تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۵۹
گروه تکفیری داعش در جدیدترین اقدام خود پوشیدن کفش پاشنه بلند را برای زنان ممنوع اعلام کرد. زنان همچنین حق پوشیدن عبا (چادر عربی) گلدوزی شده، حاشیه دوزی یا براق را ندارند.
فتوای جدید داعش برای زنان
فتوای جدید داعش برای زنان
به گزارش سرويس خواندنی های عصر هامون، گروه افراط گرای داعش به تازگی نام خود را از دولت اسلامی عراق و شام به دولت خلافت اسلامی تغییر و سرکرده خود یعنی بغدادی را به عنوان خلیفه همه مسلمانان جهان معرفی کرد.

گروه داعش در عراق و سوریه، دست به کشتار گسترده ای زد و بسیاری از افراد را بدون محاکمه یا به بهانه های واهی، دسته جمعی اعدام کرد.

داعش با توزیع اطلاعیه هایی در میان ساکنان مناطق تحت کنترل خود در سوریه از جمله شهر "دیرالزور" اعلام کرد: زنان حق ندارند کفش پاشنه بلند بپوشند.

در اطلاعیه داعش که در میان ساکنان مناطق تحت کنترل خود در سوریه توزیع شده آمده است: نشان دادن چشمان زنان نقاب دار هم به طور کامل ممنوع است.

دستورات دیگر داعش به این شرح است:

- زنان حق استفاده از عبا (چادر عربی) گلدوزی شده، حاشیه دوزی یا براق را ندارد.

- زنان نباید چادرهای خود را باز بگذارند تا دیگر لباس های آنها مشخص شود.

- زنان باید نقاب یا پوشیه بپوشند تا چهره شان به ویژه چشم ها مشخص نباشد.

در این اطلاعیه تاکید شده است، هر کسی با این مقررات مخالفت کند با مجازات رو به رو خواهد شد.

داعش قبل از این هم حجاب کامل را برای همه زنان و مانکن های پلاستیکی مغازه ها الزامی دانسته بود. این گروه همچنین مصرف دخانیات را نیز ممنوع و گشت های امر به معروف و نهی از منکر به راه انداخت.

این گروه علاوه بر این حسینیه ها، برخی مساجد و همه مزارهای پیامبران و افراد سرشناس و شخصیت های دینی و مذهبی مورد احترام مردم سنی و شیعه را منفجر و تخریب کرد.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdch6knm.23nqkdftt2.html
منبع : شبکه خبر
نام شما
آدرس ايميل شما