تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۲ تير ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۱۴
رئیس جهاد کشاورزی نیمروز گفت: 12 هزار هکتار اراضی به کشت محصول استراتژیکی گندم و جو با ارزش اقتصادی 2 میلیارد تومان برداشت شده است.
برداشت 12 هزار هکتار اراضی دارای محصول استراتژیکی گندم و جو
برداشت 12 هزار هکتار اراضی دارای محصول استراتژیکی گندم و جو
به گزارش سرویس کشاورزی عصرهامون ، مهندس کوهکن در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرنیمروز اظهار داشت: در سال زراعی گذشته حدود ۱۲ هزار هکتار اراضی به کشت محصول استراتژیکی محصول گندم و جو اختصاص داشته که برداشت از این سطح زیرکشت از نیمه اول اردیبهشت ماه با تعداد ۹ دستگاه کمپاین و ۷۴ دستگاه دروگر آغاز گردیده است.
وی افزود: بیش از ۲۵ هزار تن گندم و جو با ارزش اقتصادی ۲ میلیارد تومان برداشت شده است.
شایان به ذکر است: با توجه به اهمیت تولید علوفه به منظور توسعه دامداری و دامپروری در سال زراعی جاری حدود ۳۵ تن بذر ذرت علوفه ای یارانه دار بین کشاورزان توزیع گردیده است که با این میزان بذر ۱۳۰۰ هکتار از این اراضی زیرکشت ذرت علوفه ای می باشد.
رئیس جهاد کشاورزی نیمروز تصریح کرد: شهرستان نیمروز در حوزه شمالی استان و در منطقه آب و هوایی گرم وخشک وجود دارد.
به طورکلی بحران خشکسالی ۱۶ سال اخیر در منطقه سیستان به کلیه زیربخش های کشاورزی شامل دامداری و دامپروری ، زراعت، باغبانی، شیلات، آب وخاک خسارت فراوانی را وارد کرده است.
وی متذکر شد: زیر بخش های دامداری و دامپروری، باغبانی و شیلات بیشترین خسارت را دیده است به طوری که در بخش دامداری تعداد ۱۳۰ هزار راس دام سنگین در منطقه به ۲۱ هزار راس و دام سبک از ۵۴۰ هزار راس به ۱۶۶ هزار راس کاهش یافته است.
وی بیان کرد: همچنین بیش از ۲ هزار خانوار در بخش صید وصنایع دستی شغل خود را از دست داده اند و باغات انگور نیز دچار خسارتی حدود ۹۰ درصد گردیده است.
انتهای پیام/4382
https://www.asrehamoon.ir/vdcjyiei.uqeiizsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما