تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۵۴
122 نفری که طی یک شورش در یک زندان امنیتی در برزیل گروگان گرفته شده بودند، از سوی گروگان‌گیران آزاد شده‌اند.
آزادی تمامی گروگان‌ها در زندان برزیل
آزادی تمامی گروگان‌ها در زندان برزیل
به گزارش عصر هامون، به نقل از پایگاه خبری شبکه پرس تی وی، تمامی ۱۲۲ نفری که طی یک شورش در یک زندان شدیدا امنیتی در برزیل گروگان گرفته شده بودند، از سوی گروگان گیران آزاد شده‌اند.

مذاکره کنندگان نیروی پلیس روز یکشنبه (۲۸ اردیبهشت) موفق به آزاد کردن گروگان‌ها شدند.

این شورش اوایل روز شنبه در حالی اتفاق افتاد که زندانیانی که خواستار انتقال به زندان‌هایی با شرایط بهتر بودند یکی از دیوارهای زندان آدوگادو جاسینتو فیلهو در شهر آراکاژو در ایالت سرگیپه را فرو ریختند.

پس از مذاکرات، گزارش ها گفتند که ۱۶ تن از این زندانیان به زندان‌های دیگری منتقل خواهند شد.

چهار زندانبان و ۱۱۸ نفری که برای ملاقات با زندانیان به زندان رفته بودند، گروگان گرفته شدند.

"مارینهو تیباس"، سخنگوی وزارت دادگستری برزیل به خبرنگاران گفت: «شورش تمام شده است. زندانبان‌ها و تمامی اقوام زندانیان که داخل زندان (گروگان) بودند، آزاد شده‌اند.»

به گزارش کانکتاس (Conectas)، یک سازمان غیر دولتی در امور حقوق زندانیان، زندان‌های برزیل که در حال حاضر حدود ۵۵۰ هزار زندانی در آن نگهداری می شوند برای جلوگیری از ازدحام به فضای بیشتری نیاز دارند.

شورش در این زندان برزیل در حالی است که فقط ۲۶ روز قبل از برگزاری مسابقات جام جهانی فیفا ۲۰۱۴ در برزیل، موجی از اعتراضات علیه هزینه‌های بالای این مسابقات برخی از شهرهای این کشور را فراگرفته است.

پلیس سائوپائولو ۱۵ مه با معترضانی که علیه هزینه‌ی بالای برگزاری مسابقات جام جهانی تظاهرات کرده بودند درگیر شد. صدها نفر در ساعات شلوغی ترافیک در بزرگراه‌های اصلی ریو دوژانیرو که در ۱۳ جولای میزبان مسابقه نهایی جام جهانی است راهپیمایی کردند.

منتقدان می‌گویند هزینه‌ی 11 میلیارد دلاری برزیل برای میزبانی بازی‌ها و مسابقات جهانی باید در بهبود خدمات آموزشی، بهداشتی، حمل و نقل و مسکن سرمایه‌گذاری شود.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcfy1dt.w6d01agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما