تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۵۳
تلويزيون بي بي سي اعلام کرد توافق هسته‌اي ايران با گروه پنچ بعلاوه يک، سبب رقابت خودروسازان بين‌المللي براي سرمايه‌گذاري در ايران شده است.
تمايل خودروسازان بين‌المللي براي سرمايه‌گذاري در ايران افزايش يافته است
تمايل خودروسازان بين‌المللي براي سرمايه‌گذاري در ايران افزايش يافته است
به گزارش عصر هامون،تلويزيون بي بي سي با اشاره به برگزاري اولين همايش بين المللي صنعت خودرو در تهران گزارشي از حضور نمايندگان ۲۰ کشور خودروساز جهان در ايران تهيه کرد.

بنا به گزارش بي بي سي، در اين همايش نمايندگان شرکت‌هاي فرانسوي پژو و رونو هم حضور دارند دو شرکتي که جلوتر از رقباي بين المللي شان براي افزايش فعاليت ها در صنعت خودروسازي ايران اعلام آمادگي کردند.

پاتريک بلن رييس انجمن جهاني خودروسازان نيز در اين زمينه گفت: توان بالقوه اقتصادي ايران و ظرفيت هاي ايجاد شده در صنايع خودروسازي و قطعه سازي نشان مي‌دهد که ايران اين حق را دارد تا در جمع ده کشور برتر توليد کننده خودرو جهان قرار گيرد.

بي بي سي با اشاره به توافق هفته گذشته ايران و شش قدرت جهان، گفت اين توافق تمايل سرمايه گذاران خارجي را افزايش داده است؛ توافقي که قرار است از يک ماه ديگر اجرا شود و طبق آن تحريم هاي صنعت خودروسازي ايران براي شش ماه لغو شود فرصتي که شرکت‌هايي مثل رنو و پژو با فرستادن نمايندگانشان به تهران و مذاکره با مقام هاي ايران قصد دارند بهترين استفاده را از آن بکنند.

محمدرضا نعمت زاده نيز گفت: در کليات مذاکرات قرار شد که محصولات جديدي از رنو و پژو به بازار ايران عرضه شود و خودروهاي پيشرفته آنان هم به بازار ايران وارد شود.

بي بي سي افزود: اما اگر کار به رقابت برسد وضع خودروسازي فرانسوي پژو سخت‌تر خواهد بود چون بر خلاف رنو و رقباي اروپايي اش بيشتر در بازار فرانسه فروش دارد تا در خارج. اين شرکت ها دو سال پيش که ايران با توليد يک ميليون و ششصد هزار خودرو بيشترين ميزان توليد درتاريخ خود را تجربه کرد سهم قابل توجهي از بازار را داشتند پژو بيست و نه درصد سهم بازار ايران و رنو نزديک به شش درصد را در دست داشت.

پژو از زمستان سال نود فروش خودرو و قطعات به ايران را متوقف کرد رنو هم بعد از آخرين دور تحريم هاي آمريکا که فروشندگان کالا يا خدمات به صنعت خودروي ايران را جريمه مي کرد تحت فشار قرار گرفت اما به حضورش ادامه داد حالا اما وضع با دو سال گذشته خيلي فرق کرده و توليد خودرو افت شديدي داشته است مهرماه امسال ششصت و شش هزار دستگاه خودرو توليد شده که کمتر از نصف مهرماه دو سال پيش است اما فعاليت در خودروسازي ايران باعنوان بزرگترين توليد کننده خودرو در خاورميانه عطايي نيست که اروپايي ها بخواهند به لقا آن ببخشند اگر رنو و پژو فعاليت شان را در ايران افزايش دهند شايد شرکت هايي مثل ولوو و مرسدس بنز هم به بازگشت به ايران فکر کنند.

انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcfymdj.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما