تاریخ انتشار :جمعه ۲۱ مرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۱:۳۱
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: قرارگاه غدیر با دستور وزیر کشور در چهار حوزه آب، اشتغال، مرز و توسعه بخش عمرانی مشغول به کار است.
توسعه هم جانبه منطقه سیستان ماموریت اصلی قرارگاه غدیر/ باید وابستگی خود به منابع نامطمئن آب را کاهش دهیم
به گزارش عصرهامون، حسین مدرس خیابانی استاندار سیستان و بلوچستان شامگاه پنجشنبه در نشست قرارگاه غدیر با بیان اینکه وظایف دستگاه‌ها در حوزه سیستان به هیچ عنوان هم پوشانی با ماموریت قرارگاه غدیر ندارد و همه باید به وظایف خود عمل کنند بیان کرد: فرمانداران متناظر با قرارگاه غدیر استان در شهرستانها باید این قرارگاه را تشکیل داده و روند اجرای کار را به صورت جدی پیگیری کنند.
 
وی با بیان اینکه این قرارگاه هفته ای یکبار تشکیل خواهد شد تا مصوبات آن به صورت مطلوب به اجرا در بیاید تاکید کرد: در حوزه آب باید با برنامه ریزی وابستگی خود را از منابع نا مطمئن جدا کنیم و به خود کفایی و خود اتکایی در حوزه تامین آب برسیم.
 
مدرس خیابانی خاطرنشان کرد: اشتغال و معیشت مردم منطقه سیستان یکی دیگر از اهداف قرارگاه غدیر است که ما باید بتوانیم مردم را در منطقه سیستان ماندگار کنیم چرا که این سکونت در حفظ امنیت پایدار موثر است.
 
وی بیان کرد: یکی دیگر از ظرفیت های استان مرز است که در این راستا مقدمات ایجاد گذر سوختی با مرز افغانستان فراهم شده و ما می خواهیم مشابه آنچه در بلوچستان با مرز پاکستان داریم در سیستان نیز ایجاد کنیم که در مرحله اول مرزنشینان تا شعاع ۲۰ کیلومتر مرز و در مرحله دوم تا شعاع ۵۰ کیلومتری بتوانند از مواهب گذر سوختی استفاده کنند.
 
استاندار ادامه داد: شورای امنیت کشور، کار ویژه مرز کشور و کمیسیون اصل ۹۰ گذر سوختی سیستان را تایید کردند که می توانیم آن را اجرا کنیم.
 
وی بیان کرد: محور بعدی قرارگاه غدیر ارتقای شاخص های عمرانی در منطقه سیستان است تا بتوانیم از این طریق به توسعه سیستان و استان کمک کنیم.
 
مدرس خیابانی افزود:  قطعاً آب مورد نیاز دام مردم منطقه برای جلوگیری از مهاجرت مردم و تولید ثروت باید تامین شود.
 
وی ادامه داد:  برای تامین بخشی از نیاز آبی سیستان، چاه ژرف شماره ۳ حداکثر تا نیمه اول شهریور ماه با خط انتقال ۶ کیلومتری وارد مدار می شود، همچنین با اجرای خط انتقال ۳ کلیومتری آب شیرین کن چاه ژرف شماره ۲ نیز به مدار اضافه می شود.
 
وی افزود: صدور مجوز حفر چاهک ها با اولویت معیشت مردم منطقه، اضافه شدن دو فاز دیگر به چاه های منطقه حرمک و نصب آب شیرین کن بر روی چاه های ژرف منطقه از جمله دیگر خبر های خوبی است که می‌توانیم به مردم صبور منطقه سیستان اعلام کنیم.
 
وی خاطرنشان کرد: همچنین خوشبختانه مجوز حفر چاهک در محدوده دیوار مرزی و رودخانه هیرمند برای تامین حداقلی آب کشاورزی منطقه سیستان از طریق مکاتبه با شرکت منابع آب ایران اخذ شده است.
 
انتهای پیام/س
  https://www.asrehamoon.ir/vdcc4xqse2bqpp8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها