تاریخ انتشار :چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۲
آب دریاچه ارومیه باز هم کاهش یافت، اعضای شورا حقوقی دریافت نمی کنند، سیستان و بلوچستان مانند موصل نمی شود، جزئیات فروش اموال گروه امیرمنصور آریا، ممنوعیت اجرای سیرک‌ حیوانات در اصفهان و ... از مهم ترین اخبار برگزیده فضای مجازی است.
اخبار برگزیده فضای مجازی،
اخبار برگزیده فضای مجازی،
به گزارش سرويس اجتماعي عصر هامون، هر روز شاهد توليد حجم گسترده‌ای از اخبار و گزارشات مختلف و متنوع در خبرگزاری‌ها و پايگاه‌های خبری هستيم كه رصد تمام اين اخبار برای مخاطبان در گرو صرف وقت بالایی است و البته از حوصله آنها نيز خارج؛ برای تسهيل در مرور اين اخبار، تلاش داريم گزيده‌ای از اخبار سياسی سال 93 را در قالب يك بسته خبری در اختيار مخاطبان قرار دهيم.
 
محمد مایلی‌کهن به زندان اوین انتقال یافت
به گزارش تابناک، ناصر فریاد شیران اظهار داشت: مایلی‌کهن لحظاتی پیش از تحویل موبایل خود به نگهبانی کلانتری با وی تماس گرفته و اعلام کرده که خود برای پیگیری مراحل اجرای حکم‌اش به کلانتری ارگ رفته تا ترتیبات انتقال او به زندان داده شود. فریادشیران همچنین یادآور شد که مایلی‌کهن در این مدت پیشنهاد خیلی‌ها را برای تغییر حکم یا دیدار با دایی را رد کرده و با افتخار برای سپری کردن دوران محکومیتش خود را به زندان معرفی کرده است.نادر فریادشیران هم که از نزدیکان مایلی‌کهن است اعلام کرد: «کاش من هم می‌توانستم با این مرد بزرگ به زندان بروم. افتخار می‌کنیم که زیر پرچم کشور بیگانه قسم نخوردیم و در کشور خودمان زندگی می‌کنیم و بر اساس همین قوانین به زندان می‌رویم».محمد خاکپور و نادر فریادشیران محمد مایلی‌کهن را امروز همراهی می‌کردند. همچنین شنیده‌ها حاکی از این است که مایلی‌کهن اصرار داشت تا به او دستبند بزنند، ولی مأموران این کار را انجام ندادند.

آب دریاچه ارومیه باز هم کاهش یافت
 به گزارش ایسنا هادی بهادری معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان‌غربی اظهارکرد: اهمیت دریاچه ارومیه بر فردی پوشیده نیست و بر تمام مناسبات اقتصادی، اجتماعی، زیستی، فرهنگی و معیشتی منطقه تاثیر دارد. وی با بیان اینکه در حال حاضر تراز دریاچه ارومیه 1270.40 متر بوده که نسبت به پنج روز گذشته شش سانتیمتر کاهش یافته است، افزود: با توجه به افزایش دما و به تبع ان افزایش تبخیر، اگر این روند ادامه یابد به وضعیت پارسال دریاچه ارومیه خواهیم رسید.
 
