تاریخ انتشار :سه شنبه ۷ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۰۱:۰۶
 الگویی برای کریمان و بخشندگان؛

 امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است

 بزرگ‌ترین دستاورد و پیام ولادت امام حسن مجتبی (ع) الگوگرفتن از ویژگی‌های بارز شخصیتی ایشان است.
 امام حسن مجتبی (ع) الگوی کامل صبر و مهربانی است
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون»، سحرگاه ۱۵ رمضان سال سوم هجرت در مدینه اولین ثمره زندگی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س)، تجلی کرامت و بخشندگی پروردگار، حضرت حسن بن علی (ع) دیده به جهان گشود.
 
 لقب‌های ایشان سبط، سید، زکی، مجتبی است که از همه معروف‌تر «مجتبی» است، امام حسن مجتبی (ع) دومین امام شیعیان که به دلیل بخشندگی زیادی که به فقرا و مردم داشت به کریم اهل‌بیت (ع) نام‌گرفته است.
 
 کریم اهل‌بیت امام حسن مجتبی (ع) یکی از شخصیت‌های برجسته و صاحب‌نام است که تمامی فضیلت‌ها را در قامت یک انسان کامل می‌توان در ایشان مشاهده کرد.
 
 حجت اسلام و المسلمین احمد محمودی، کارشناس مذهبی با تبریک ولادت باسعادت امام حسن مجتبی (ع) بیان کرد: این امام بزرگوار در طول عمر با برکتشان چندین بار تمام اموال و دارایشان را میان نیازمندان تقسیم کردند و به سبب این بخشندگی و کرم به کریم اهل‌بیت (ع) لقب گرفتند.
 
 وی ادامه داد: امام حسن مجتبی (ع) آن‌قدر بخشنده و کریم بودند که قبل از اینکه نیازمندی تقاضای کمک کند نیاز او را برطرف می‌کردند.
 
 این کارشناس مذهبی با اشاره به اینکه اخلاق حسنه یکی از بارزترین خصوصیات امام حسن (ع) است، اظهار کرد: اخلاق حسنه و نیکوی این امام بزرگوار و بخشندگی آن حضرت می‌بایست الگوی رفتاری ما در جامعه قرار گیرد.
 
 محمودی یکی دیگر از صفات بارز امام حسن مجتبی (ع) را صبر و بردباری ایشان برشمرد و خاطرنشان کرد: آن امام بزرگوار حتی با دشمنان خود که اهانت و بی‌حرمتی نسبت به ایشان می‌کردند با صبر، آرامش و اخلاق کریمه برخورد می‌کردند.
 
 وی با اشاره به مشکلات اقتصادی و تنگ شدن معیشت برخی از طبقات جامعه اظهار کرد: بخشندگی امام حسن مجتبی (ع) برای ما مسلمانان باید یک الگوی برجسته باشد و کسانی که توان مالی دارند به فقرا و نیازمندان جامعه خصوصاً در ایام ماه رمضان کمک و یاری کنند.
 
 این کارشناس امور دینی همچنین ادامه داد: ما باید سیره امام حسن مجتبی (ع) را سرلوحه خود در زندگی و اداره امور جامعه قرار دهیم و بهترین راه برای عمل به فرمایشات آن امام بزرگوار راه‌انداختن کار مردم است.
 
 محمودی با بیان اینکه امام حسن مجتبی (ع)، در فضایل و کمالات اخلاقی، شخصیت برجسته و انسان کامل بودند، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در وصف این امام بزرگوار فرمودند «هر کس می‏خواهد آقای جوانان بهشت را ببیند، به امام حسن (ع) نگاه کند.»
 
 وی ادامه داد: امام حسن (ع) در اخلاق نیکو، بخشندگی، صبر و بردباری یک الگوی برجسته برای همه مسلمانان و خصوص نسل جوان هستند.
 
 این کارشناس مذهبی تصریح کرد: امام حسن مجتبی (ع) بعد از شهادت پدر بزرگوارشان حضرت علی (ع) در سال ۴۰ هجری به مدت ۱۰ سال امامت امت اسلامی را بر عهده داشت و با حسن خلق، صبر و بردباری توانست اهداف عالیه سیره نبوی را در جامعه جاری کند.
 
 انتهای خبر/
 
  https://asrehamoon.ir/vdchmqnzx23n-6d.tft2.html
نام شما
آدرس ايميل شما