تاریخ انتشار :يکشنبه ۹ بهمن ۱۴۰۱ ساعت ۱۳:۴۸
وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه ۸۵ میلیون ایرانی ناظر اتاق شیشه‌ای مولدسازی خواهند بود، گفت: ۲۱۳ هزار فعال اقتصادی مجوز خود را بدون حتی یک‌بار حضور و یک برگه از طریق درگاه ملی مجوزها دریافت کرده‌اند و جشن مجوز بدون کاغذ را در همین دولت خواهیم گرفت.
مولدسازی به‌صورت شفاف انجام می‌شود/ جشن مجوز بدون کاغذ را در همین دولت خواهیم گرفت
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون به نقل ازخبرگزاری فارس؛  سید احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در برنامه تلویزیونی صف اول‌ اظهار داشت: ثروت زیادی در مقابل چشم مردم در اختیار شرکت‌های دولتی است اما برای پیشبرد برخی پروژه‌ها بودجه کافی وجود ندارد، خلاصه کار هیات مولدسازی دارایی‌های دولت این است که هر کجا دارایی راکد و منجمد وجود دارد را به یک دارایی مولد و محرک برای تکمیل پروژه‌ها و بهره‌وری تبدیل کنیم‌.
‌وی با بیان اینکه ۸۵ میلیون ایرانی ناظر اتاق شیشه‌ای مولدسازی خواهند بود، افزود: نزدیک میدان ونک تهران مدرسه‌ای وجود دارد که مدتی است بلا استفاده مانده در حالی که آن منطقه مملو از مدارس دولتی و غیردولتی است و تنها با مولد سازی همین یک مدرسه می توان ۷ مدرسه برای سایر مناطق تهران و حاشیه تهران تاسیس کرد.
وزیر اقتصاد بیان کرد: بسیاری از پیمانکاران از دولت طلبکار هستند و اگر در عوض بدهی آنها یکی از این املاک به قیمت کارشناسی و شفاف در اختیار آنها قرار گیرد، به سرعت وارد پروژه جدید می‌شوند و به جای آن که پروژه‌هایشان مستهلک شود، در دوره زمانی کوتاه تری انجام می شود.
‌خاندوزی اظهار داشت: مقاومت مدیران دولتی برای نگه داشتن اموال و املاک از مهمترین موانع مولدسازی دارایی‌های دولت در سال‌های گذشته بود؛ با غلبه بر این مقاومت‌ها و همچنین شناسایی اموال و املاک دولتی بیش از ۷۰ درصد به اموال شناسایی شده اضافه‌ شده و امروز بیش از یک میلیون املاک و مستغلات شناسایی شده دولتی داریم.
وی اضافه کرد: شکستن مقاومت مدیران دولتی برای اعلام و مولدسازی اموال، شناسایی مازاد بودن یا نبودن و قیمت‌گذاری به گونه‌ای که سخت گیرانه و غیر واقعی نباشد از الزاماتی است که در هیات عالی مولدسازی بر مبنای مصوبه شورای هماهنگی سران قوا دنبال می‌شود.
وی تصریح گرد: نیازی به فروش برخی اموال نیست چرا که بسیاری از املاک دولتی امکان مولدسازی و تبدیل به واحدهای سرمایه‌گذاری را دارند و این یک نهضت جدید است که نه تنها رونق پروژه‌ها و خروج بنگاه‌ها از زیاندهی را فراهم می‌کند، بلکه مردم سهامدار پروژه‌های دولتی می‌شوند و بر روند نیز نظارت خواهند داشت.
خاندوزی اضافه کرد: گردش کار مصوبه سران قوا و مراحل تایید آن از سوی رهبر معظم انقلاب در خصوص مولد سازی دارایی های دولت محرمانه بوده اما زمانی که مصوبه به مرحله اجرا رسید دیگر محرمانه نبوده و البته محرمانه بودن در مراحل اولیه هم به معنای پشت درهای بسته بودن نبوده بلکه نشست‌های متعددی درباره آن برگزار و به بحث گذاشته شده بود.
وی گفت: همه ‌تصمیمات هیات عالی واگذاری در یک اتاق شیشه‌ای و کاملاً شفاف گرفته می‌شود و هیچ نقطه تاریکی وجود نخواهد داشت. در ترکیب هیات برای اینکه نظارت جدی باشد یک نماینده از سوی رئیس مجلس و یک نماینده از رئیس قوه قضائیه در تمام جلسات شورا حضور و حق رای دارند.دبیرخانه مکلف به ارائه گزارش‌های دوره‌ای است . ۸۵ میلیون ایرانی ناظر اتاق شیشه‌ای مولدسازی خواهند بود.
خاندوزی ادامه داد: قطار حرکت صدور مجوزهای برخط باید شتاب بیشتری داشته باشد؛ ۲۱۳ هزار فعال اقتصادی مجوزهای خود را بدون حتی یک بار حضور و یک برگه از طریق درگاه ملی مجوزها دریافت کرده اند و ۱۳۹ هزار درخواست در دست بررسی است.
وی بیان کرد: در حوزه مجوزهای دستگاهی به دنبال این هستیم درهای پشتی را ببنیدیم . در وزارت اقتصاد تیمی را مأمور کرده‌ام که به طور ناشناس برای دریافت مجوز مراجعه می‌کنند تا ببینند از منظر یک مراجعه کننده وضعیت چطور است. گزارش تیم راستی آزمایی نشان می‌دهد برخی دستگاه‌ها هنوز درهای پشتی خود را نبسته‌اند. جشن مجوز بدون کاغذ را در همین دولت خواهیم گرفت.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdcaamn6i49nma1.k5k4.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها