تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۳ تير ۱۴۰۱ ساعت ۲۲:۳۹
پس از گذشت 52 روز یک مورد فوتی با نتیجه مثبت کرونا در سیستان و بلوچستان به ثبت رسید.
پایان روز های صفر کرونایی در سیستان و بلوچستان
به گزارش عصرهامون،  حبیب غزنوی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه آخرین مورد فوتی با نتیجه مثبت آزمایشگاهی در استان سیستان و بلوچستان در تاریخ 3 خرداد 1401 ثبت شده بود، گفت: در شبانه روز منتهی به پنجشنبه 23 تیر 1401 پس از گذشت بیش از پنجاه روز متاسفانه یک نفر به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد و بدین ترتیب تعداد کل موارد ناشی از کرونا در سیستان و بلوچستان به 2 هزار و 810 نفر رسید.

وی ادامه داد: پوشش دز سوم واکسیناسیون در سطح استان سیستان و بلوچستان به هیچ عنوان قابل قبول نیست، تنها 32 درصد از هم استانی های عزیز تاکنون نسبت به تزریق دز سوم اقدام نموده اند،  پوشش قابل قبول در نوبت اول و دوم باعث شد موج اومیکرون را پشت سربگذاریم، اما هم اکنون با شیوع زیرسویه های امیکرون، کاهش ایمنی جامعه و کاهش رعایت دستورالعمل های  وضعیت بسیار شکننده است. 

به گفته دکتر غزنوی از ویژگی های واریانت BA.5 و BA.3 که در حال منتشر شدن در سطح استان و کشور است قدرت سرایت پذیری بالای آن است،  هر فرد مبتلا به این واریانت می تواند 18 نفر را مبتلا کند. 

وی افزود:  دز یادآور واکسن کرونا در کاهش موارد ابتلای شدید و کاهش میزان مرگ و میر نقشی مهمی دارد،  با تزریق دز یادآور، استفاده از ماسک و حفظ فاصله اجتماعی از این ویروس در امان باشیم. 

این مسئول در تشریح وضعیت همه‌گیری کرونا در استان گفت: در 24 ساعت منتهی به صبح روز پنج شنبه 23 تیرماه 1401 تعداد 65  مورد مثبت آزمایشگاهی در دانشگاه های علوم پزشکی زابل، ایرانشهر و زاهدان شناسائی شد و تعداد کل موارد مثبت کووید 19 در سیستان و بلوچستان به رقم  170 هزار و 161 نفر رسید.

به گفته دکتر غزنوی در حال حاضر 25 بیمار تنفسی در بیمارستان ها و مراکز درمانی استان بستری می باشند که 3 نفر مبتلای قطعی به کرونا هستند.


انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcaaon6m49nyi1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما