تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۵۳
عضو کمیسیون اصل 90 مجلس گفت: اگر لازم باشد در جريان بررسي پرونده «رشوه‌گيري در فوتبال» از اهرم نظارتي تحقيق و تفحص استفاده خواهيم كرد.
«فوتبال» در يك قدمي تحقيق و تفحص/ آخرين وضعيت 2 پرونده تخلف
به گزارش عصر هامون،حسین آذین نماینده رفسنجان و انار در تشریح آخرین وضعیت دو پرونده «تخلف در واردات خودرو» و «رشوه‌گيري در فوتبال» گفت: پرونده تخلف در واردات خودرو به قوه قضائیه ارجاع شده است.

وی افزود: گزارش این پرونده به زودي در صحن علني مجلس قرائت خواهد شد.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در خصوص پرونده «رشوه‌گیری در فوتبال» نیز گفت: این پرونده در مراحل مقدماتی است و باید تحقیقات تکمیل شود.

آذین اظهار داشت: در این رابطه با هیئت مدیره باشگاه‌ها صحبت شده و هر باشگاهی که نیاز باشد در این زمینه مورد سوال قرار خواهد گرفت.

نماینده رفسنجان و انار در پاسخ به اینکه آیا از اهرم نظارتی تحقیق و تفحص در خصوص پرونده رشوه در فوتبال استفاده خواهد شد یا خیر، گفت: فعلا چنین بحثی مطرح نیست.

وی افزود: اما اگر لازم باشد تحقیق و تفحص نیز انجام خواهیم داد، به طوری که اگر متوجه شدیم پشت پرده‌ای وجود دارد آن زمان تحقیق و تفحص از چنين موضوعي وظيفه ماست.

اين در حالي است، پيش از اين سيدهادي حسيني سخنگوي فراكسيون ورزش با اشاره به موضوع رشوه‌گيري در فوتبال به باشگاه خبرنگاران، گفت: اين فراكسيون پيگير موضوع رشوه‌گيري در فوتبال است.

وي افزود: معتقديم همه فوتباليست‌ها، همه داوران و همه مربيان رشوه‌بگير نيستند بلكه برخي افراد ناسالمي در اين عرصه حضور دارند كه بايد آن‌ها را از بدنه ورزش حذف كنيم.

نماينده قائم‌شهر، سوادكوه و جويبار ادامه داد: وقتي گفته‌ مي‌شود فوتبال فاسد است به كساني كه در اين عرصه هستند به چشم بد نگاه مي‌شود و اين موضوع درست نيست بلكه بايد به روند فعاليت اشخاص فاسد در اين حوزه توجه شود.

مديركل سابق تربيت بدني استان مازندران ادامه داد: افراد ناسالم در عرصه ورزش كم هستند و اكثر جامعه فوتبال نيز در نهايت سلامت روحي فعاليت دارند، اما بدنه ناسالم بايد از اين حوزه جدا شود.

سخنگوي فراكسيون صنايع و معادن مجلس ادامه داد: دفاع از حق ملت وظيفه نمايندگان بوده و از آنجايي كه نمايندگان خادم ملت هستند بايد خادم بخش سالم جامعه ورزشي نيز باشند.

وي با بيان اينكه آقاي كفاشيان بسيار سالم است گفت: بايد نقش نظارتي فدراسيون تقويت شود تا شاهد اين حوادث نباشيم.

عضو فراكسيون رهروان اصولگرايان مجلس خاطرنشان كرد: ما درصدد هستيم تا اين موضوع به طريق غير مستقيم رفع شود ولي اگر لازم باشد مجلس موضوع تحقيق و تفحص از فدراسيون، سوال از مسئولان ذيربط و استفاده از ساير بازوهاي نظارتي را در دستور كار قرار خواهد داد.

اضافه مي‌شود، در پي كشف رشوه‌گيري در جامعه ورزش فوتبال و چند رشته ورزشي ديگر كميسيون اصل ۹۰ مجلس شوراي اسلامي بررسي اين موضوع را در دستور كار خود قرار داده است.
انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdccmpq0.2bq108laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما