تاریخ انتشار :يکشنبه ۱۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۱۷
نشست استانداران منطقه 5 کشور به میزبانی استانداری سیستان و بلوچستان درمحل سالن اجتماعات فرمانداری ویژه شهرستان چابهار برگزار شد.
نشست استانداران منطقه ۵ کشور در شهرستان چابهار برگزار شد

به گزارش عصر هامون به نقل از چهاربهاران، علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان دراین نشست با اشاره به موقعیت استراتژیک بندر چابهار اظهار کرد: این بندر فرصتی است برای ۶ استان که به تمرکز زدایی از دیگر بنادر بیندیشیم و بتوانیم با سوق بسیاری از واردات و صادرات البته با محوریت صادرات از طریق این منطقه با پرجمعیت ترین خط جهانی اقیانوس هند و ارتباط با چین و هندوستان یعنی یک سوم جمعیت جهان بخوبی استفاده کنیم .

هاشمی افزود: با توجه به ظرفیت های موجود دراستان ، نگاه همه جانبه برای سرمایه گذاری دربخش های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی می طلبد با سرمایه گذاری دراین بخش ها و ذخایر موجود استان بتوانیم درامر اشتغالزایی جوانان گامهای مثبتی را برداریم .

وی گفت: استان سیستان و بلوچستان تنها استان کشور است که ۵۱ درصد جمعیت آن ساکن روستا بوده و خدمات رسانی برای این روستاها با عنایت به فاصله زیاد روستاها و مراکز بخشها بسیار دشوار و هزینه ی بالایی را برای حفظ این جمعیت روستایی و همچنین جلوگیری از مهاجرت آنان دربر دارد.

به گفته وی، توسعه بنادر چابهار ، جاده های ترانزیتی و بویژه موضوع احداث خط راه آهن در همین ارتباط است که از هم اینک باید برنامه ریزی لازم برای استفاده از این ظرفیت ها در حوزه صادرات و واردات از سوی استان های همجوار در دستور کار قرار گیرد.

استان های سیستان و بلوچستان ، یزد ، کرمان ، خراسان رضوی ، خراسان جنوبی و خراسان شمالی با توجه به ظرفیت ها و توانمندها در حوزه های مختلف اقتصادی و بویژه با توجه به دسترسی به نقاط مرکزی در همسایگی کشورهای آسیای میانه و سی آی اس دراین گروه منطقه ای قرار دارند.

نشست پیشین استانداران منطقه پنج کشور مهرماه سالجاری به میزبانی استاندار خراسان رضوی در مشهد مقدس برگزار شده بود.

انتهای پیام/ 7250

https://www.asrehamoon.ir/vdcdxj09.yt0zj6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما