تاریخ انتشار :يکشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۰:۴۲
جهانگیریان گفت: کم بودن ارتفاع و مقصر بودن خلبان در عدم کنترل هواپیما از دیگر دلایل اصلی سقوط هواپیما به شمار می‌رود که در حال بررسی آن هستیم.
مقصر بودن خلبان می‌تواند از دیگر دلایل سقوط آنتونوف باشد / احضار مدیرعامل شرکت سپاهان
مقصر بودن خلبان می‌تواند از دیگر دلایل سقوط آنتونوف باشد / احضار مدیرعامل شرکت سپاهان
به گزارش سرويس اقتصادي عصر هامون، علیرضا جهانگیریان، رییس سازمان هواپیمایی کشور با بیان اینکه بازخوانی اطلاعات پرواز جعبه سیاه هواپیمای آنتونوف 140 آغاز شده و تا چند روز آینده به پایان می‌رسد، گفت: بازخوانی اطلاعات پرواز از جعبه سیاه 17 الی 18 ساعت به طول می‌انجامد.

وی در ادامه افزود: اطلاعات استخراج شده باید در کمیسیون سوانح بررسی و نتایج آن در آینده‌ای نزدیک اعلام می‌شود.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه 10 فروند هواپیمای آنتونوف 140 تولید شده است، گفت: 7 فروند از این هواپیما باقی مانده که به دستور رئیس جمهور اجازه پرواز ندارند.

جهانگیریان در ادامه افزود: دو فروند از 10 فروند هواپیمای تولید شده به دلیل سوانحی که داشته یکی از آنها از رده خارج شده و یا دیگری اجازه پرواز ندارد و روی زمین به صورت آزمایشی فعالیت می‌کند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با بیان اینکه شرکت سپاهان 4 نوع از این هواپیما دارد، گفت: دو فروند از این هواپیما به دلیل نداشتن قطعه زمین‌گیر شده و دو فروند دیگر عملیاتی شده که یکی از آنها در سانحه چند روز گذشته سقوط کرد و یک فروند دیگر باقی مانده است.

وی در ادامه افزود: مدیرعامل شرکت سپاهان برای پاسخگویی به سوالات احضار شده است، ولی بحث‌های اصلی زمانی صورت می‌گیرد که اطلاعات از جعبه سیاه استخراج شود و در کمیسیون سوانح مطرح شود.

جهانگیریان در ادامه با اشاره به اینکه از کار افتادن یکی از موتورهای هواپیما می‌تواند یکی از علت‌های اصلی سقوط هواپیما باشد، گفت: کم بودن ارتفاع و مقصر بودن خلبان در عدم کنترل هواپیما از دیگر دلایل اصلی سقوط هواپیما به شمار می‌رود که در حال بررسی آن هستیم.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در ادامه خاطر نشان کرد: تمامی هواپیماها از جمله آنتونوف 140 به گونه‌ای طراحی شده که در صورت از کار افتادن یکی از موتورها هواپیما قادر به پرواز و یا نشستن باشد.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdchminm.23n66dftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما