تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۵۴
همزمان با تولد فرزند شاهزاده ویلیام، گمانه زنی هایی از بطن تاریخ دوران درخشان تمدن عربی در اندلس و یا اسپانیایی امروزی سر بر آورده است که مدعی جریان داشتن خون عربی اسلامی در رگ های خاندان پادشاهی انگلستان است .
آیا عروس ملکه با اعراب رابطه داشته؟عرب ها فرزند ولیعهد انگلیس را مصادره کردند/تصویر
به گزارش عصر هامون، سایت العربیه مدعی شد: فرزند ویلیام را به زن مسلمانی مرتبط می کند که ۹۰۰ سال پیش شاهزاده ای اسپانیایی را به دنیا آورد.



همزمان با تولد فرزند شاهزاده ویلیام در شامگاه دوشنبه ، گمانه زنی هایی از بطن تاریخ دوران درخشان تمدن عربی در اندلس و یا اسپانیایی امروزی سر بر آورده است که مدعی جریان داشتن خون عربی اسلامی در رگ های خاندان پادشاهی انگلستان است .



بر اساس نظریه ای که در این زمینه مطرح شده خون شهبانوی عرب تباری که ۹۰۰ سال پیش در حال زایمان تنها فرزند پسر خود از پادشاه اسپانیا چشم از جهان فروبست در رگ های اعضای خاندان پادشاهی انگلیس جریان دارد.



"العربیه.نت" چنین ادعایی را که برخی خبرگزاری ها دو هفته پیش به نقل از "جان لوی بوکارنو" مؤسس مجله معروف " Généalogie Magazine " منتشر کردند ارزیابی نمود .



بوکارنو شهروند فرانسوی متولد سال ۱۹۵۳ که متخصص نسب شناسی می باشد معتقد است که ژن های شاهزاده ویلیام به ده ها شخصیت مشهور بازمی گردد که در میان آنها شاهزادهِ رومانیِ سوژهِ داستان های داراکولا و شاهدختی عرب تبار را می توان نام برد.



بوکارنو توضیح مفصلی درباره این شاهدخت عرب تبار نمی دهد و تنها می گوید که "در رگ های فرزند کیت و ویلیام، خون "ماری دو مدیسی"، ملکه فرانسه جریان دارد". وی ادامه می دهد که این ملکه از سلاله مشترک آلفونس ششم پادشاه قشتاله یا كاستيل ( ۱۱۰۹ - ۱۰۶۵ م ) و همسر چهارم وی "زایده" می باشد. به گفته وی زایده شاهدخت عرب تبار مسلمانی از سلاله پادشاهان اشبیلیه است که اصول آنان به خاندان پیامبر اسلام، محمد ابن عبدالله باز می گردد.



از شمال اسپانیا به فرانسه و بریتانیا

با بررسی های "العربیه.نت" مشخص شد که اصول "زایده" به خاندان پادشاهان مسلمان عرب اشبیلیه که در دوره ملوک الطوایفی عربی بر اسپانیا یا اندلس قدرت داشتند باز می گردد. در همان زمان آلفونس ششم پادشاه "قشتاله" یا به اسپانیایی Castilla بود .



زایده همسر پادشاه عرب حاکم بر اشبیلیه به نام "الفتح بن المعتمد بن عباد" ملقب به "المامون" بود که به اتفاق نظر مورخین، پدرش عبدالسلام الترمانینی از متولدین سال ۱۰۱۹ میلادی در شهر حلب سوریه بود و بیش از ۹۰۰ سال پیش بر اشبیلیه و قرطبه در اسپانیا پادشاهی می کرد.



در سال ۱۰۹۱ میلادی اشبیلیه در معرض هجوم نیروهای دولت "مرابطون" که در مراکش حاکم بود قرار می گیرد و الفتح بن المعتمد بن عباد شوهر "زایده" کشته می شود و به دنبال آن زایده با فرزندان و خدم خود به قشتاله گریخته به آلفونس ششم پادشاه لیون پناه می برد . به روایت کتاب "حوادث تاریخ اسلامی" نوشته الترمانینی، آلفونس ششم دلباخته او می شود و پس از گرویدن زایده و فرزندانش به مسیحیت او را به همسری می گیرد .



زایده در سن ۳۲ سالگی پس از باردار شدن از آلفونس ششم در حال زایمان می میرد اما تنها فرزند پسر پادشاه قشتاله به نام "سانشو" را در سال ۱۰۹۳ به دنیا می آورد که بر اساس این روایت وی نیز در سن پانزده سالگی در نبرد "اقلیش" در سال ۱۱۰۸ با مرابطون کشته می شود .


زایده از قدیسان اسپانیا

تاریخ نگاران عرب و اسپانیایی می گویند که "زایده" نام خود را به "ایزابلا" تغییر داد . "ابن عذاری مراکشی" در کتاب معروف خود به نام "البیان المغرب" که به حوادث اندلس می پردازد این مساله را تاکیده نموده است .



گفته شده که در پی درگذشت زایده یا ایزابلای مسیحی مردم اسپانیا از وی تقدیر کرده و به عنوان قدیسه با وی برخورد کرده و جسدش را در دیر "ساهاگون" به خاک سپردند.



دو سال بعد از آن الفونس ششم نیز در سن ۶۹ سالگی درگذشت و دو دختر از همسر سابق خود به نام های "ساشا" و "الویرا" بر جای نهاد که برادران ناتنی از نامادری آنها "زایده"، یعنی فرزندان الفتح بن المعتمد بن عباد ، پادشاه عرب اشبیله در کنار این دو شاهدخت ماندند. با این همه دلایل مطرح مبنی بر اینکه نوزاد شاهزاده ویلیام از نسل "زایده" یا "ایزابلا " باشد چندان قانع کننده نیست.



از سویی صاحبان نظریه دیگری استدلال می کنند که یکی از دو دختر آلفونس ششم یعنی "الویرا"، نسل الفونس ششم را به "ماری مدیسی" ملکه فرانسه منتقل کرده که این نسل سپس با آمیزش های آلمانی، یونانی، ایتالیایی، رومانی، مراکشی و حتی هندی به خاندان پادشاهی وندسور در بریتانیا می رسد . در صورتی که چنین تحلیلی صحت داشته باشد خون خواهر ناتنی فرزندان زایده اشبیلی در رگ های پادشاهان بریتانیا جریان دارد.
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdca.onyk49niw5k14.html
منبع : جام نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما