تاریخ انتشار :شنبه ۶ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۱:۱۰
جانباز هشت سال دفاع مقدس گفت: قمر بنی‌هاشم والاترین الگوی جانبازی و نماد وفاداری، ولایت‌مداری و مردانگی است.
قمر بنی‌هاشم نماد وفاداری، ولایت‌مداری و مردانگی است
به گزارش پایگاه خبری عصرهامون، چهارم شعبان سالروز ولادت پرچم‏دار بزرگ كربلا حضرت ابوالفضل (ع)، پاسدار نام‌آور حماسه کربلا است.  
پرچم‌دار کربلا و حماسه‌ساز عاشورای حسینی، ویژگی‌ها و فضایل فراوانی دارد که القاب و کنیه‌های آن حضرت، نشانگر برخی از آن‌هاست؛ ماه بنی‌هاشم، سقای کربلا، پاسدار حرم، باب‌الحوایج و عبد صالح از عظمت معنوی او حکایت دارد.

فداکاری‌های برادر رشید امام حسین (ع) در تاریخ بشر مانندی ندارد، وقتی نام حضرت ابوالفضل (ع) را می‌شنویم، ناخودآگاه ذهن‌ها به سمت غیرت، شجاعت و دفاع از حرم و اهل‌بیت (ع) می‌رود.

به همین مناسبت در گفتگویی صمیمانه با قاسم حسن‌زاده رزمنده، جانباز ۳۰ درصد شیمیایی و آزاده دفاع مقدس به بیان خاطرات دوران جنگ پرداختیم که در یکی از عملیات‌های موفقیت‌آمیز به‌عنوان بی‌سیم‌چی افتخار همراهی با سردار سپهبد شهید سلیمانی را داشته است.

وی در ابتدای این گفتگوی صمیمانه ضمن تبریک فرارسیدن چهارم شعبان المعظم، سالروز ولادت باسعادت حضرت ابوالفضل (ع) و گرامیداشت روز جانباز، گفت: قمر بنی‌هاشم نماد وفاداری، ولایت‌مداری و مردانگی و والاترین اُسوه و الگوی جانبازی است که فضایل ایشان در همه ابعاد الگویی برای همگان به‌ویژه جوانان خواهد بود.

این جانباز دفاع مقدس با بیان اینکه بهمن سال ۶۳ برای رفتن به جبهه‌های حق علیه باطل عزم رفتن کردم، گفت: به یاد دارم دهه فجر سال ۶۴ بود که به جبهه اعزام و در همان سال به سفارش شهید «حاج محبعلی فارسی» به‌عنوان پاسدار مشغول به فعالیت شدم؛ بعد از قبول قطعنامه دشمن یک‌سری عملیات‌های گسترده در منطقه جنوب، جنوب غرب و غرب کشور انجام داد که بخشی از این عملیات‌ها توسط رژیم بعث و بخشی توسط منافقین انجام می‌شد که در ۳۱ تیر سال ۶۷ به اسارت رژیم بعث عراق در آمدیم.

وی که عضو گردان جمعی لشکر ۴۱ ثارالله گردان ۴۰۹ حمزه سیدالشهدا بوده است، ادامه داد: در این مرحله از جنگ در لشکر ۴۱ ثارالله علاوه برگردان ۴۰۹، دو گردان ۴۰۵ باقرالعلوم و ۴۱۵ از رزمندگان استان کرمان (جیرفت و کهنوج) حضور داشتند، جمعاً قریب به ۶۰۰ نفر هم‌زمان به اسارت رژیم بعث عراق در آمدیم.
 

 
به گفته این رزمنده؛ علاوه بر جمعی از رزمندگان سیستان و بلوچستان، فرمانده گردان ۴۰۹ سیدالشهدا نیز به همراه جانشین، فرمانده گردان ۴۰۵ و جانشین گردان ۴۱۵ به نام‌های شهید حاج محمدعلی فارسی، جعفر دولتی مقدم، سردار حسین معروفی و سردار درویش مطهری به اسارت دشمن بعثی درآمدند.

حسن‌زاده با بیان اینکه در دوران اسارت به‌محض ورود به شهر بصره و رسیدن به اردوگاه مورد ضرب و شتم و شکنجه توسط عراقی‌ها قرار گرفتیم، گفت: پرهیز از آب آشامیدنی از جمله اقداماتی بود که این مهم منجر به شهادت عده‌ای به علت تشنگی می‌شد، هم‌چنین یک‌تکه نان کوچک برای سه وعده به ما می‌دادند یا دیس غذایی می‌آوردند که سهم ۱۰ نفر بود.

وی با بیان اینکه لحظات تلخ اسارت را با درد و دل کردن نزد حاج محبعلی فارسی سپری می‌کردیم، تصریح کرد: سنگ صبور اسرا در آسایشگاه بود؛ به یاد دارم در آسایشگاه ما یک رزمنده اهل‌سنت از شهرستان ایرانشهر حضور داشت که عراقی‌ها وی را شکنجه داده تا به امام راحل توهین کند؛ ولی این رزمنده هیچگاه حاضر به انجام چنین کاری نشد.

این رزمنده که تلخ‌ترین خاطره دوران اسارت خود را شنیدن خبر رحلت حضرت امام (ره) عنوان می‌کند، ادامه داد: حس برگشت به میهن برای ما حس خوبی بود، علاوه بر اینکه خوشحال بودیم ناراحت هم بودیم چرا که خلأ وجود حضرت امام (ره) در جمهوری اسلامی احساس می‌شد.

وی با بیان اینکه جوانان باید در مسیر ولایت ثابت‌قدم بمانند و از اسلام فاصله نگیرند، گفت: مردم و مسئولان باید خود را مدیون زحمات رزمندگان بدانند چرا که از همه هستی و سلامتی خود برای دفاع از کیان این مرزوبوم  گذشتند تا به آسایش و رفاه برسیم.
 
حسن‌زاده با بیان اینکه تفکر دفاع مقدس راهگشای حل مشکلات است، اظهار کرد: باید از دفاع مقدس درس‌های فراوان گرفت و به خود متکی بود، همان‌طور که مردم یکپارچه بصیرت پیدا کردند و دشمن را شکست دادند امروز هم برای شکست پروژه‌های متعدد دشمنان باید از آن دوران طلایی الگو گرفت و به سیره شهدا عمل کرد.

لینک‌های مرتبط:
 

نام "شهید سلیمانی" لرزه بر اندام دشمنان انداخته است/ ارادت به حضرت زهرا (س) و ولایتمداری رمز محبوبیت حاج قاسم

 

"حاج قاسم" پرورش یافته مکتب انقلاب و امامین انقلاب بود/ توسل سردار سلیمانی به حضرت زهرا (س) برای عبور از مشکلات

 

اگر او را "حاج قاسم" خطاب می‎کنند گویای شخصیت مردمی آن شهید است


 
انتهای خبر/ خ
https://asrehamoon.ir/vdch--nzk23nm6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

مهم ترین اولویت دستگاه اجرایی در استان از نگاه شما چه باید باشد؟
توجه به زیرساخت ها در استان
توزیع عادلانه ارزاق عمومی و کالاهای اساسی
مرتفع نمودن مشکلات فرهنگی و آسیب های اجتماعی
برخورد با مفاسد اقتصادی و ویژه خواری ها