وزیربهداشت: برنامه‌ای برای ریاست‌جمهوری ندارم
به گزارش تسنیم، سیدحسن هاشمی وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که در چند وقت اخیر این مساله مطرح شده است که به دلیل اقبال زیاد شما در بین جامعه به خاطر اقدامات‌تان در حوزه سلامت برخی‌ها شما را برای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردند، آیا در این باره با شما صحبتی شده است و نظر شما چیست، بنده متاسف هستم از این صحبت‌هایی که درباره بنده می‌شود و حاشیه‌هایی برای کسانی که آمده‌اند به آقای روحانی کمک کنند و تکلیف اخلاقی خودشان را در تاریخ این دوره از کشور انجام دهند. هاشمی ادامه داد: چون این مساله را آقای رئیس‌جمهور خودشان گفتند عنوان می‌کنم، آقای روحانی در مراسمی که از 3 دستگاه تقدیر کردند، گفتند آمدن بنده به این دولت خیلی سخت بود اینکه چندین بار آقای رئیس‌جمهور برای این مسئولیت با بنده صحبت کرده بودند و بنده گفته بودم که مایل هستم پادویی کنم تا مسئولیت به بنده داده شود. اتفاقاتی هم افتاد که داستان مفصلی دارد که چطور شد نهایتاً بنده وارد دولت شدم ولی آن چیزی که از خدا خواسته‌ام این است که این دوره به سلامت تمام شود زیرا جنس من از جنس آموزش و کار علمی است. ولی مطمئن باشید که حتما به حرفه خودم برمی‌گردم. حوزه سیاست نه آشنا هستم و نه علاقه‌مند به ادامه آن هستم. وزیر بهداشت در پاسخ به این پرسش که ولی مردم شما را دوست دارند، عنوان کرد: مردم بزرگوار هستند، ولی بنا نیست که هر کسی مردم به آنها ابراز علاقه می‌کنند احساس توهم کنند، البته این سابقه وجود دارد ولی بنده هیچ وقت متوهم نبودم و از خدا خواسته‌ام دچار توهم نشوم. آرزو می‌کنم که مسئولیت‌ها در جمهوری اسلامی ایران برای همه؛ یک دوره باشد و این خودش باعث می‌شود که با قصد قربت افراد خود را وقف کارشان کنند و نهایت تلاششان را کنند. بنابراین این حاشیه‌سازی‌ها را برای حوزه سلامت نکنند تا برای مردم فواید بیشتری نیز نصیب‌شان شود.وی در پاسخ به این پرسش که بنابراین شما را دیگر در دوره بعدی ریاست جمهوری به عنوان وزیر بهداشت نخواهیم دید؟ بیان داشت: شما کسانی را خواهید دید که به آنها افتخار می‌کنید و افراد با ارزشی خواهند بود، همه کسانی که مسئولیت‌های اجرایی دارند آن زمان موفق خواهند شد که در پیرامون خودشان افرادی به کار بگمارند و فرصت برایشان ایجاد کنند تا بهتر از خودشان  آن حوزه را اداره کنند و ما نیز در این مسیر پیش می‌رویم.

اعضای شورا حقوقی دریافت نمی کنند
به گزارش ایرنا مهدی چمران گفت: این شایعه ها کار را به جایی رسانده که خیلی از دوستان در مجلس می گویند اگر در شورا چنین پولهایی به حساب افراد واریز می شود ما هم به شورا بیاییم.وی با بیان اینکه اعضای شورا حقوقی دریافت نمی کنند، خاطر نشان کرد: آنچه به حساب آنان واریز می شود حق جلسه است و آنان حتی عیدی، پاداش، حق ماموریت و بازدید هم دریافت نمی کنند.رییس شورای اسلامی شهر تهران اظهار کرد: از سوی دیگر شورا حسابرس دارد و حسابهای مالی چک می شود بنابراین خبری از واریزهای میلیاردی نیست.

سیستان و بلوچستان مانند موصل نمی شود
به گزارش ایسنا سردار سیدمحمدباقرزاده مشاور عالی رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرمانده کمیته جست‌وجوی مفقودین ضمن انتقاد ازبکار بردن عبارت "من می‌ترسم که سیستان و بلوچستان مانند موصل شود "توسط دکتر شهریاری در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:این­گونه اظهارات نوعی بازی در پازل دشمن است و نشانه­‌ای است از عدم آگاهی این نماینده محترم از اقتدار امنیتیِ جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی.وی اظهار کرد: در شرایطی که از غرب تا شرق و از شمال تا جنوب کشور به برکت خون شهدا در امنیت کامل به­ سر می­‌برد و در حالی­ که با حمایت­‌های جمهوری اسلامی ایران، موصل در آستانه­ آزادسازی است، این­گونه سخنان از یک نماینده مجلس به­ هیچ عنوان قابل قبول نیست.

نعمت زاده: «فیلیپ موریس» صهیونیستی نیست
به گزارش مهر، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه شرکت فیلیپ موریس (تولیدکننده سیگار مارلبرو و برخی برندهای دیگر) "صهیونیستی" نیست، گفت: اگر این شرکت صهیونیستی بود، به طور قطع مجوزی را برای آنها صادر نمی‌کردیم و پیش از آن، از این موضوع اطمینان حاصل کرده‌ایم.محمدرضا نعمت‌زاده با بیان اینکه شرکت فیلیپ موریس (تولیدکننده سیگار مارلبرو و برخی برندهای دیگر) "صهیونیستی" نیست، گفت: اگر این شرکت صهیونیستی بود، به طور قطع مجوزی را برای آنها صادر نمی‌کردیم و پیش از آن، از این موضوع اطمینان حاصل کرده‌ایم.

جزئیات فروش اموال گروه امیرمنصور آریا
به گزارش فارس، اردشیر محمدی رئیس سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی گفت: مزایده اموال گروه امیرمنصور آریا در حال برگزاری است و تاکنون ۲۷ درصد سهام شرکت فولاد خوزستان و ۴۰ سند مالکیت مسکونی و تجاری در اختیار دولت قرار گرفته است.

ممنوعیت اجرای سیرک‌ حیوانات در اصفهان
به گزارش ایسنا، مدیرکل محیط زیست استان اصفهان گفت: برگزاری سیرک با حضور حیوانات در اصفهان ممنوع است چرا که برگزاری یک سیرک از حمل و نقل تا برگزاری خود سیرک همواره با آزار حیوانات همراه است.حمید ظهرابی اظهارکرد: متاسفانه استانداردها در دو حوزه سیرک و باغ‌وحش در کشور به درستی رعایت نمی‌شود و سطح توقع کارشناسان حوزه محیط‌زیست با اتفاقات این دو حوزه بسیار فاصله دارد.وی افزود: باید در حوزه آزار و اذیت حیوانات به شکل جدی وارد عمل شد و سیرک‌هایی که در حال حاضر فعالیت می‌کنند استانداردها را رعایت نمی‌کنند و استانداردهای مورد نیاز را پوشش نمی‌دهند چرا که به طور کلی انجام عملیات نمایشی با حیوانات مستلزم آزار حیوان در مراحل آموزشی می‌شود پس به طور کلی باید گفت چنین موردی مردود است و مجوز آن باید از همان ابتدا باطل شود.

راهکار امنیتی برای حجاب راهگشا نیست
به گزارش تابناک، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره طرح عامران به معروف گفت: با محدودیت و ممنوعیت و انجام اقدامات سلبی نمی‌توان به هدف رسید.شهیندخت مولاوردی افزود: به منظور ترویج فرهنگ حجاب، راهکارهایی از جنس فرهنگ لازم است، چراکه این موضوع پدیده‌ای فرهنگی بوده و راهکارهای امنیتی و نظامی راهگشا نیست.وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری اظهار کرد: براساس حکم جدید مقام معظم رهبری به اعضای جدید شورای انقلاب فرهنگی لازم است آسیب‌شناسی در زمینه‌های فرهنگی صورت گیرد.

واکنش رسانه‌ای چین به "خودمانی شدن پوتین با همسر رئیس‌جمهور"
به گزارش عصرایران، به نوشته مجله فارن پالسی، رهبران 21 کشور عضو آسیا - اقیانوسیه از جمله روسیه برای شرکت در نشست سالانه همکاری اقتصادی آسیا - اقیانوسیه (اپک) به پکن رفته‌اند و نشست تا امروز (سه‌شنبه) ادامه دارد.روز یکشنبه مراسمی در «واتر کیوب» محل برگزاری المپیک سال 2008 برگزار شده بود. در این مراسم ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه در کنار پنگ لیوآن، بانوی اول چین نشسته بود که در کنار همسرش شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین قرار داشت.در حالی که میهمانان در حال نشستن بر روی صندلی‌های خود بودند، شی جینپنیگ مشغول حرف زدن با باراک اوباما، رئیس‌جمهوری آمریکا شد و پوتین نیز با بانوی اول چین صحبت می‌کرد اما صحبت آنها اینگونه به پایان می‌رسد که پوتین کت خود را بر روی دوش همسر رئیس‌جمهوری چین می‌اندازد و همین مساله در رسانه‌های چین کلا سانسور شد. گویا فضای برگزاری مراسم سرد بوده است و پوتین به سرعت وارد عمل می‌شود و کتش را بر روی دوش لیو آن می‌اندازد اما بانوی اول چین به سرعت آن را برمی‌دارد. اما این اقدام از چشم رسانه‌ها دور نماند.حال دولت چین که نگران است این تعامل ساده، ژست رمانتیک به خود بگیرد، تمام ویدیوها و تصاویر مرتبط با این رویداد را از رسانه‌های اجتماعی و منابع خبری پاک می‌کند.ولادیمیر پوتین در ماه آوریل از همسرش جدا شد و از آن زمان تاکنون مجرد است.
 

