تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۲۸
عضو کميسيون برنامه و بودجه مجلس از مطرح‌شدن نام حميدرضا حاجي‌بابايي، عادل‌آذر، امين‌حسين رحيمي و جهانبخش محبي‌نيا به عنوان گزينه‌هاي برجسته براي تصدي رياست ديوان محاسبات کشور خبر داد.
حاجي‌بابايي، دانش‌جعفري، عادل‌آذر، محبي‌نيا و رحيمي گزينه‌هاي شاخص رياست ديوان محاسبات
به گزارش عصر هامون،با اشاره به انتخاب عبدالرضا رحماني‌فضلي رئيس سابق ديوان محاسبات به عنوان وزير کشور دولت يازدهم گفت: با انتخاب رحماني فضلي به عنوان وزير کشور ، ديوان محاسبات نيازمند انتخاب رئيس جديد بوده و به همين منظور نام گزينه‌هاي جديدي براي رياست اين ديوان در مجلس مطرح شده است.

وي در ادامه به اسامي مطرح‌شده براي رياست ديوان محاسبات کشور اشاره کرده و افزود: آقايان اميري از اعضاي سابق شوراي نگهبان، عبدالله زاده و عثماني از اعضاي کميسيون برنامه و بودجه مجلس، رحيمي نماينده سابق مجلس و دادستان ديوان محاسبات، جهانبخش محبي‌نيا نماينده ادوار گذشته مجلس و رئيس کنوني دانشگاه فرهنگيان، قاسم حسيني از مسئولان صندوق توسعه ملي، دلشادي از معاونين سابق قوه قضاييه،‌ داود دانش‌جعفري وزير اسبق اقتصاد، کاميار از مستشاران ديوان محاسبات کشور، اکرمي خزانه‌دار وزارت اقتصاد، حاجي‌بابايي وزير سابق آموزش و پرورش و عادل‌آذر رئيس مرکز آمار ايران از گزينه‌هاي تصدي پست رياست ديوان محاسبات کشور هستند.

يوسفيان‌ملا اظهار داشت: نام عباسعلي کدخدايي سخنگوي سابق شوراي نگهبان نيز در ميان اين افراد مطرح بود اما وي در مصاحبه‌‌اي از عدم آمادگي خود براي تصدي اين پست حساس خبر داد.

عضو کميسيون برنامه و بودجه خانه ملت بيان داشت: صلاحيت داوطلبان رياست ديوان محاسبات در جلسات هفته آتي کميسيون برنامه و بودجه بررسي شده و نهايتا يک نفر به عنوان گزينه نهايي به صحن علني معرفي خواهد شد تا درباره وي راي‌گيري شود.

* رئيس ديوان محاسبات چگونه انتخاب مي‌شود؟

گفتني است غلامرضا کاتب سخنگوي کميسيون برنامه و بودجه مجلس پيش از اين در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در خصوص نحوه انتخاب رئيس ديوان محاسبات گفته بود: انتخاب رئیس دیوان محاسبات طبق آیین‌نامه داخلی با معرفی اصلح توسط کمیسیون برنامه و بودجه به صحن علنی برای اخذ رأی اعتماد از وکلای ملت انجام می‌شود لذا در اين راستا اين کمیسیون اعلام کرده که هر شخصي برای ریاست دیوان محاسبات آمادگی دارد، بایستی تا چهارشنبه هفته جاري( ۳۰ مردادماه) سوابق کاری خود را برای بررسی به کمیسیون برنامه و بودجه ارسال کند.

به گفته کاتب اين کميسيون در هفته آتي، بعد از هفته سرکشی نمایندگان به حوزه‌های انتخابیه با بررسی سوابق افرادی که تقاضاي خود را به کمیسیون ارسال کردند، از کسانی که صلاحیت داشته باشند دعوت می‌کند با حضور در جلسه کمیسیون، برنامه‌ها، دیدگاه‌ها و نظرات‌شان را مطرح کنند، سپس رای‌گیری در این زمینه انجام و در نهایت یک نفر برای اخذ رأی اعتماد به صحن علنی معرفی خواهد شد.

انتهاي پيام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdci.uaqct1azubc2t.html
نام شما
آدرس ايميل شما