تاریخ انتشار :دوشنبه ۷ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۱:۳۲
کنفرانس ژنو از همان ابتدا محکوم به شکست بود و بعید به نظر می رسد مذاکرات ژنو 2 به نتایجی که به نفع مردم سوریه باشد برسد و تا زمانی که واقع‌بینی در این نوع نشست ها ی بین‌المللی حاکم نباشد بعید است طرفین به نتیجه مثبتی دست یابند.
مذاکرات ژنو 2 در سراشیبی سقوط
مذاکرات ژنو 2 در سراشیبی سقوط
به گزارش عصر هامون،در ماه ژوئن سال ۲۰۱۲ کنفرانس ژنو ۱ بدون توافق طرفین با شکست مواجه شد و دور از ذهن نیست کنفرانس ژنو ۲ هم با شکست مواجه شود عربستان و حامیان غربیش تاکید دارد که بشار اسد باید از جایگاه سیاسی خود کنار برود در حالیکه این خواست مردم سوریه نیست در واقع آنها می خواهد با برگزاری این قبیل نشست های بی ثمر نظر خود را بر مردم سوریه تحمیل کنند.

حامیان خارج نشین و به اصلاح نماینده مردم سوریه که در طول ۳ سال این کشور را به سوی جنگ و خونریزی سوق داده اند و از هیچ جنایتی علیه مردم این کشور فروگذار نکرده اند و همچنان بحران سوریه را در صدر اخبار خاورمیانه قرار داده اند حال دایه مهربانتر از مادر شده اند و برای این مردم دل می سوزانند، اینها همان هایی هستند که چشمان خود را بر روی جنایات تکفیری ها بسته اند و با پشتیبانی مالی و تسلیحاتی تمام قد از این جنایتکاران حمایت می کنند.

صحنه معادله قدرت در سوریه پر از اختلافات داخلی و خارجی است که نه تنها حل نشده بلکه اراده و انگیزه ائی برای حل آن هم نیست. دولت در گیر جنگ داخلی با تروریسم وارداتی، نیروهای خارجی و کشورهای دخیل در بحرانی که از خارج از مرزها به این کشور تحمیل شده، است که فکری جز انتقام گیری و به زمین زدن حکومت سوریه نیستند.

آمریکا، عربستان و گروه های مخالف با فشار بر سازمان ملل به عنوان دعوت کننده این نشست مانع از حضور ايران در این گفت‌وگوها شدند. در نظر نگرفتن نقش و نفوذ تهران در رسيدن به يك راه حل سياسي، يكي از مهم‌ترين عوامل شكست ژنو خواهد بود زيرا مقامات رياض و واشنگتن به خوبي مي‌دانند تهران توانايي تاثيرگذاري بر تصميمات خاورمیانه را دارد.

نشست از پیش شکست خورده ژنو نشان می دهد این گفتگوها نیز به نتیجه نخواهد رسید و با شکست مواجه خواهد شد چرا که به رغم تلاش‌های اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه مذاکرات دوجانبه میان مخالفان دولت سوریه و دولت این کشور صورت نگرفته است.

م.نظری
انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdchx-nk.23nq6dftt2.html
منبع : زاهدانه
نام شما
آدرس ايميل شما

حمید رضا
باز هم چندی پیش جان کری وزیر امور خارجه ی آمریکا ازجمله "گزینه نظامی علیه ایران هنوز روی میز هست" استفاده کرد.دقیقا این اظهار نظر بعد از بازدید بازرسان آژانس بين‌المللي انرژي اتمي از تاسيسات هسته‌اي نطنز و پلمپ تجهیزات هسته ای ایران در سایت نطنز که پس از شهادت شهید مصطفی احمدی روشن به دلیل نقش آفرینی ویژه در راه اندازی آن، به نام این شهید مزین شده بود عنوان گردید.

خدا می دونه آمریکا پیش خودش چه فکری کرده که میتونه به همین راحتی ایران رو با جنگ تهدید کنه , مثل اینکه آمریکا یادش رفته جنگ تحمیلی رو, جنگی که به وسیله عراق علیه ایران شروع کرد. در واقع آن زمان جنگ ایران فقط با یک عراق نبود بلکه با بیشتر کشور های قدرتمند آن موقع بود. یادشون رفته که ایران در آن زمان با کمترین امکانات و محدود ترین تجهیزات جنگی _ البته ایران سلاح تقوا و اراده ی قوی رزمندگان را هم دارا بود_ در برابر عراق و کشورهای متحدش ایستاد.

اما ایران از آن موقع تا الان به لطف زحمات شهیدان احمدی روشن و شهید شهریاری ودیگر شهیدان و کلیه دانشمندان و متخصصان, پیشرفت های زیادی در زمینه های علمی , جنگی و هسته ای داشته است .

ایران به خصوص در زمینه ی جنگی پیشرفت های فراوانی داشته , وکوچکترین اشاره علیه ایران برای آمریکا ضرر و زیان های جبران نا پذیری دارد.اگر آمریکا می دانست حمله به ایران به همین راحتی هست تا به حال چند باره به ایران حمله میکرد, اما آمریکا از قدرت نظامی ایران خبر دارد و میداند جنگ علیه ایران جز ضرر چیزی برای آمریکا ندارد.

سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران در واکنش به ادعاهای اخیر جان کری وزیر امورخارجه آمریکا مبنی بر احتمال استفاده از گزینه‌های نظامی علیه ایران، گفت: آقای کری؛ این را بدانید نبرد مستقیم با آمریکا قوی‌ترین رؤیای مردان مؤمن و انقلابی در سراسر جهان است.وی افزود: تهدیدات شما برای اسلام انقلابی بهترین فرصت است. پیشوایان اسلام، سال‌هاست ما را برای یک نبرد بزرگ و سرنوشت‌ساز آماده کرده‌اند.

و به نظر بنده زیبا ترین جمله سردار جعفری در واکنش به ادعای جان کری این بود که ایشون گفتند:"بعید می‌دانم مردان عاقل شما اجازه دهند آمریکا که در یک سوی این نبرد سرنوشت‌ساز قرار دارد، گزینۀ مضحک نظامی را از روی میز به صحنه عمل بکشانند".

این قدر آمریکایی ها از مقابله مستقیم با ایران ترس و هراس دارند که دیگر روی, آوردن به ساخت فیلم های ضد ایرانی و فیلم هایی که در آن ها به تاسیسات هسته ایران حمله می کنند.یکی از این فیلم ها که تبدیل شوندگان نام دارد و دو قسمت یک و دو آن از شبکه نمایش سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش شده , در قسمت سوم این فیلم کشور ایران , مانع صلح جهانی معرفی شده و نیروگاه های هسته ای ایران مورد حمله قرار داده میشود.

و حالا سوال اینجاست که آیا پخش دو قسمت اول و دوم این فیلم تبلیغی برای قسمت سوم نبوده؟

پس این گونه به نظر می رسد که مسئولین صدا وسیما متوجه همه این موارد نبوده و یا حتی از ساخت قسمت سوم تبدیل شوندگان آگاهی نداشتند.

ودر آخر هم باید عرض کنم که آمریکا از این غلطا خیلی میکنه و هر وقت بهش فشار میاد یاد میزش می افته و یاد گزینه های مسخره و بی اساسی که روی اون میزش قرار داره می افته. و خود اوباما و جان کری هم می دونن که این گزینه ها همه به ضرر شون تموم میشه از جمله گزینه نظامی.

پس ما نباید حرف های تو خالی و بلف های آمریکایی ها رو باور کنیم و فکر کنیم آمریکا همین فردا به کشورمون حمله می کنه.

الحمدالله کشور ما صاحب رهبری فرزانه و روشن فکر هست, و تا سایه ی این نعمت الهی (حضرت امام خامنه ای) بر سر مردم و کشور عزیزمون ایزان هست نباید این تهدیدات بی خود را جدی بگیریم.
حمید رضا
باسلام دروبلاگ سرباز سایبری حضرت امام خامنه ای با مطلب(گزینه نظامی علیه ایران هنوز روی میز هست/پخش مجموعه ضد ایرانی )به روزم