 
گورستان جن‌ها در چابهار +تصاویر
به گزارش شبکه خبر، قبرستانی خاموش و مرموز در جنوب شرقی ترین نقطه ایران در استان سیستان و بلوچستان واقع است که سکوت ژرف حاکم بر ساختار سنگی آن، زمینه ساز شکل گیری عقیده رازآمیزی شده است.این گورستان در استان سیستان و بلوچستان، شهر چابهار، روستای تیس، روستایی باستانی با قدمتی دست کم ۲۳۰۰ ساله که در آن اعتقاد و باورهای مردم بلوچ با رازآمیزی و سکوت ژرفناک طبیعت آن و آثار باستانی بر جای مانده پیوند خورده است و گورستان جن که بلوچ ها به آن «جن سنط» می‌گویند یکی از این رازهاست.قبرها در کنار هم بر روی سطحی صخره ای حفر شده است. حفر این گورها بر سطح سنگی حیرت و پرسش بازدیدکنندگان را بر می انگیزد.چه کسانی این گورها را حفر کرده اند؟ چرا سطح سنگی را برای حفر انتخاب کرده‌اند؟ این گورها با چه وسیله ای حفر شده اند؟ در پاسخ به این پرسش ها مانند این گورستان، جز سکوت و خاموشی چیزی نمی شنویم. شاید به علت حفظ مردگان و درگذشتگان از گزند جانوران و خورندگان زیرزمینی اجساد، رنج کندن سنگ را بر خود هموار می کردند و گورها را این چنین می ساختند.
 

یکی از همراهان تیم ملی کاراته به ایران بازنگشت
به گزارش فارس، تیم ملی کاراته ایران در بیست و دومین دوره مسابقات قهرمانی جهان که به میزبانی آلمان برگزار شد، شرکت کرد و در پایان این رقابت‌ها تیم کومیته مردان با شکست حریفان خود عنوان قهرمانی را کسب کرد.تیم ملی پیش از اعزام با حواشی مختلفی روبرو شد و به دلیل اینکه سفارت آلمان برای صدور روادید به بیش از 31 نفر مخالفت کرد تیم ملی کاتای تیمی از اعزام به این رقابت‌ها باز ماند.مهمترین نکته‌ اینکه بعد از اعزام تیم ملی به مسابقات جهانی مشخص شد که دبیر فدراسیون نام دو نفر را به عنوان مسئولان روابط بین‌الملل در لیست اعزامی به سفارت آلمان معرفی کرد.امروز در حالی تیم ملی کاراته وارد ایران شد که مرتضی سلیمی ،یکی از آن دو نفر، به همراه تیم ملی به ایران بازنگشت.

بازگشت پرندگان مهاجر به زاينده رود
به گزارش جهان، کارشناس اداره کل محیط زیست استان اصفهان امروز با بیان اینکه در دوسال گذشته بخاطر خشکی زاینده رود شاهد نیامدن پرندگان مهاجر به اصفهان بودیم افزود با جاری شدن آب در زاینده رود انواع گونه های پرندگان ابزی وکنار آبزی در مسیر زاینده رود و تالاب بین المللی گاوخونی اسکان کرده اند .امیدی با بیان اینکه سرشماری این پرندگان نیز هم اکنون آغاز شده و تا دوماه آینده ادامه دارد گفت هم اکنون بیش از هزار پرنده از گونه های کاک اهای سرسیاه مرغابی ها،اردک ها وحواسیل ها ،به حاشیه زاینده رود سفر کرده اند .وی گفت این پرندگان با شروع فصل سرما از مناطق سردسیر سیبری وروسیه به سمت جنوب مهاجرت میکنند وتا اواخر زمستان در رودخانه ها و تالاب ها زندگی میکنند.
 
انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcirraq.t1azv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما