تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۴
تیم فوتبال استقلال تهران پس از قرعه‌کشی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا 2014 با تیم‌های الجزیره امارات، الریان قطر و الشباب عربستان همگروه شد.
از مسیر آسان الریان قطر تا مسیر سخت الجزیره
از مسیر آسان الریان قطر تا مسیر سخت الجزیره
به گزارش عصر هامون،آبی پوشان پایتخت در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۴ با تیم‌های الجزیره امارات، الریان قطر و الشباب عربستان رقابت می‌کنند.

همگروهی استقلال تهران با تیم‌های مذکور در لیگ قهرمانان آسیا بهانه‌ای شد تا مروری بر دیدارهای گذشته تیم استقلال با این رقیبان داشته باشیم.

استقلال- الجزیزه
استقلال طلسم ناکامی را می‌شکند؟!

آبی پوشان پایتخت تاکنون سه فصل را از رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با تیم الجزیره همگروه بودند و این چهارمین فصل است که با این تیم به رقابت می‌پردازد اما تاکنون نتوانسته است الجزیره را شکست دهد و این تیم نتایج قابل ملاحظه‌ای در مقابل آبی پوشان پایتخت کسب کرده است.

این دو تیم در فصل ۲۰۰۹ رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا در بازی رفت که در تهران با قضاوت داور ازبکستانی پیگری شد توانستند با نتیجه مساوی این مسابقه را پایان دهند.

فرناندو و بابانو برای الجزیره گلزنی کردند اما در آخرین دقایق نیمه اول حسین کاظمی گل مساوی را وارد دروازه الجزیره کرد. نقطه حساس این مسابقه پنالتی‌ای بود که آرش برهانی در دقیقه ۶۳ از دست داد.

در بازی برگشت همین فصل که در ابوظبی انجام شد الجزیره با ۲ گل از استقلال پیش افتاد اما هادی شکوری و علی علیزاده گلزنی کردند تا آبی پوشان پایتخت اولین و آخرین امتیاز خارج از خانه را در آن فصل بدست آورند.

در فصل ۲۰۱۰ الجزیزه‌‌ای‌‌ها در بازی رفت باز هم موفق شدند مقابل استقلال امتیاز بگیرند و این بازی بدون گل به اتمام رسید.

در بازی برگشت- همین فصل علی‌رغم این که استقلال با یک تساوی مهم صدرنشین گروه خود می‌شد اما پسران آبی پوش با نتیجه دو بر یک شکست خوردند که تک گل این دیدار را فرهاد مجیدی برای استقلال به ثمر رساند و بازهم طلسم تیم استقلال شکسته نشد.

در فصل ۲۰۱۲ نیز آبی پوشان پایتخت در مقابل الجزیره یک شکست خانگی و یک تساوی را کسب کرده است. بنابراین تیم استقلال تهران تاکنون موفق به شکست الجزیره در جام باشگاه‌های آسیا نشده است.

باید دید پسران آبی پوش در این فصل می‌توانند الجزیره را مغلوب خود کنند!

استقلال- الریان قطر
لقمه‌ای راحت برای پسران آبی‌پوش

تیم فوتبال الریان قطر برای سومین سال پیاپی با استقلال همگروه شده و سال ۱۹۹۱ هم در مرحله نیمه نهایی با الریان قطر بازی کرده است.

این حریف در ۲ سال گذشته همواره در دیدارهای افتتاحیه با تیم استقلال روبرو شده است و هیچ گاه رقیب سرسختی برای آبی پوشان پایتخت نبوده است.

این ۲ تیم در مرحله نیمه نهایی رقابت‌های جام باشگاه‌های آسیا در سال ۱۹۹۱ به مصاف یکدیگر رفتند که استقلالی‌ها توانستند با نتیجه‌ی ۲ بر یک پیروز این مسابقه شوند و گل‌های این دیدار را عبدالعلی چنگیز و عباس سرخاب برای استقلال به ثمر رساندند.

در بازی رفت- لیگ قهرمانان آسیا سال ۲۰۱۱ تیم فوتبال استقلال با نتیجه یک بر صفر مسابقه را به سود خود پایان دادند که گوران جوکوویچ تک گل این دیدار را برای آبی پوشان پایتخت به ثمر رساند.

در دیدار برگشت همین فصل بازهم استقلالی‌ها مقابل الریان به پیروزی رسیدند و این بار توانستند با زدن سه گل و بدون دریافت گلی از حریف قطری پیروز میدان باشند که آرش برهانی با ۲ گل و اسماعیل شریفات با یک گل از گلزنان این بازی بودند.

در بازی رفت فصل ۲۰۱۲ لیگ قهرمانان آسیا الریانی‌ها بالاخره توانستند طلسم شکست‌های خود را مقابل استقلال بشکنند و این دیدار با نتیجه مساوی سه بر سه به پایان رسید که جی لوید ساموئل، آرش برهانی و جواد نکونام برای آبی پوشان پایتخت گلزنی کردند.

این ۲ تیم در بازی برگشت همین فصل باز هم پسران آبی پوش توانستند حریف قطری خود را مغلوب کنند که این رقابت با نتیجه سه بر صفر به سود تیم فوتبال استقلال به پایان رسید.

گفتنی است؛ تیم فوتبال الریان که در قطر به شیرها معروف است در لیگ قطر جایگاه مناسبی ندارد و کسب ۱۲ امتیاز در مکان یازدهم لیگ ۱۴ تیمی قطر قرار دارد.

استقلال ایران- الشباب عربستان


تیم فوتبال الشباب عربستان با توجه به کسب مقام سومی لیگ برتر عربستان در فصل گذشته به عنوان یکی از چهار نماینده‌ی عربستان راهی لیگ قهرمانان آسیا در فصل جاری شدند.

این تیم در جام باشگاه‌های آسیا سال ۲۰۰۱ در مرحله نیمه نهایی با تیم استقلال روبرو شدند و الشبابی‌ها توانستند آبی پوشان پایتخت را با نتیجه سه بر دو مغلوب خود کنند.

گل‌های این دیدار را محمد نوازی و احمد مومن‌زاده برای استقلال به ثمر رساندند.

این دو تیم در مرحله یک هشتم نهایی رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا به مصاف یکدیگر رفتند که باز هم آبی پوشان پایتخت با نتیجه سه بر دو مغلوب حریف عربستانی خود شدند.

حسین کاظمی و سیاوش اکبرپور در این دیدار برای استقلال گلزنی کردند.

انتهای پیام/ ۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcba5ba.rhb00piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما