تاریخ انتشار :شنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۱۷
علمای اهل سنت شهرستان خاش در نشست با فرماندار تاکید کردند: اتهام به گروگانگیری وقتل مهمانان برای مردم منطقه دردآوراست.
اتهام به گروگانگیری و قتل مهمانان برای مردم منطقه دردآوراست
اتهام به گروگانگیری و قتل مهمانان برای مردم منطقه دردآوراست
به گزارش عصر هامون به نقل از تفتان ما،محمد اکبر چاکرزهی فرماندار خاش در نشست امامان جمعه و جماعات و مدیران و مدرسان حوزه های علمیه اهل سنت شهرستان خاش ، با اشاره به موارد زیاد درگیری طایفه ای بین طوایف و اقوام منطقه ، اظهار داشت : حل و فصل و پایان دادن به این اختلاف ها با همیاری و کمک علما و معتمدین در مدت زمان کوتاهی به صلح و سازش بین طوایف خواهد انجامید وی افزود : تامین امنیت مهمترین مقوله مورد توجه دولت بوده که تحقق آن با همراهی و همدلی مسئولان،علما و مردم میسر است.
چاکرزهی تاکید کرد : صلح و سازش بین طوایف خواست مسئولین می باشد که نفوذ کلام و حرف شنوی مردم از علماء در تحقق این هدف مقدس نقش مهمی می تواند ایفا نماید .
وی بیان کرد : درگیریها و اختلافات قومی و طایفه ای برای همه ی اقشار جامعه نگران کننده ، تاسف بار و دردآور می باشد زیرا در این موضوع بسیاری ازسرمایه های ارزشمند و افراد توانمند و معتمد و نیز بیگناه ازبین رفته اند و جبران آنها با مشکلاتی مواجه است.
نماینده عالی دولت در خاش خاطرنشان کرد : علماء می توانند از طریق تریبون نماز جمعه و مساجد نسبت به ارشاد جوانان و بیان تبعات منفی نا امنی برای مردم ، بر حفظ وحدت ، امنیت ، برادری و برابر تاکید کنند .
وی اظهارداشت : ناامنی و احساس نا امنی و ترس از دستدادن سرمایه سبب نا امیدی و دلسردی سرمایه داران و درنتیجه بالارفتن آمار بیکاری میگردد.
فرماندار خاش تصریح کرد : نگاه دولت به منطقه و استان ویژه و امیدوارکننده است و دولت تلاش دارد از ظرفیتها و توانمندی های سیستان و بلوچستان و این نعمتهای ارزشمند خدادادی به خوبی بهره گرفته شود.
وی تاکید کرد : دولت با تصمیم گیری ها و حمایتهای بیدریغ خود درصدد رفع مشکلات ، موانع و کمبودها و توسعه و بهبود خدمات در عرصه های مختلف است.
چاکرزهی گفت : منطقه ما در موارد مختلف ازجمله راهها، بهداشت،آموزش ،آب شرب ،اجرای طرحهای کشاورزی دامی و صنعتی با مشکلات فراوانی مواجه می باشد که متاسفانه بدلیل عملکرد بد مسئولان درگذشته رفع نگردیده اند اما دراین دولت تلاش میشود این کمبودها و خلاءها مرتفع گردند.
چاکرزهی نقش و راهنماییهای علما، خطبای نمازجمعه و مدیران و مدرسان دینی را درجهت رفع مشکلات و نارساییها ارزشمند توصیف کرد و افزود : راهنمایی ها،دعای خیر،حمایتها،ارتباط و تعامل نزدیک این قشر دلسوز جامعه به بهبود امور و به نتیجه رسیدن طرحها و برنامه های دولت میگردد.
وی با تاکید بر اینکه همفکری علماء در توسعه منطقه و برقراری امنیت استفاده خواهد شد ، افزود : نگاه دولت تدبیر و امید به استان و نقش علماء و معتمدین پررنگ شده و می بایست پاسخ اعتماد مسئولین داده شود و با ایجاد فضائی آرام مشکل اشتغال جوانان حل و سرمایه گذاری مطلوب در منطقه صورت پذیرد .
مولوی محمدگل کرم زهی ( ریگی) مدیرحوزه علمیه مخزن العلوم اهل سنت شهرستان خاش هم در ادامه این نشست با قدردانی ازاقدامات مسئولان خدمتگذار در دولت تدبیر و امید برای توسعه استان و انتخاب یک استاندار توانمند و دانشمند و انتصاب فرمانداران بومی و دلسوز و از بطن جامعه بلوچ و اهل سنت بیان کرد : برای ما جای بسی افتخار و مباهات است که فرزندان خدمتگذار و مدیران دلسوز در پستهای کلیدی و نمایندگی عالی دولت درسطح شهرستان به کار گمارده میشوند و بخوبی میتوانند شایستگیهای خود را به اثبات برسانند و البته انتظارجامعه اهل سنت بیش از این می باشدکه به افراد توانمند و تحصیلکرده و متخصص ما توجه بشود.
 دراین نشست تعدادی ازعلمای اهل سنت شهرستان خاش با اذعان به این نکته که درشهرستان خاش و استان اندک مشکلات و درگیریهای طایفه ای وجود دارد تاکید کردند تا کنون در این منطقه آزار و اذیت مهمانان و مسافران و قتل و گروگانگیری هموطنان عزیز ایرانی سابقه نداشته و مسئله اخیری که در منطقه به وجود آمده که گفته میشود یک ورزشکار ملی و دیگر افراد بیگناهی که کشته و اسیر شده اند و در این موضوع مردم ما در معرض اتهام هستند،برای ما و مردم منطقه بسیار دردآور و سنگین میباشد زیرا مردم ما نگاه کردن به این مسئله رابرای خود لکه ی ننگی میدانند چه برسد که خود عامل آن باشند لذا در این راستا همانگونه که مسئولان بیان کرده اند در این میان افرادی با نگاه و برداشتهای سوء و غلط هستند که میخواهند استان و منطقه ما را نا امن جلوه بدهند و اهداف پلید دشمنان را پیاده کنند،ضرورت دارد و انتظار این است که دولت با جدیت و قاطعیت با عوامل این حادثه شوم برخورد نماید.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcg779n.ak9xt4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما