تاریخ انتشار :پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۱۸
ارتش آمریکا و اردن تمرین نظامی مشترکی را با شرکت تفنگداران دریایی و هواپیماهای جنگنده آمریکایی و نیروی هوایی سلطنتی اردن در این کشور برگزار کردند.
آمریکا و اردن تمرین مشترک نظامی برگزار کردند
آمریکا و اردن تمرین مشترک نظامی برگزار کردند
به گزارش عصر هامون، به نقل از خبرگزاری اردن، نیروی هوایی اردن و آمریکا در این تمرین نظامی یک سری برنامه های عملیاتی را اجرا کردند که شامل شلیک جنگنده های "اف 16" و "اف 18"، مانور هوایی و شلیک منورها برای گمراه کردن موشک های هدایت شونده دشمن بود.

برپایه این گزارش، نیروهای ویژه اردن و تفنگداران دریایی آمریکا عملیات هلی برد را با استفاده از یک بالگرد "بلک هاوگ" با حمایت ها بالگردهای "کبرا" برای پاکسازی یکی از ساختمانها اجرا کردند.

خبرگزاری اردن افزود: شرکت کنندگان در تمرین نظامی مهارت و حرفه ای بودن خود را در اجرای ماموریت و دقت در شلیک به هدف و هماهنگی عملیات مشترک به نمایش گذاشتند.

این تمرین در پایگاه نیروی هوایی خلبان موفق السلطی در شرق اردن با عنوان "ملاقات بازها" برگزار شد. این هشتمین بار پیاپی است که این تمرین از سال 2006 میلادی در اردن برگزار می شود.

رئیس ستاد مشترک ارتش و فرمانده نیروی هوایی اردن و شماری از افسران عالی رتبه نیروی هوایی این کشور به همراه فرمانده یگان محافظت هوایی در ایالت کولورادو آمریکا به همراه شماری از ناظران نظامی از کشورهای عربی و غیرعربی این تمرین را زیر نظر داشتند.

اردن در آینده نزدیک نیز شاهد برگزاری تمرینات نظامی "شیر آماده" با مشارکت 24 کشور برای چهارمین سال متوالی خواهد بود.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcguu9n.ak9x34prra.html
منبع : تسنیم
نام شما
آدرس ايميل شما