تاریخ انتشار :پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۱۷
مدیر آزمایشگاه دانش مطرح کرد:

پیشرفت چشمگیر علوم آزمایشگاهی در دهه اخیر

مدیر آزمایشگاه دانش گفت: روز آزمایشگاه و علوم آزمایشگاهی فرصت مناسب برای قدردانی از تلاش ها و کوشش های سفیدپوشان این عرصه است.
پیشرفت چشمگیر علوم آزمایشگاهی در دهه اخیر
حمید طباطبایی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری «عصرهامون» بیان کرد: اهداف آزمایشگاه به دو قسمت اهداف خرد و کلان تقسیم می شوند، اهداف خرد آزمایشگاه شامل: دقت، کیفیت و صحت کار است و خدمات مطلوب، خوب و سریعی که به مراجعین جهت اطمینان خاطر از محیط آزمایشگاه و شرایطی که برای آنها ایجاب می‌شود، داده می شود.

وی افزود: سعی ما بر این است که تمام امکانات مورد نیاز برای آزمایشگاه فوق تخصصی را در اختیار داشته باشیم، همچنین ارائه خدمات بسیارخوب تخصصی و فوق تخصصی در زمینه خدمات بالینی و پاتولوژی به مراجعین ارائه می شود زیرا آزمایشگاه از بخش‌های تخصصی و فوق تخصصی خوبی برخوردار است.

مدیر آزمایشگاه دانش تصریح کرد: رشته علوم آزمایشگاه در دهه اخیر چه در زمینه ارائه مطالب علمی و دریافت مدارک سطح کارشناسی کارشناسی ارشد و دکترا و چه در زمینه کیت‌های داخلی، مواد مصرفی و لوله‌های تخصصی نمونه گیری پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی یادآورشد: افرادی که در آزمایشگاه مشغول به کار می شوند باید در مقطع کارشناسی علوم آزمایشگاهی و یا مقاطع بالاتر تحصیل کرده و طبق دوره تحصیلی که گذرانده و کارآموزی که در پایان دوره تحصیلی دارند، بعد از ورود به  آزمایشگاه و برگزاری آزمون های اولیه و کسب نمرات خاص، طبق نمره آزمون بعد از گذراندن دوره‌های تخصصی برای بخش های مختلف آزمایشگاهی به کار گیری می شوند.

سوپروایزرآزمایشگاه دانش اظهارکرد: به طور میانگین به صورت ماهیانه، ۴ هزار و ۵۰۰ تا ۵ هزار مراجعه کننده داریم که در آزمایشگاه پذیرش می شوند و خدمات دریافت می‌کنند.

وی در مورد تجهیزات آزمایشگاه گفت: در حال حاضر از دستگاه‌هایی در آزمایشگاه استفاده می شود که جزو جدید ترین تکنولوژی های روز دنیا هستند، این دستگاها توسط شرکت‌های معتبری پشتیبانی می شوند و از بهترین برندهای موجود در دنیا هستند که صحت و دقت کاری آن ها  تایید شده است و ما سعی می‌کنیم که این امکانات را همواره به روز نگه داریم و با جدید ترین تکنولوژی روز دنیا پیش برویم.

سیدحمید طباطبایی تشریح کرد: تقریباً ۹۰درصد اکثر آزمایشاتی که توسط پزشک‌های محترم درخواست می شود در خود آزمایشگاه و با توجه به تجهیزات موجود انجام می شوند.

وی در ادامه افزود: حجم کمی از درخواست‌ها هست که امکان انجام آن ها در آزمایشگاه نیست و آن هم به دلیل درخواست‌های بسیار کم در طول سال و یا تهیه کیت های بسیار گران قیمت و تعداد تست های بالاست که به اندازه نمی رسد و توجیه اقتصادی برای آزمایشگاه ندارد.

مدیر آزمایشگاه اذعان کرد: در حال حاضر۲۴ پرسنل فنی و پذیرشی در سیستم ما مشغول به فعالیت هستند.

وی گفت: یشترین مشکلاتی که امروزه برای آزمایشگاه مطرح می شود، تهیه مواد اولیه، ملزومات آزمایشگاه و کیت‌های آزمایشگاه با توجه به نوسانات دلاری که وجود دارد است و طبق تعرفه هایی که  تعیین می شود بعضی از این اقلام برای آزمایشگاه به صرفه نیستند.

طباطبایی خاطرنشان کرد: آزمایشگاه از سال ۱۳۷۵ شروع به کار کرده که در ابتدا به صورت یک آزمایشگاه کوچیک با بخش‌های مختصر بوده و در حال حاضر با پیشرفتی که در فضای آزمایشگاه صورت گرفته و همینطور افزایش بخش‌های تخصصی که انجام شده در دو طبقه به صورت  تخصصی و صورت فوق تخصصی در حال ارائه خدمات است.

انتهای خبر/ https://asrehamoon.ir/vdceov8zwjh8pzi.b9bj.html
نام شما
آدرس ايميل شما