تاریخ انتشار :يکشنبه ۷ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۹:۰۶
دو تن از جانبازان دفاع مقدس گفتند: ولایت‌فقیه رمز پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی بود.
ولایت‌فقیه رمز پیروزی ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی بود
یحیی اربابی یکی از رزمندگان و جانبازان دوران جنگ تحمیلی از شهرستان فنوج در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: در آن دوران امکانات کم و مسائل روز را از طریق رادیو پیگیری می‌کردیم تا از اوضاع و احوالات کشور مطلع شویم، باتوجه‌به اینکه در سن جوانی به سر می‌بردیم فکر و حس اینکه بیگانگان به کشور تجاوز کنند ما را اذیت می‌کرد این بود که تصمیم گرفتیم برای دفاع از کیان مرزوبوم و حفظ دستاوردهای انقلاب وارد میدان عمل شویم.

وی افزود: از طریق گردان ۴۰۵ عاشورا به منطقه اعزام و در عملیات کربلای پنج حضور داشتم که در همین عملیات نیز به‌واسطه اصابت خمپاره جانباز شدم.

این رزمنده دفاع مقدس ادامه داد: باتوجه‌به اینکه فضای جبهه با چیزی قابل‌قیاس نیست اگر به دوران قبل برگردم قطعاً برای دفاع از آرمان‌های کشور به میدان نبرد خواهم رفت و به جوانان نیز توصیه می‌کنم پیرو خط امام باشند که راه درست است.

 اگر سپاه نبود کشور هم نبود

غلامحسین مطهری نژاد یکی دیگر از جانبازان در شهرستان هامون با اشاره به اینکه در ۳۱ شهریور سال ۱۳۵۹ یک حرکت همه‌جانبه از تمام دنیا بر علیه ایران شروع شد، گفت: در آن ایام تمام جهان بر علیه ایران یک‌صدا شدند؛ اما ملت ایران با توکل بر خدا و هدایت‌های ولایت‌فقیه توانست پس از هشت سال مقاومت و ایستادگی دشمن را شکست دهد و به پیروزی برسد.

وی افزود: سال ۱۳۶۲ به جبهه اعزام شدم چرا که موضوع دفاع از کشور و ناموس بود همه به فرمان امام راحل به میدان آمدند و از آب‌وخاک کشور دفاع کردند، همگان بدون هیچ چشم داشتی اعلام‌حضور کردند و با دست‌خالی اما توکل بر خدا پیروز شدند.

این جانباز ادامه داد: بنده در عملیات والفجر ۸، منطقه شلمچه، خرمال، هورالعظیم، طلائیه و کربلای پنج حضور داشتم و آن موقع در هم ارائه خدمت می‌کردم که در عملیات خرمال در قسمت شمال غرب پاتک دشمن زد و حمله هوایی صورت گرفت و در آنجا به درجه جانبازی نائل شدم.

وی اضافه کرد: در عملیات سوسنگرد نیز حادثه‌ای رخ داد و بنده جراحتی پیدا کردم که در آن زمان متوجه شدم حاج‌قاسم سلیمانی، حاج‌قاسم و غلامحسین و عباس میرحسینی سه برادر بر بالینم حاضر شدند، وقتی حاج‌قاسم را دیدم گفتم چرا خودتان را به‌زحمت انداختید که گفتند «وظیفه‌ام است سرم را بوسید و من نیز صورتش را بوسیدم» این صمیمت و دیدار بهترین خاطره دوران بنده بود؛ در جبهه هم همیشه حاج‌قاسم جلودار بود و همراه این سه برادر خط‌نگه‌دار و یارویاور رزمندگان بودند.

مطهری نژاد با بیان اینکه دوران هشت سال دفاع مقدس دوران طلایی و بهترین زمان زندگی ما بود چرا که به فرموده امام راحل «جنگ نعمت بود»، افزود:  امروز می‌بینیم دهه ۷۰، ۸۰ و نودی‌ها همه جان فدای انقلاب و نظام هستند و به‌صورت خودجوش پای‌کار انقلاب ایستاده‌اند؛ بنده تا جان در بدن دارم از فرمان رهبری دست برنخواهم داشت و در این مسیر به دنبال جایگاه و مقام هم نخواهیم بود و با جان‌ودل از آرمان‌ها و دستاوردهای این مرزوبوم دفاع خواهیم کرد.

 این رزمنده در پایان با اشاره به فرامین امام راحل مبنی بر اینکه «اگر سپاه نبود کشور هم نبود»، گفت: سپاه در کنار مردم و از مردم است، امروز اگر در جایی بی‌حرمتی به این نهاد مقدس مردمی صورت می‌گیرد قبل مردم آکنده از درد و رنج می‌شود چرا که سپاه از جان خویش برای حفاظت و حراست از کشور و مردم گذشته است.
 
انتهای خبر/ خ
 
 
https://asrehamoon.ir/vdccpeqso2bqpo8.ala2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها