تاریخ انتشار :دوشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶
9 ماه از حادثه گروگانگیری مرزبانان ایران اسلامی توسط گروهک تروریستی جیش العدل می گذرد و از بازگشت مرزبان سیستانی جمشید دانایی فر خبری نیست.
ابهامات از سرنوشت مرزبان سیستانی روبوده شده/پیگیر وضعیت جمشید دانایی فر هستیم
ابهامات از سرنوشت مرزبان سیستانی روبوده شده/پیگیر وضعیت جمشید دانایی فر هستیم
به گزارش سرویس ایثار و شهادت عصر هامون به نقل از اوشیدا، پس از گذشت 318 روز از گروگانگیری گروه جیش العدل همچنان وضعیت جمشید دانایی فر مرزبان سیستانی نامعلوم است و هیچ عکس و فیلم جدیدی از این گروهبان ایرانی از سوی گروگانگیرها منتشر نشده است.
تلاش ها و پیگیریهای مسئولان امنیتی، نیروی انتظامی، وزارت امور خارجه و مرزبانی برای آزادی گروگان ها ادامه داشت تا اینکه در ۱۵ فروردین ۹۳ خبر آزادی ۴ مرزبان ایرانی در خبرگذاری العربیه منتشر شد و پس از ۴۸ ساعت یعنی در ۱۷ فروردین، مرزبانان وارد خاک کشور شدند که البته جمشید دانایی فر مرزبان سیستانی ربوده شده بین مرزبانان آزاد شده نبود.
علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی اجتماعی استانداری چند ماه پس از مشخص نشدن وضعیت دانایی فر گفت: جمشید دانایی فر به شهادت رسیده است .
اخبار تایید و تکذیب شهادت جمشید دانایی فر ابهامات در وضعیت این مرزبان سیستانی را بیشتر می کرد .
بعد از انتشار خبر شهادت این گروهبان، حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور اعلام کرد: از زمان انتشار اخباری مبنی بر شهادت جمشید دانایی فر همچنان پیگیر این موضوع هستیم تا چنانچه سند و مدرکی مبنی بر تایید قطعی شهادت وی به دست آوریم اعلام خواهیم کرد.
عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور در مورد وضعیت نامشخص دانایی فر می گوید: همچنان در حال پیگیری هستیم.
سید باقر حسینی نماینده مردم سیستان و عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس در این خصوص گفت: پرونده جمشید دانایی فر همچنان در این کمسیون فعال است.
حسینی همچنین از ایجاد تفاهم نامه ای بین ایران و ارتش پاکستان خبر داد و گفت: این تفاهم نامه منعقد شده تا اگر گروه های تروریستی علیه ایران اقدام کردند بتوانیم نیروهای ضربتی را برای سرکوبی آنها وارد خاک پاکستان کنیم که البته در این خصوص هم در حال پیگیری هستیم.
باید از مظلومیت مردمان این سرزمین گفت که چگونه هدف نقشه ها و اقدامات تروریستی جنایتکاران قرارگرفته اند و چندین سال است که منطقه سیستان و بلوچستان آرامشی از سوی گروهک های تروریستی به خود نگرفته است.
پدران و برادران ما در منطقه سیستان و بلوچستان بصورت ناجوانمردانه و بی گناه مورد حمله اقدامات تروریستی گروهک های جنایتکار قرار گرفته و در فضای مظلومیت و غربت جان خود را تقدیم می نمایند اما توجه ویژه ی به خانوادههای شهدای ترور نمی شود .
9 ماه از حادثه گروگانگیری مرزبانان ایران اسلامی توسط گروهک تروریستی جیش العدل می گذرد و از بازگشت مرزبان سیستانی جمشید دانایی فر خبری نیست و این حادثه دلهای خانواده مرزبان و مردم غیور سیستان را رنجیده است که سرنوشت جمشید دانایی فر چه رقم خورده است؟
او که فرزند10 ماهه دارد ،خانواده اش از سرنوشتش بی خبرند و راستی چرا وضعیت او در هاله ای از سکوت فرو رفته است؟ چه تدبیری برای مشخص شدن وضعیت جمشید دانایی فر دال بر شهید شدن یا نشدن اتخاذ گردیده شده است؟
یکی از درخواستهای در حال حاضر مردم دارالولایه سیستان مشخص شدن وضعیت فرزند ایران اسلامی ،جمشید دانایی فر است.
شامگاه ۱۷ بهمن ۹۲ در منطقه "جکیگور" در شرق کشور، در مرز مشترک با پاکستان ۵ مرزبان ایرانی ربوده شدند و ۱۸ بهمن ماه همان سال خبر ربوده شدن مرزبانان رسما اعلام شد. هنوز ۲۴ ساعت از این خبر نگذشته بود که در ۱۹ بهمن ماه ۹۲ گروهک تروریستی با انتشار تصاویر ۵ مرزبان در صفحه توئیتر مسئولیت این اقدام را بر عهده گرفت.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdccooqe.2bqs48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما