تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ ساعت ۰۷:۵۳
در پی غفلت کارگروه تنظیم بازار صورت گرفت؛

ایجاد آشفته بازار قیمت ها در هویدا بودن رد پای دلالان

شهروندان قصرقندی از گرانی و نوسان قیمت کالاهای اساسی در بازار گلایه مند هستند.
ایجاد آشفته بازار قیمت ها در هویدا بودن رد پای دلالان
به گزارش عصرهامون به نقل از پهره؛ عده ای از شهروندان شهرستان قصرقند با ابراز گلایه از نوسان قیمت ها خواستار نظارت بیشتر مسئولان هستند.
 
درج نشدن قیمت

در همین راستا، محمد غلامی، یک شهروند قصرقندی در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: قیمت کالاها در بازار بسیار متفاوت بوده و هر مغازه به نرخی که دوست دارد کالای خود را می فروشد.

وی افزود: چند نرخی بودن برخی کالاها باعث شده شهروندان قصرقندی برای خرید کالای نیاز روزمره به چند مغازه سر بزنند که خود این مسئله باعث کلافگی آنان شده است.

این شهروند قصرقندی تصریح کرد: بسیاری از اقلام در اکثر مغازه ها فاقد قیمت هستند، د حالیکه عدم درج قیمت بر روی کالا توسط مغازه داران باید برای مشتریان شفاف سازی شود، که این امر نیز در سایه نبود نظارت کافی اجرایی نشده و باعث نگرانی دو چندان شهروندان شده است.

وی اضافه کرد: این امر سبب نگرانی بیش از پیش مردم از گرانی های بی دلیل برخی مغازه داران شده که مسئولین باید هر چه سریع تر این موضوع را دریابند و دست دلالان و قاچاقچیان را کوتاه، و نظارت بر بازار را به درستی انجام دهند.

کنترل هرج و مرج در بازار

مرتضی سایگانی، سرپرست فرمانداری شهرستان قصرقند در گفت و گو با خبرنگار ما بیان کرد: تامین کالاهای ضروری و کنترل قیمت ها وظایف اصلی ستاد تنظیم بازار منطقه بوده، و  لازم است مصوبات جلسات کارگروه تنظیم بازار تا کسب نتیجه توسط اعضاء با تلاش، جدیت و به دقت پیگیری شود.

وی افزود: گشت های مشترک برای مقابله با هر گونه کم فروشی، گرانفروشی، تخلفات صنفی توسط ادارات ذیربط باید انجام شود تا در این راستا کیفیت اجناس، کمیت و کنترل قیمت ها مورد بررسی قرار بگیرد.

این مسئول گفت: گشت مشترک نظارتی علاوه بر رصد کالاهای اساسی مورد نیاز مردم، کنترل قیمت فروش کالاها نیز توسط اصناف در شهر قصرقند انجام می شود.

انتهای پیام/
https://www.asrehamoon.ir/vdcgz79q3ak9tz4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها