اجتماعی و هدایت جوانان سخن به میان بیاورند. معضل گرایش جوانان به مواد مخدر، مشکلاتی که مخصوصا در مناطق مرزی امکان بروز دارد از جمله سرقت، گروگان گیری و درگیری های مسلحانه همه اینها باید از طریق تریبون های نماز جمعه مطرح شود تا حل این مشکلات برای نیروهای امنیتی و نظامی کشور سهولت یابد، بزرگان دینی تلاش کنند جوانان را به سوی کسب علم و خلاقیت و افزایش تولید و بهبود اقتصاد کشور سوق دهند آنها باید تلاش کنند موارد این چنین در جامعه تبیین یابد.

وی با اشاره به این مطلب که در استان سیستان و بلوچستان آمار طلاق بسیار پایین است اما درگیری های طایفه ای و پیامد های متعاقب آن آمار جرائم را در استان افزایش داده است، تصریح کرد: از مردم استان سیستان و بلوچستان می خواهیم که در برخورد ها و مواجهات روزمره احساسات و هیجانات لحظه ای را کنترل کنند و از هرگونه برخورد با همشهریان اجتناب کنند چرا که بروز ناامنی در استان لطمات اقتصادی جبران ناپذیری به آحاد مردم خواهد زد.

مولوی ریگیان پور خاطر نشان کرد: طرحی که فرمانده ناجا به مقام معظم رهبری ارائه کرده است طرحی جامع و بسیار خوب می باشد که مورد استقبال کارشناسان امر قرار گرفته است .

وی با اشاره به سفر معاون اقتصادی ریاست جمهوری و فرمانده مرزبانی به استان سیستان و بلوچستان و اقدامات و پیگیری های انجام شده از سوی دولت، اذعان کرد: دولت مردمی خوشبختانه با جدیت در تلاش است و کارهای بسیار بزرگی را آغاز کرده اما عده ای با انتقادات بی پایه و اساس به دنبال تضعیف خدمت رسانی به مردم می باشند این افراد دشمن دولت و ملت هستند.


انتهای پیام / https://www.asrehamoon.ir/vdcgzt9qnak9tn4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما