تاریخ انتشار :چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۰
رئیس جمهور آمریکا در بیانیه ای نوشته است کشورش مدیون دستگاههای اطلاعاتی و امنیتی است.
واکنش اوباما به گزارش سنا ؛ آمریکا مدیون دستگاههای اطلاعاتی خود است
واکنش اوباما به گزارش سنا ؛ آمریکا مدیون دستگاههای اطلاعاتی خود است
به گزارش سرويس بين الملل عصر هامون، به نقل از سایت کاخ سفید؛ باراک اوباما با صدور بیانیه ای به گزارش سنا در مورد شکنجه در سازمان سیا واکنش نشان داده و نوشته است آمریکا به دستگاههای اطلاعاتی خود مدیون است.

رئیس جمهوری آمریکا در این بیانیه مدعی شده است ،کشورش همواره بیشترین تلاش را برای آزادی و دموکراسی در سراسر جهان داشته است. وی نوشته است که مردم آمریکا به دستگاه های اطلاعاتی این کشور و به خصوص سیا مدیون هستند چرا که اعضای این دستگاههای امنیتی افرادی حرفه ای و وطن پرست بوده و به خاطر تلاش و ایثار آنان است که آمریکا و مردمش احساس امنیت می کنند.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شده است پس از حملات یازده سپتامبر به آمریکا ، دستگاههای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا تلاش کرده اند مانع از انجام عملیات تروریستی شوند و به القاعده ضربات سختی وارد کرده اند.وی اذعان کرده است که در برخی موارد ، اقدامات غیر قانونی ( شکنجه ) انجام شده و به همین دلیل است که او در اوائل کسب قدرت در انتخابات سال 2008 ، شکنجه را ممنوع کرده است.

اوباما در این بیانیه مدعی شده است خود خواستار افشای این گزارش بوده و ضمن پذیرش اقدامات خشن سیا نوشته است که این گونه اعمال سیا با ارزشهای آمریکایی تضاد داشته و به تلاشهای آمریکا در مبارزه با تروریسم در جهان کمک نکرده است. وی همچنین در انتهای بیانیه خود آرزو کرده است روشهای خشن برای شکنجه و اعتراف گیری ، دیگر به سیا و سایر سازمان های امنیتی - اطلاعاتی آمریکا باز نگردند.

انتهای پیام/ 4030 https://www.asrehamoon.ir/vdcdfs09.yt0xx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما