تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۶
اوضاع عراق همچنان نا آرام است . شماری از تروریست‌های مسلح عضو داعش، دیشب(سه شنبه) بخش هایی از استان کرکوک در شمال عراق را نیز به تصرف خود در آوردند.
جولان تکفیری ها در شمال عراق؛ بخش های از کرکوک هم در تصرف داعش
جولان تکفیری ها در شمال عراق؛ بخش های از کرکوک هم در تصرف داعش
به گزارش سرويس بين الملل عصر هامون، یک منبع آگاه در پلیس عراق، از اشغال مناطقی از شهرستان حویجه و پنج ناحیه دیگر استان کرکوک به دست تروریست های داعش خبر داد.

سرهنک احمد طه یک افسر پلیس درعراق  گفت:  گروه داعش  مناطق هویجه -ضبع - ریاض - عباسی در غرب شهر کرکوک و الراشد و ینکجا در جنوب این شهر و همچنین بخشی هایی از استان صلاح الدین را تصرف کرده اند .

منابع وزارت کشور عراق پیش از این از سقوط شهر موصل و تصرف فرودگاه ، مقر فرماندهان نظامی ، انبارهای سلاح ، زندان ها ، ساختمان های اداری و بانکها به دست تروریست ها خبر داده بودند .

عراق فرار مردم و زندانیان

گفته می شود بیش از 2700 زندانی با کمک شورشیان از زندانهای موصل فراری داده شدند.  دهها هزار نفر از ساکنان شهر موصل هم از بیم ترورریست ها خانه های خود را رها کرده  و از این شهر گریخته اند.
در همین حال منابع  امنیتی عراق  اعلام کردند نیروهای امنیتی منطقه کردستان عراق به طرف شهر نفت خیز کرکوک در شمال عراق حرکت کردند .
به گفته منابع امنیتی شمار زیادی از نیروهای امنیتی ویژه منطقه کردستان ( پیشمرگ ) برای دفاع از شهر کرکوک  در برابر تهاجم عناصر مسلح و تروریستی داعش  به سمت این شهر عزیمت کردند .
 شهر کرکوک در 160 کیلومتری جنوب غرب شهر موصل قرار دارد .
نیروهای ویژه ارتش عراق هم در حال آماده شدن برای اجرای عملیاتی بزرگ در موصل هستند.  

عراق پیشروی ارتش
یک مقام آگاه دروزارت دفاع عراق روز سه شنبه اعلام کرد نیروهای ویژه برای مقابله با تروریست های داعش وبیرون راندن آن ها به موصل اعزام شدند .

این در حالی است که اعضای داعش در مناطق مهم و حساس بویژه ساختمانهای دولتی موصل مستقر شده اند. هر چند داعش به کرکوک هم نفوذ کرده اما خودروهای نظامی زیادی حامل نیروهای ویژه و تجهیزات به دستور وزارت دفاع و فرماندهی کل نیروهای مسلح به طرف موصل به حرکت در آمده اند تا عملیات بزرگی را آغاز کنند.
افراد مسلح وابسته به سازمان داعش از دوشنبه شب ساختمان استانداری نینوا و همچنین فرودگاه موصل و ساختمان دو شبکه ˈ سما الموصل ˈ و نینوا الغد ˈ و همچنین برخی مراکز امنیتی و دولتی دیگر را تصرف کردند .

داعش در عراق

گفتنی است افراد مسلح وابسته به داعش درشهرستان ˈ الشرقاط ˈ واقع درشمال تکریت وپس از به تصرف در آوردن فرودگاه این شهر در آن مستقر شدند و ساختمان های پلیس در این مناطق را به آتش کشیدند .

دولت عراق هم به منظور برخورد قاطع  و همه جانبه با تروریست های داعش که حملات گسترده ای را به مناطق مختلف عراق آغاز و تاکنون چندین شهر ازجمله موصل را تصرف کرده اند ، در این کشور بسیج عمومی و وضع فوق العاده  اعلام کرد.
شبکه المنار در خصوص اوضاع بغداد نیز گزارش داد: علیرغم در خواست نخست وزیر عراق برای اعلام حالت فوق العاده، بغداد در آرامش به سر می برد اما نیروهای امنیتی در همه خیابانها حضوردارند و در حالت آماده باش هستند. این وضع در مناطق هم مرز و نزدیک به مناطق شمالی بیشتر دیده می شود و پست های بازرسی زیادی برقرار شده است.
 مردم بغداد و علما واکنشهایی به تحولات موصل نشان داده اند و آیت الله سیستانی در مورد جنگ طولانی هشدار داده است.
دفتر آیت الله سیستانی سه شنبه شب در بیانیه ای  با ابراز نگرانی شدید از تحرکات نظامی و  حملات اخیرافراد مسلح وابسته به گروه دولت اسلامی در عراق و شام ( داعش ) در استان نینوا و برخی مناطق  مجاور آن ،  از دولت عراق و رهبران سیاسی کشور خواست  در این شرایط حساس و خطرناک اتحاد و همدلی خود را حفظ و  برای نابودی  تروریستها تلاش کنند.

سید عمار حکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق  نیز از ارتش این کشور در برابر تروریست ها اعلام حمایت کرد .

شماری از علمای اهل سنت  عراق نیز با تاکید بر حفظ وحدت ، از ارتش عراق در مقابله با تروریست ها داعش اعلام حمایت کردند .
بان کی مون دبیر کل سازمان ملل ضمن اعلام نگرانی درباره اوضاع امنیتی عراق ، حمله گروه داعش به شهر موصل را محکوم کرد.


انتهای پیام/ 4030

https://www.asrehamoon.ir/vdciz5aw.t1a5w2bcct.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما