تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۸
وزیر جاسوسی کابینه رژیم صهیونیستی در مصاحبه با بی بی سی گفت: اسرائیل در صورت نیاز علیه ایران دست به اقدام نظامی می‌زند.
در صورت نیاز به ایران حمله نظامی خواهیم کرد/ در مورد هدف نهایی برنامه هسته‌اي ايران با امريكا توافق داریم/ در مورد تاکتیک اختلاف داريم
در صورت نیاز به ایران حمله نظامی خواهیم کرد/ در مورد هدف نهایی برنامه هسته‌اي ايران با امريكا توافق داریم/ در مورد تاکتیک اختلاف داريم
به گزارش عصر هامون،تلویزیون دولتی بی‌بی‌سی، اخیرا مصاحبه‌ای را با "یوال اشناینیتز" Yuval Steinitz از مقامات ارشد کابینه رژیم صهیونیستی انجام داده است.

محور اصلی این مصاحبه پرونده هسته‌ای ایران و مذاکرات میان ایران و گروه ۱+۵ بود. همچنین در این گفتگو بحث‌هایی پیرامون گفتگوهای صلح میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی نیز مطرح شد.

این مقام صهیونیستی در ابتدای این مصاحبه در پاسخ به سوالی مبنی بر علل عدم حمایت تل آویو از مذاکرات ایران و ۱+۵ گفت: لحن متفاوت رئیس جمهور جدید ایران، کافی نیست و باید دید که آیا محتوای تازه‌ای هم در این سخنان نهفته است یا خیر. از سویی دیگر این مذاکرات از سال ۲۰۰۳ شروع شده و حدود ۱۰ سال است که جریان دارد آن موقع ایرانی‌ها فقط ۱۶۰سانتریفیوژ داشتند اما حالا حدود ۲۰ هزار سانتریفیوژ دارند.

نباید فریب لحن رئیس‌جمهور ایران را خورد

اشناینیتز در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر علت لحن تند نخست وزیر اسرائیل در قبال دولت جدید ایران افزود: به نظر من تاکید بر این موضوع اهمیت زیادی دارد، از یک سو استفاده از لحنی مثبت‌تر و معتدل‌تر اتفاق خوبی است اما از سویی دیگر نباید فریب خورد، لحن مهم است اما مسئله اصلی نیست.

ایران سوخت هسته‌ای خود را از هلند یا فرانسه خریداری کند

وزیر جاسوسی کابینه رژیم صهیونیستی با اشاره به روی کار آمدن دولت دکتر روحانی در ایران و رابطه این امر با پرونده هسته‌ای ایران مدعی شد: در مورد پروژه هسته‌ای شاید شاهد لحن تازه‌ای بودیم اما محتوای جدیدی مشاهده نکردیم. تا به اینجا، علاقه واقعی از سوی ایران برای کنار گذاشتن برنامه هسته‌ای مشاهده نشده است. یک راه حل خیلی ساده و منطقی وجود دارد و آن اینکه به ایران اجازه بدهیم سوخت هسته‌ای را از هلند یا فرانسه بخرد درست مثل همان کاری که بیشتر کشورهایی که برق هسته‌ای تولید می‌کنند انجام می‌دهند.

اشناینیتز در این مصاحبه، دخالت کردن در برنامه صلح‌‌آمیز هسته‌ای ایران را حق و وظیفه تل آویو دانست، و خاطر نشان کرد: هیچ حق اتوماتیک و مشروعی برای غنی‌سازی اورانیوم وجود ندارد؛ و اسرائیل باید از عدم دستیابی ایران به بمب اتم اطمینان یابد.

فشارهای اقتصادی ایران را به پای میز مذاکرات کشانده است!

این مقام صهیونیستی، در پاسخ به سوالی مبنی بر اختلاف نظر تل آویو و واشنگتن در مورد ایران، ادعا کرد: اولا ما در مورد هدف نهایی با هم توافق داریم ، البته ممکن است در مورد روش و تاکتیک رسیدن به این هدف، اختلافاتی میان آمریکا و اسرائیل وجود داشته باشد.

وزیر جاسوسی رژیم صهیونیستی مدعی شد فشارها ایران را به پای میز مذاکره کشانده و ادامه داد: کاهش فشارها بر ایران کار عاقلانه‌ای نیست؛ دلیل آمدن ایرانی‌ها به سر میز مذاکره و علاقه نشان دادن نسبی آن‌ها به سازش و مصالحه تنها به دلیل فشارهای اقتصادی بسیار شدیدی است که به ایران وارد شده، پس نباید پیش از رسیدن به هدف نهایی این اهرم را کنار گذاشت و از فشارها کم کرد.

این وزیر اسرائیلی، در ادامه مصاحبه از پاسخ دادن به سوال مجری در رابطه با کلاهک‌های هسته‌ای رژیم صهیونیستی طفره رفت و گفت: اسرائیل را با هلند، بریتانیا، فرانسه یا ایتالیا مقایسه کنید نه با ایران.

اشناینیتز در این مصاحبه بار دیگر ادعاهای واهی سران رژیم صهیونیستی را در قبال ایران تکرار کرد و افزود: روحانی لحن ایران را تغییر داده ولی حکومت این کشور هنوز مشکل ساز است.

وزیر جاسوسی کابینه رژیم صهیونیستی در پاسخ به سوالی مبنی بر چرایی تهدیدات اسرائیل علیه ایران با توجه پیشرفت‌های دیپلماتیک در پرونده هسته‌ای ایران، اظهار داشت: من قصد ندارم راجع به اقدامات نظامی که اسرائیل قادر به انجام آن است، صحبت کنم.

اسرائیل در صورت نیاز علیه ایران دست به اقدام نظامی می‌زند!

وزیر جاسوسی رژیم صهیونیستی در ادامه، برخلاف نظرات کارشناسان نظامی سابق اسرائیل، حمله رژیم صهیونیستی به ایران را خودکشی استراتژیک ندانست و مدعی شد: اسرائیل در صورت نیاز علیه ایران دست به اقدام نظامی می‌زند.

این مقام صهیونیست، در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر شکاف ایجاد شده میان تل آویو و واشنگتن در موضوع مصر و حمایت صهیونیست‌ها از نظامیان کودتا گر مصری، اظهار داشت: من همیشه امید دارم که دموکراسی برقرار شود؛ دوست دارم در اطراف ما در خاورمیانه حکومت‌هایی به سبک دموکراسی‌های غربی برقرار شود.


انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcbasba.rhbaspiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما