تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۲۷
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح برنامه‌ها و اقدامات این بنیاد در سال جاری پرداخت.
تشریح اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان
به گزارش پایگاه خبری «عصرهامون» به نقل از زاهدنیوز، محمد ناظری در نشست خبری با اصحاب رسانه بیان کرد: جهت شناسایی آسیب‌های اجتماعی و مشاوره، پیگیری مشکلات جامعه هدف مشاوران توانمند و متخصصی در سطح استان خدمت‌رسانی که می‌کنند که در سال جاری ۱۳۵۳ نفر از جامعه ایثارگران مورد مشاوره قرار گرفتند و ۹۱ نفر از افرادی که با مشکلات خاص و اساسی مواجهه بودند رسیدگی و از لحاظ معیشتی و کمک‌های نقدی در کنار آنان بودیم.
 
 وی ادامه داد: یکی از مشکلات اساسی ایثارگران در مسکن است که با جدیت هرچه‌تمام‌تر در سال ۱۴۰۲ تمام تلاش خود را بر رفع مسئله مسکن گذاشته شد که با همکاری استاندار و مکاتبات انجام شده توانستیم بیش از ۸۰۰ نفر از ایثارگران در سیستان و بلوچستان انجام شده است تا آخر سال با همکاری ادارات بنیاد مسکن صاحب زمین یا خانه می‌شوند.

 مدیرکل بنیاد شهید امور ایثارگران استان تصریح کرد: در شهرهایی با آمار پایین‌تر از ۲۵ هزار نفر با همکاری بنیاد مسکن به ۵۸۱ نفر از ایثارگران زمین واگذار می‌شود بسیاری از شهرستان‌ها اقدام کردند و بسیاری از شهرستان‌ها زمین را تحویل گرفتند و در زاهدان و زابل در حال انجام است.
 
 تخصیص ۶۰ دستگاه خودرو به جانبازان زیر ۵۰ درصد
 وی افزود: جانبازان ۲۵ تا ۴۹ درصد که کمسیون پزشکی و ضایعات جسمی و حرکتی را تشخیص دادند ۶۰ دستگاه خودرو تعلق می‌گیرد همچنین جانبازان ۵۰ درصد به بالا نیازمند خودروی خارجی هستند که ۱۹۰ نفر از این جانبازان برای دریافت خودرو خارجی معرفی شدند.

 ناظری تشریح کرد: وضعیت آرامش خاطر خانواده شهدا و گلزار شهدا موردتوجه است، باتوجه‌به بودجه بخش اعظمی از گلزار شهدا مسقف شد و امروز رضایت خانواده شهدا را کسب کرده است این کار در گلزار شهدای زابل و نیمروز انجام شده است و باتوجه‌به اعتبارات این اقدامات ادامه خواهد داشت.

 وی ادامه داد: بقعه شهید طباطبایی از سال گذشته ساماندهی آن آغاز شده بود و اقدامات زیباسازی و بهسازی در سال جاری انجام و به اتمام رسیده است و قبر مطهر این شهید آبرومندانه بهسازی شده است.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اظهار کرد: تسهیلات ضروری قرض‌الحسنه به جامعه هدف ایثارگری به مبلغ ۱۶۷ میلیارد در یازده ماه گذشته پرداخت شده، ۱۴۱ نفر از وام ساخت مسکن برخوردار شدند.

 وی افزود: ۱۵ هزار و ۷۰۰ پوشش بیمه در غالب عمر و حوادث غیرمترقبه قرار گرفتند، کمک‌هزینه فوت، تدفین و هدیه ازدواج به ۳ میلیارد ریال و ۴۸ نفر داده شده است.

 اشتغال ۱۴۲۱ نفر از جامعه ایثارگران
 ناظری اذعان کرد: در بخش اشتغال ۴۲۱ نفر در دستگاه‌های اجرایی مشغول به کار شدند، ۱۰۰۰ نفر از تبصره ۱۸ برای وام ۱۵۰ تا ۳۰۰ میلیون وام اشتغال‌زایی معرفی شدند و باتوجه‌به این آمار در اصل جاری سیستان و بلوچستان جز پنج استان برتر در حوزه اشتغال‌زایی قرار گرفت.

 وی ادامه داد: در آزمون‌های استخدامی جمعیت خوبی از فرزندان شهدا و ایثارگران جذب دستگاه‌های اجرایی شوند تا بخشی از مشکلات این خانواده‌ها برطرف شود.
 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مطرح کرد: مشکل تبدیل وضعیت ۸۷۴ نفر در سال جاری حل شد و در دو سال گذشته طبق آمار مدیریت برنامه‌ریزی استان ۳ هزار و ۱۹۲ نفر از فرزندان ایثارگران تبدیل وضعیت شدند که به‌نوعی یک رکورد است که همچنان ادامه خواهد داشت.

 وی افزود: در حوزه ارتباطات و مراجعات که باید پاسخگو ارباب‌رجوع بود یک هزار و ۷۹۰ دیدار چهره‌به‌چهره با جامعه هدف و رفع مشکلات آنان بوده است، ۱۷۰ نفر در برنامه دیدار مدیران با استاندار حضور داشتند که گفت‌وشنود برای حل مشکلات انجام شده است.

 ناظری گفت: برنامه ابتکاری امسال حضور میز خدمت در منازل شهدا و ایثارگران بوده است ۳۶۵ میز خدمت در منازل ایثارگران برگزار شده است تا مشکلات آنان بررسی شود.

 وی ادامه داد: در سال جاری ۴۶۶ نفر از جامعه هدف کمک‌های بلاعوض داده شده است این افراد موردتوجه قرار گرفتند تا بخشی از مشکلات آنان حل شود.

 ۶۰ نفر از ایثارگران در سال آینده به حج تمتع مشرف می‌شوند
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بیان کرد: در سال جاری در ۴۶ نفر حج تمتع با پیگیری انجام شده عازم عربستان شدند و یک سهمیه دیگر برای حج تمتع سال آینده گرفته شده است که ۶۰ نفر از ایثارگران روانه سرزمین وحی خواهد شد، هفت کاروان ایثارگری باتوجه‌به بعد مسافت و سایر مشکلات به عتبات‌عالیات مشرف شدند.

 وی افزود:۱۰ اردو زیارتی و سیاحتی در سال جاری برگزار شده است، ۳۴۹ نفر از ایثارگران در مسابقات کشوری و استانی اعزام شدند، ساخت فیلم سینمایی «میرو» با محوریت نوجوان بلوچی که با یکی از فرماندهان جنگ انس گرفته و سری اقدامات شجاعانه‌ای را انجام می‌دهد، این فیلم سینمایی بالغ بر ۲۰ میلیارد تومان هزینه داشته است که توسط بنیاد شهید و ایثارگران پرداخته شد.

 ناظری تصریح کرد: یادواره برای گسترش فرهنگ ایثار و شهدا برگزار می‌شود که در این سال ۴۷۵ یادواره با کمک ادارات مختلف برگزار شده است، در ۱۳ حسینیه شهدا در سطح استان بیش از ۵۰۰ برنامه ترویج فرهنگ ایثار و شهدا برگزار شده است.

 وی ادامه داد: مسابقات قرانی در رشته‌های حفظ، تفسیر و مفاهیم برای خانواده شهدا و ایثارگر برگزار می‌شود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از جامعه ایثارگری در این مسابقات شرکت کردند.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اظهار کرد: تاریخ شفاهی یکی از اقدامات مهم است که بتوان با خانواده شهدا و جانبازان ۷۰ درصد خاطرات آنان را ثبت و ضبط کنیم ۱۳۸ برنامه در یازده ماه گذشته ثبت و ضبط شده است.

 وی افزود: در ایام اربعین حسینی، در جهت گسترش فرهنگ ایثار و شهادت، معرفی شهدای استان به زایران پاکستانی ۹ موکب در سطح استان به زبان فارسی و اردو برپاشده در حسینیه جهان زاده، شهید بهشتی و پلیس‌راه موکب‌ها ۲۴ ساعته جهت خدمت‌رسانی به زایران فعال بودند.

 اعزام ۲۴۰۰ پیام‌آور ایثار و شهادت
 ناظری عنوان کرد: اعزام پیام‌آوران ایثار که توسط مرکز و استان آموزش دیدند در مناسبت‌های مختلف به ادارات، مدارس و دانشگاه اعزام می‌شوند دو هزار و ۴۰۰ نفر پیام‌آوران ایثار و شهادت در سال جاری به این مکان‌ها اعزام شدند.

 وی ادامه داد: ۸۷۰ بنر در سطح استان چاپ و منتشر شده است، ۱۶۵ عنوان معابر، میادین و خیابان‌ها به نام مبارک شهدا نام‌گذاری شده است و با جدیت در دست اقدام است.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان تشریح کرد: ۱ هزار و ۵۵۰ انتشار زندگی‌نامه، تصاویر و وصیت‌نامه شهدا انجام شده است روزانه قبل از نماز ظهر شهدا توسط صداوسیما معرفی می‌شوند همچنین ۱۰۰ تابلو از شهدا در سطح شهرستان‌ها نصب خواهد شد.

 وی افزود: یک هزار و ۱۲۱ نفر از دانشجویان ایثارگران و شاهد تحت پوشش هستند ازاین‌بین ۱۵۹ کاردانی، ۶۳۵ کارشناسی، ۱۵۶ ارشد و ۱۷۱ نفر مشغول به تحصیل در مقطع دکترا هستند.

 ناظری خاطرنشان کرد: ۲۸ مدرسه شاهد در سطح استان با یک هزار و ۵۹۷ دانش‌آموز شاهد ۳۸۶ نفر دانش‌آموزان ممتاز، ۲۳۶ نفر نخبه سرآمد دراین‌بین داریم.

 وی ادامه داد: در حوزه بهداشت و درمان ۴۹۵ ایثارگر به مرکز استان برای ادامه درمان اعزام شدند، همچنین ۱۵۶ نفر از ایثارگران به استان‌های معین اعزام شدند ۳۲۷ در کمسیون پزشکی تعیین درصد شرکت کردند، ۱۲۰ نفر از والدین و همسران کمسیون حق پرستاری شرکت داده شدند.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در پایان با اشاره به اهمیت سلامت جامعه ایثارگران مطرح کرد: یک هزار و ۳۱۵ نفر در طرح پایش سلامت شرکت داده شدند، ۱۷۰۰ ویزیت رایگان انجام شده با همکاری معاونت بهداشت ۶۰۰ نفر از ایثارگران مستعد درگیری به بیماری آنفلوانزا و کرونا واکسن دریافت شد.
 
 انتهای خبر/
  https://asrehamoon.ir/vdcj8aevyuqemmz.fsfu.html
نام شما
آدرس ايميل شما