تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۳۴
جمعی از پیشکسوتان، استادان و هنرمندان رشته تئاتر در نشستی صمیمی با "رئیس رسانه ملی"، مشکلات و دیدگاه‌های خود را پیرامون تئاتر و تئاتر تلویزیونی بیان کردند.
جایگاه تئاتر در رسانه ملی ارتقا می‌یابد
جایگاه تئاتر در رسانه ملی ارتقا می‌یابد
به گزارش عصر هامون،نشست صمیمانه برخی از هنرمندان تئاتر با "رئیس رسانه ملی"، برگزار شد و هنرمندان، مشکلات و دیدگاه‌های خود را پیرامون تئاتر بیان کردند.

ضرورت راه‌اندازی و تشکیل گروه تئاتر در شبکه‌های رادیویی و تلویزیونی استانی و ملی، تولید تئاترهای تلویزیونی مردم پسند، استفاده بیشتر از هنرمندان رشته تئاتر و تهیه‌کننده‌های با تجربه در تئاترهای تلویزیونی، اختصاص امکانات و استودیوهای تلویزیونی برای تولید برنامه‌های تئاتر، تغییر نگاه مدیران صدا و سیما به مقوله نمایش، تبلیغ تئاتر در تلویزیون، تعریف اهداف و سیاست‌های رسانه ملی در این حوزه، مشخص شدن جایگاه نمایش ملی و معرفی تئاتر دنیا از تلویزیون، توجه به تئاتر کودک و عروسکی برای کودکان و بزرگسالان، حمایت تصویری از تئاتر با حضور بزرگان این رشته در برنامه‌های رسانه ملی و توجه به نویسندگی در تئاتر از جمله خواسته‌های اهالی تئاتر از رئیس رسانه ملی بود.

همچنین در این نشست بر ضرورت تولید تئاترهای تلویزیونی به منظور تقویت تئاتر و معرفی استعدادهای جدید و آشنایی عمومی جامعه با قابلیت‌‌های این رشته مهم و موثر در تعاملات اجتماعی تاکید شد.

در ادامه این نشست ایرج راد مدیرعامل خانه تئاتر گفت: ما از نظر بازیگر، کارگردان و توانایی‌های انسانی در تئاتر تلویزیونی کمبودی نداشته و باید در خلق آثار تجدیدنظر صورت گیرد تا مخاطبان بیشتری را جذب کند.

علی نصریان از پیشکسوتان تئاتر نیز در این گفتگو با تشکر از رئیس رسانه ملی به خاطر برپایی نشست اظهار داشت: اگر می‌خواهیم کیفیت سینما و کارهای تلویزیونی ارتقاء یابد باید به تئاتر پرداخته شود.

مهندس ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما نیز پس از شنیدن سخنان هنرمندان تئاتر، این نشست را گامی مهم برای تولید نمونه آثار تئاتر برای رسیدن به افق روشن عرضه تئاتر از شبکه‌های مختلف رادیو و تلویزیون دانست.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تعریف تئاتر و سینما در دنیا متحول شده است گفت: ما باید ضمن حفظ و معرفی هنر نمایش سنتی، به سمت استفاده از فرصت‌های جدیدتر پیش برویم.

ضرغامی، تولید تئاتر طنز را بسیار مهم دانست و افزود: ارتباط داشتن تئاتر با زندگی مردم، ساده‌نویسی در تئاتر، توجه به مخاطب انبوه و استفاده از ظرفیت‌های بی‌بدیل استان‌ها را از جمله مواردی دانست که باید بیش از پیش در حوزه تئاتر به آن توجه شود.

ضرغامی با بیان اینکه معرفی تئاتر به مردم را وظیفه خود می‌دانیم، از همه هنرمندان این رشته خواست پیشنهادهای خود در حوزه تئاتر را به طور اجرایی ارائه دهند.

وی گفت: ما فعلا کار را با محوریت یک شبکه تلویزیونی شروع کرده و مطمئن هستیم که در صورت مشارکت همه اهالی تئاتر گام‌های موثری در توسعه کمی و کیفی این هنر پایه‌ای برداشته خواهد شد.
انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcgqz9t.ak9334prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما