تاریخ انتشار :سه شنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۵۱
جمهوری های قرقیزستان و قزاقستان دوشنبه اعلام کردند هیچ نشانه ای را از ورود یک فروند جت مسافربری شرکت هواپیمایی مالزی به حریم هوایی شان مشاهده نشده است.
هیچ نشانه ای از ورود هواپیمای مالزیایی به حریم هوایی‌مان مشاهده نشده است
هیچ نشانه ای از ورود هواپیمای مالزیایی به حریم هوایی‌مان مشاهده نشده است
به گزارش عصر هامون، به نقل از خبرگزاری فرانسه ، این دو کشور منطقه آسیای مرکزی این مطلب را در واکنش به برخی گزارش ها مبنی بر احتمال ورود این هواپیمای ناپدیده شده به حریم هوایی آنها ، عنوان کردند.

براساس یکی از سناریوهای احتمالی، هواپیمای MH370 مالزی ایرلاینز که از هشتم مارس تاکنون به شکل مرموزی ناپدید شده است، ممکن ا ست به سمت شمال و جمهوری قزاقستان، تغییر مسیر داده باشد.

«سریک موختیبایف» Serik Mukhtybayev رئیس هواپیمایی کشوری قزاقستان به اینترفکس گفت: « در روزی که این هواپیما ناپدید شد، هیچ گونه ممنوعیتی در استفاده از حریم هوایی قزاقستان وجود نداشت.

موختیبایف افزود: قزاقستان می توانسته است یکی از نقاط نهایی این پرواز باشد اما این هواپیما احتمالا قبلا می توانسته است در این مسیر مشاهده شود.

این مسئول قزاق در ادامه گفت: هواپیمای مالزیایی قبل از رسیدن به قزاقستان، می بایستی از قلمرو سایر کشورهایی که در مسیرش قرار دارند عبور می کرد که حریم هوایی این کشورهای به دقت نظارت می شده است.

وی گفت: مالزی هیچ گونه درخواست رسمی از قزاقستان برای جستجوی این هواپیما ارائه نکرده ، اما کشورش آماده ارائه هرگونه کمک است.

روابط عمومی دولت قزاقستان اعلام کرد: «المازبک آتامبایف» رئیس جمهور قزاقستان در جمهوری قرقیزستان که در جنوب کشورش واقع شده است گفت برای جستجوی بوئینگ 777 مالزی ایرلاینز آماده همکاری است.

در بیانیه دولت قزاقستان آمده است هواپیمایی کشوری قزاقستان و نیروهای پدافند هوایی هرگونه اطلاعات لازم را به همکاران مالزیایی ارائه خواهند کرد.


آتامبایف همچنین ضمن ابراز همدردی با خانواده های قربانیان این سانحه هوایی افزود : « امیدوارم این هواپیما به زودی پیدا شود.»

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcai6nm.49nwo15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما