تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۱:۲۱
مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و دینی و مذهبی گفت: شهرستان ایرانشهر که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان مرکز فرهنگی بلوچستان معرفی شده باید به عنوان پایتخت تقریب مذاهب به ثبت برسد.
شهرستان ایرانشهر به عنوان پایتخت تقریب مذاهب به ثبت برسد
به گزارش عصرهامون به نقل از پهره نشست جمعی از علما و معتمدین شهرستان ایرانشهر با حضور ماموستا کریمی، مشاور اقوام و مذاهب ریاست جمهوری و رحمدل بامری معاون سیاسی واجتماعی استانداری سیستان و بلوچستان و علی شعبانی معاون استاندار و فرماندار ویژه این شهرستان در محل سالن اجتماعات فرمانداری این حوزه برگزار شد.

در این جلسه ماموستا کریمی، مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و دینی و مذهبی بیان کرد: دشمنان امروز بر روی فرقه گرایی و مذهب گرایی به عنوان عوامل اختلاف بین مسلمانان سرمایه‌گذاری کرده که با تدبیر رهبر معظم انقلاب و با تعهد مردم به نظام همواره شکست خوردند.

وی افزود: شهرستان ایرانشهر که از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان مرکز فرهنگی بلوچستان معرفی شده باید به عنوان پایتخت تقریب مذاهب به ثبت برسد.

وی عنوان کرد: حضور برادروار اقوام و مذاهب در ایرانشهر، این شهرستان را به عنوان نمونه عملی وحدت در کشور مطرح کرده است.

مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و دینی و مذهبی با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در ایرانشهر قبل از انقلاب، تصریح کرد: معظم له این شهرستان را مرکز فرهنگی بلوچستان معرفی کردند که این نشانگر جایگاه این منطقه از لحاظ فرهنگی، اجتماعی و آموزشی است.

وی اضافه کرد: ثبت ایرانشهر به عنوان پایتخت تقریب مذاهب برگ زرین دیگری در تاریخ این شهرستان رقم خواهد زد.

در ادامه رحمدل بامری، معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان نیز با بیان این‌که ایرانشهر به عنوان نماد وحدت مطرح است، گفت: ولایت پذیری، بصیرت، اتحاد و انسجام مردم این شهرستان نشانگر وفاداریشان به نظام است.

وی افزود: مردم ایرانشهر حدود یک سال در دوران رژیم پهلوی که در جامعه خفقان سیاسی و عدم آزادی حاکم بود میزبان رهبر معظم انقلاب بودند و امروزه به عنوان مردمان شهر میزبانان ولایت مطرح هستند و به آن افتخار می‌کنند.

وی بیان کرد: دشمن با تمام توان از طریق جنگ نرم و تحریم به ایران اسلامی حمله کرده که با اتحاد، بینش، بصیرت، یک صدایی و ولایت پذیری مردم کشورمان تمام توطئه‌های آنان خنثی شده است.

گفتنی است، ماموستا عبدالسلام کریمی، مشاور رییس‌جمهور در امور اقوام و مذهبی و دینی از محل اقامت رهبر معظم انقلاب در دوران تبعید در ایرانشهر و قلعه تاریخی ناصری ایرانشهر دیدن کرد.

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdccspqse2bq048.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما