تاریخ انتشار :شنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۰۵
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: معاون اول رئیس جمهور نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی نوشت تا مشکل اختصاص تسهیلات مرتفع شود.
نامه نگاری جهانگیری و سیف برای رفع مشکل اختصاص تسهیلات به واحدهای صنعتی
نامه نگاری جهانگیری و سیف برای رفع مشکل اختصاص تسهیلات به واحدهای صنعتی
به گزارش سرويس اقتصادي عصر هامون، سیدمحمدعلی سیدابریشمی ضمن تشریح مشکلات صنایع کوچک، اظهار داشت: بخشی از این مشکلات مربوط به تسهیلات بانکی مورد نیاز صنایع است که متاسفانه در سالهای اخیر افرادی غیر صنعتی از این تسهیلات به نام صنعت استفاده کرده و صنعتگران واقعی از این تسهیلات محروم شده اند؛ البته در دولت تدبیر و امید در جهت حل این مشکلات فعالیتهای زیادی انجام شده است.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با تاکید بر اینکه در جهت رفع مشکلات واحدهای صنعتی به یاری سیستم بانکی امیدواریم،گفت: طی جلسه ای با وزیر، قرار شد استان ها در خواست هایشان را از طریق شرکت شهرک های صنعتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ارائه کنند.

سیدابریشمی ادامه داد: معاون اول رئیس جمهور نیز در این خصوص نامه ای به رئیس کل بانک مرکزی نوشت تا مشکل اختصاص تسهیلات مرتفع شود.

وی تاکیدکرد: در این زمینه در تلاش هستیم تا راهکارهای قانونی و مناسبی ارائه شود و صنعتگران واقعی بتوانند به حق خود برسند.

معاون وزیر صنعت ،معدن و تجارت درادامه از اختصاص1200 میلیارد تومان یارانه به وزارت صنعت، معدن و تجارت خبرداد و گفت: در تلاش هستیم تا این تسهیلات در آینده ای نزدیک به اجرا درآید.

سیدابریشمی همچنین اخذ مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای صنعتی را روش مناسبی ندانست و گفت: 6/3 درصد از این مالیات به شهرداری ها پرداخت می شود، این درحالی است که شهرداری ها هیچ گونه خدماتی به شهرک های صنعتی ارائه نمی کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه به وجود برخی قوانین دست و پا گیر صنایع اشاره و خاطرنشان کرد: برخی مواقع قوانینی وجود دارد که به نفع صنایع نیست اما باید قانون را اجرا کنیم و برای اصلاح آن درصورت نیاز از طریق قانونی اقدام کنیم.

وی درادامه افزود: شرکت شهرک های صنعتی برای ارائه خدمات به صنعتگران مطابق با دفترچه های قرارداد، آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcj8vem.uqeyvzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما