تاریخ انتشار :شنبه ۵ آذر ۱۴۰۱ ساعت ۲۱:۵۹
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت به کاهش گردش ویروس آنفلوآنزا در کشور اشاره کرد و گفت: آنتی بیوتیک‌ها روی آنفلونزا اثر درمانی ندارند، چرا که آنفلوانزا توسط ویروس ایجاد می‌شود و بعضی‌ اوقات مردم به‌ اشتباه تصور می‌کنند که در موارد ویروسی، مصرف آنتی بیوتیک کمک کننده است که این باور نادرست است.
کاهش گردش ویروس آنفلوآنزا در کشور/ عدم تجویز آنتی بیوتیک از سوی پزشک ربطی به کمبود دارو ندارد
به گزارش عصرهامون به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ ابراهیم قادری رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت  درباره وضعیت ویروس آنفلوآنزا در کشور اظهار داشت: خوشبختانه در دو هفته گذشته از نمونه‌های جمع‌آوری شده از افراد مبتلا به سرماخوردگی‌های خفیف و شدید، حدود ۱۹.۵ درصد موارد، آنفلوانزا هستند، در حالی که در اوج همه‌گیری آنفلوانزا، این عدد به ۳۶ درصد رسیده بود.
وی در ادامه به کاهش گردش ویروس آنفلوآنزا در کشور اشاره کرد و گفت: امیدواریم تعداد موارد ابتلا به آنفلوانزا حالت افزایشی پیدا نکند؛ البته شیوع آنفلوانزا دو پیک (A,B) دارد که پیک B، کوچکتر است. الان از پیک A که حالت افزایشی داشته، به وضعیت ثابتی رسیده‌ایم و انتظار می‌رود اتفاق جدیدی در روند همه‌گیری رخ ندهد.
به گفته رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت، آنفلوانزا در افراد سالمند، زنان باردار و مبتلایان به بیماری‌های قلبی، ریوی، کلیوی و آسم، دیابت، نارسایی قلبی، بیماران دیالیزی، بیماران تحت شیمی درمانی و افراد با نقص ایمنی می‌تواند بسیار خطرناک باشد و باید پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند، در واقع تاکید می‌کنیم این قشر هر چه سریعتر واکسن آنفلوآنزا را تزریق کنند.

عدم تجویز آنتی بیوتیک از سوی پزشک ربطی به کمبود دارو ندارد/بی‌تاثیر بودن آنتی بیوتیک در درمان آنفلوآنزا

قادری در پاسخ به این سوال که بیماران معتقد هستند که عدم تجویز آنتی بیوتیک از سوی پزشک به دلیل کمبود دارو در کشور است، گفت: آزیترومایسین و دیگر آنتی بیوتیک‌ها روی آنفلونزا اثر درمانی ندارند، چرا که آنفلوانزا توسط ویروس ایجاد می‌شود و آنتی بیوتیک تنها می‌توانند به مقابله با عفونت‌های ناشی از باکتری‌ها کمک کند.
رئیس اداره مراقبت مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر وزارت بهداشت در خاتمه تصریح کرد: با توجه به اینکه آنتی‌بیوتیک‌ها روی عفونت‌های ناشی از ویروس‌ها اثری ندارند، بعضی‌ اوقات مردم به‌ اشتباه تصور می‌کنند که در موارد ویروسی، مصرف آنتی بیوتیک مفید و کمک کننده است، در واقع این باور نادرست است.
بیشتر بخوانید:
آنفولانزا فروکش کرد
سرماخوردگی و آنفلوآنزا چه تفاوت هایی با هم دارند؟
رعایت پروتکل بهداشتی همچنان در دستور کار مسئولان
کاهش گردش ویروس آنفلوآنزا طی هفته‌های آینده در کشور
بی تاثیر بودن آزیترومایسین در درمان آنفلوآنزا

انتهای پیام/ https://www.asrehamoon.ir/vdcgxw9qnak9nw4.rpra.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها