تاریخ انتشار :شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۹
این کارشناس سیاست خارجی گفت: نفوذ حزب بعث و افسران سابق در ارتش عراق تسلیم پادگان‌‌ها در تکریت،‌موصل و اقداماتی از این دست را در پی داشت.
تاثیرات صدور حکم آیت‌الله سیستانی بر ارتش عراق/ارتش آینده عراق نقش مهمی در تامین امنیت و ثبات در این کشور خواهد داشت
تاثیرات صدور حکم آیت‌الله سیستانی بر ارتش عراق/ارتش آینده عراق نقش مهمی در تامین امنیت و ثبات در این کشور خواهد داشت
به گزارش سرويس سياسي عصر هامون، "حسین کنعانی‌مقدم" با اشاره به موثر بودن حزب بعث در حملات موصل اظهار داشت: پس از سقوط "صدام" دیکتاتور سابق عراق عملا ارتش این کشور با ساختار بعثی خود متلاشی شد و دولت "نوری المالکی" در راستای بازسازی ارتش اقدام به استخدام نیروهای جدید کرد، اما متاسفانه نیروهای انقلابی مسلح در عراق مانند سپاه بدر،‌گردان المهدی و ... که قبل از سقوط صدام شکل گرفته بودند در ساختار جدید جایگاهی نداشتند.

وی با اشاره به نفوذ مجدد حزب بعث به بدنه ارتش اضافه کرد: نفوذ حزب بعث و افسران سابق به ارتش عراق،‌ تسلیم پادگان‌ها در تکریت و موصل و اقداماتی از این دست را در پی داشت.

این کارشناس سیاست خارجی در ادامه با اشاره به نقش مرجعیت عالی‌قدر شیعه از جمله آیت‌الله سیستانی گفت: در حال حاضر با توجه به صدور حکم توسط آیت‌الله سیستانی شرایط تغییر کرده است و گروهایی مثل سپاه بدر،‌ گردان المهدی و بسیج مردمی به ارتش ورود و در برابر تحرکات گروهک‌های تروریستی قد علم کردند بنابراین می‌توان گفت ارتش آینده عراق نقش مهمی در تامین امنیت و ثبات در این کشور خواهد داشت.

کنعانی‌مقدم با تشریح ساختار قانون اساسی در عراق اظهار داشت: ساختار قانون اساسی عراق بر اساس مردم سالاری،‌وجود پارلمان و نخست‌وزیری است که یک نظام ریاستی را تشکیل می‌دهد و در این میان نکته حائز اهمیت،‌ تبعیت تمام گروه ها اعم از شیعه،‌سنی و کرد از مرجعیت و مقام ولایی در عراق است که این رهبری در بحران‌های مختلف موجب نجات عراق شد.

وی در پایان با اشاره به نقش بی نظیر آیت‌الله سیستانی در زمان اشغال عراق توسط آمریکا خاطرنشان کرد: هدایت‌های وی در آن برهه زمانی حساس موجب بسیج مردم از قومیت‌های مختلف شد.

انتهای پیام / 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdchvqnm.23nqwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما