تاریخ انتشار :شنبه ۹ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۲
معاون عملیات سازمان امداد و نجات از برپایی ۲۰ اردوگاه و نصب ۷۰۰ چادر امدادی و همچنین استقرار دو فروند بالگرد امدادی در منطقه زلزله‌زده استان بوشهر خبر داد.
آخرین وضعیت مناطق زلزله زده بوشهر/برپایی 20 اردوگاه برای زلزله زدگان
آخرین وضعیت مناطق زلزله زده بوشهر/برپایی 20 اردوگاه برای زلزله زدگان
به گزارش عصر هامون،در تشریح آخرین وضعیت امدادرسانی به زلزله زدگان استان بوشهر گفت: پس از وقوع زلزله ۵.۷ ریشتری در ساعت ۱۷: ۲۱ عصر روز گذشته که در استان بوشهر رخ داد، بلافاصله نیروهای امدادی از استان‌های همجوار به منطقه اعزام شدند و پس از ۴ ساعت در ساعت ۲۱: ۳۰ عملیات جستجو و نجات در منطقه بوشهر به پایان رسید.

وی در ادامه افزود: این زمین لرزه شهرهای برازجان، سعدآباد، و وحدتیه و همچنین ۲۰ روستای همجوار را تحت تأثیر قرار داد و باعث ترک خوردگی و ریزش سقف منازل در شهرهای مذکور شد.

که بنا برگفته و تخمین بنیاد مسکن در برخی از مناطق خسارت ۲۰ تا ۶۰ درصدی به منازل وارد شده است.

حیدری با بیان اینکه پس از گذشت ۸ ساعت از زلزله عملیات اسکان استراری حادثه دیدگان آغاز شد بیان داشت: تا این ساعت ۲۰ اردوگاه در مناطق زلزله زده استان بوشهر در فضاهایی چون پارک‌ها ایجاد شده که با نصب ۷۰۰دستگاه چادر امکان اسکان اضطراری حادثه دیده گان فراهم شده است.

۱۶ اردوگاه در شهرستان برازجان، ۲ اردوگاه در سعدآباد و ده قائد تاکنون ایجاد شده است.

وی در ادامه با اشاره به فوت ۸ نفر از هموطنان در این حادثه گفت: نیروهای امدادی ۸ نفر از هموطنان را در عملیات‌های جستجو و نجات از زیر آوار بیرون کشیدند که متأسفانه، آن‌ها فوت کردند.

همچنین امدادگران ۱۳۰ نفر از مصدومین با خدمات درمان سرپایی مداوا و ۷۳ نفر را برای درمان بیشتر به مراکز درمانی منتقل کردند.

معاون عملیات امداد و نجات سازمان امداد و نجات در ادامه به حضور ۳۰۰ امدادگر در منطقه زلزله زده اشاره کرد و اظهار داشت: هم اکنون ۳۰۰ امدادگر در منطقه زلزله زده در حالت آماده باش و خدمت رسانی هستند. همچنین دو فروند بالگرد امدادی از استان‌های فارس و کرمان برای بررسی وضعیت بیشتر منطقه در حال جستجو هستند.

وی در ادامه بیان داشت: تاکنون سه هزار بسته غذایی و ۶ هزار تخته موکت و پتو بین زلزله زدگان توزیع شده است.

به گفته حیدری وضعیت منطقه زلزله زده آرام و مساعد است.

گفتنی است، عصر روز گذشته ساعت ۱۷: ۲۱ زلزله‌ای با قدرت۵.۷ ریشتری در عمق ۵ کیلومتری زمین و ۱۵ کیلومتری شهرستان برازجان استان بوشهر و مرز استان فارس را لرزاند که تاکنون ۲۴ لرزه و پس لرزه داشته است.

انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcciiq0.2bqpx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما