تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۳۱
اهالی بخش ساربوک از توابع شهرستان قصرقند مدتی است با قطع مکرر آب در این منطقه مواجه هستند و از عدم پیگیری و بی‌توجهی مسئولان مربوطه در این زمینه به شدت انتقاده کرده و گلایه‌مندند.
گلایه‌مندی مردم ساربوک از قطع مکرر آب و بی‌توجهی مسئولان مربوطه
گلایه‌مندی مردم ساربوک از قطع مکرر آب و بی‌توجهی مسئولان مربوطه
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون، قطعی‌های مکرر آب آشامیدنی در بخش ساربوک به دلایل و به بهانه‌های مختلف از جمله افت ولتاژ برق و کوچک بودن شناور آب، سبب شده است تا فریاد مردم این منطقه بلند شود و از مسئولان به‌جد استمداد کرده تا هرچه سریع‌تر نسبت به رفع این مشکل مهم اقدام کنند با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان و گرمای شدید منطقه، تا بتوانند اعمال ماه مبارک را به خوبی انجام دهند.
روستای ساربوک با جمعیتی بالغ بر 29 هزار نفر در فاصله 17 کیلومتری قصرقند مرکز شهرستان واقع شده که طی یک ماه اخیر به علت قطعی آب، مردم با مشکلاتی جدی روبه‌رو شده‌اند.
در فصل تابستان و گرمای 50 درجه‌ای مردم ساربوک به دفعات با ابراز گلایه‌مندی از قطعی و نبود آب آشامیدنی و قطع چند روز آب از فرماندار قصرقند تقاضای رسیدگی کرده‌اند.
روز گذشته نیز بنا به درخواست جمع زیادی از اهالی شهر ساربوک، برآن شد تا از وضعیت قطعی آب گزارشی تهیه کند تا بلکه مسئولان مربوطه به خود آیند و این مشکل را هرچه زودتر برطرف سازند.
اهالی ساربوک از مسئولان مربوطه درخواست رفع سریع مشکل قطع آب را دارند
«فولادی» یکی از شهروندان ساربوک محله فولادی، از قطع شدن آب در این محله گلایه‌مند است و می‌گوید: قطعی آب در این محله، یک مشکل چند ساله است اما از اوایل ماه جاری این مشکل شدت گرفته و هر روز آب این منطقه قطع می‌شود و در برخی موارد در شب هم ما شاهد قطعی آب در این محله از شهر هستیم.
وی افزود: چندین بار به مسئولان آب و فاضلاب، نامه نگاری کرده‌ایم اما وضعیت ما بهتر نمی‌شود.
بدون اطلاع رسانی آب را قطع می‌کنند
«اکبر رئیسی» یکی دیگر از ساکنان محله مورتینس هم که از قطع آب به صورت مداوم در این محله گلایه‌مند است، اظهار کرد: چرا باید فقط آب ساکنان این محله قطع شود و زندگی مردم را مختل کند، چرا مسئولان به خواسته‌های مردم اهمیت نمی‌دهند مگر وظیفه آنان خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان نیست.
وی گفت: خیلی وقت‌ها علاوه بر این هم در روزهای عادی آب در این محله قطع است و مشکل قطعی آب در این محله به یک معضل جدی تبدیل شده است.
این شهروند افزود: این قطعی آب در روزهای زمستان برایمان کمی عادی شده بود اما در این ماه این موضوع تشدید شده و روزهای جمعه آب این محله بدون اطلاع قطع می‌شود و از تمامی کارها و زندگی روزانه باز می‌مانیم.
زندگی بدون آب بسیار سخت است، مسئولان اهتمام جدی داشته باشند
«فاطمه بلوچ» یکی از بانوان ساربوک، ساکن محله پشت بازار نیز از قطعی آب در این منطقه انتقاد شدیدی داشته و می‌گوید: قطعی آب در این محله بدون اطلاع قبلی تمام برنامه‌ریزی‌های زندگیمان را به هم ریخته است.
وی می‌افزاید: اگر به آشپزخانه ما سری بزنید، تمامی بطری‌ها و ظروف بزرگمان را پر از آب کرده‌ایم که در مواقع قطعی آب حداقل مشکل خوردن و آشامیدن را برطرف کنیم.
این بانوی شهروند بیان کرد: در برخی موارد که آب ذخیره شده در ظرف نداریم و آب قطع می‌شود، تمامی کارهای زندگی عقب می‌افتد و زندگی بدون آب واقعا خیلی سخت است لذا از مسئولان مربوطه خواستار رفع سریع این موضوع هستیم.
بحران آب دامنگیر روستای ساربوک شده است
امام جمعه بخش ساربوک نیز از مشکلات آب آشامیدنی این شهر در خطبه‌های نماز جمعه به شدت انتقاد کرد.
مولوی فضل‌الله رئیسی اظهار کرد: مدتی است بحران بی آبی و کم آبی دامنگیر شهروندان این منطقه شده و معلوم نیست گره کار کجاست و چرا این معضل برای ساکنان آن تمامی ندارد.
وی افزود: اگر چه جلسات فراوانی در این زمینه تشکیل شده اما هیچ کدام نتیجه قابل قبولی نداده به طوری که امروز بسیاری از نمازگزاران برای وضو گرفتن و شرکت در نماز جمعه با مشکل مواجه بودند.
خطیب نماز جمعه ساربوک مشکل آب شرب ساربوک را مهم ارزیابی کرد و گفت: مردم ساربوک در فصل گرما با مشکل جدی آب آشامیدنی مواجه هستند.
مولوی رئیسی با انتقاد شدید از قطع آب آشامیدنی در ساربوک بیان کرد: مشکل قعطی آب آشامیدنی به حدی است که مردم این روستا در هفته گذشته پنج طومار به دفتر امام جمعه این شهر ارسال کردند.
وی گفت: این اعلام نارضایتی‌ها حکایت از کمبود شدید و قطعی آب آشامیدنی دارد به گونه‌ای که در برخی از محلات مردم با افت شدید فشار آب مواجه هستند.
امام جمعه ساربوک افزود: از بخشدار ساربوک، مسئولان شهرستانی، فرماندار پرتلاش، رئیس آب و فاضلاب روستایی شهرستان، و مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان می‌خواهیم به این موضوع توجه ویژه و کافی کرده و مشکل آب آشامیدنی این منطقه را به صورت ویژه حل کنند.
مولوی رئیسی تصریح کرد: این درخواست که از تریبون نماز جمعه روستای ساربوک مطرح می‌شود انتظار مردم این بخش است که مسئولان تدابیری بیندیشند تا مردم در زمینه آب آشامیدنی به ویژه در ماه مبارک رمضان در مضیقه نباشند.
مسئولان برای رفع مشکل آب شرب منطقه چاره‌اندیشی کنند
رئیس شورای اسلامی شهر ساربوک هم در این زمینه گفت: روستای ساربوک با بیش از 500 مشترک و جمعیتی بالغ بر 29 هزار نفر در فصل تابستان همواره با قطعی آب روبه‌رو است.
ناصر بلوچی افزود: موتور تامین کننده آب قدیمی بوده و بر اثر نوسانات برق، سوخته است، پس از پیگیری‌های انجام شده یک پمپ کوچکتر در چاه نصب کردند اما تاکنون مشکل قطعی آب این منطقه برطرف نشده است.
وی بیان کرد: مسئولان آب و فاضلاب قطعی آب را به شناور ربط می‌دهند.
رئیس شورای اسلامی شهر ساربوک گفت: تناقض‌گویی‌های آب رسان و رئیس آب و فاضلاب روستایی، پیگیری‌های ما را با کندی روبه‌رو کرده است با توجه به اینکه چندین جلسه مشترک با مسئولان آب و فاضلاب برگزار کردیم اما نتیجه قابل قبولی نداشته، مسئولان هرروز بهانه‌ای نو از خود به‌جا می‌گذارند به طوری که یک روز افت ولتاژ برق، و شناور را بهانه خود قرار داده و روز دیگر بدهی‌های مردم را عامل عدم خدمات دهی مناسب بیان می‌کنند در حالی که این مشکلات همچنان به قوت خود باقی است.
بلوچی اضافه کرد: بعضی از محلات به مدت 1 الی 2 روز قطعی آب دارند و هیچ کس پاسخگو نیست.
وی افزود:اینکه آب فاضلاب روستایی اقداماتی را انجام داده‌اند برکسی پوشیده نیست اما مکاتبات صورت گرفته موجود هستند، متاسفانه فاضلاب روستایی به طور جد پیگیر نیست و توجه نمی‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر ساربوک تصریح کرد: مردم از وعده و وعیدهای مسئولان آب و فاضلاب خسته شده‌اند و با این وعده‌ها مشکل بر طرف نمی‌شود، بهتر است بخشدار ساربوک و فرماندار قصرقند برای حل مشکلات آب آشامیدنی در ساربوک چاره اندیشی کنند.
وی افزود: اگر طی این مدت در زمان ترکیدگی لوله‌ها، آب و فاضلاب روستایی کاری را انجام داده‌اند با همکاری دهیاری و شورا بوده است و همه امکانات کارگری و غیره را در اختیارشان قرار داده‌ایم.
بلوچی خاطرنشان کرد: کارگران، دهیاری و گودبرداری همیشه کمک کرده‌اند و انتظار است مسئولان فاضلاب جواب این همکاری و تعامل را به شکل دیگری بدهند.
ساربوک از دو حلقه چاه، دو مخزن آب و شبکه انتقال آب نوساز زیر دو سال برخوردار است
اسماعیل بلیده‌ای بخشدار ساربوک، در این زمینه گفت: با توجه به اینکه چندین نشست در این رابطه برگزار شد و مسئولان آب و فاضلاب قول دادند هر چه سریع‌تر مشکل فوق را برطرف کنند.
گزارش از نظرمحمد رئیسی
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdcfcvdt.w6djmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما