تاریخ انتشار :شنبه ۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۱۲:۳۳
گلوبال ریسرچ در مقاله ای در خصوص شایعات منتشر شده توسط رسانه های مغرض مبنی بر استفاده از سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه این اخبار و گزارش ها را ساختگی و دروغ دانست.
نگاهي به ابعاد شايعه استفاده از سلاح شیمیایی توسط ارتش سوریه/ از تصاوير جعلي تا دروغ پردازي‌هاي فيس بوک و تايمز
به گزارش عصر هامون،به نقل از پایگاه خبری گلوبال ریسرچ، در این مقاله که به قلم استفان لندمن نوشته شده آمده است در سرتاسر ماه های درگیری سوریه، بشار اسد بارها به استفاده از سلاح شیمیایی متهم شده است. اما هیچ یک از شواهد چنین چیزی را نشان نمی دهد.

اتفاقا شواهد و مدارک روشن، عکس این موضوع را نشان می دهند.اتهامات غلط ادامه دارد. آنها هیچ اعتباری ندارند. آنها مرتبا تکرار می شوند.

روز ۲۱ اوت نیویورک تایمز تیتر زد« شورشیان دولت را به استفاده از سلاح شیمیایی متهم کردند».
شورشیان مدعی بودند موشک هایی که به سوی شرق دمشق شلیک شده اند ،حامل گازهای سمی بودند.آنها گفتند مردم در رختخواب های خود کشته شده اند و بیمارستان های محلی پر از تلفات هستند.

گزارش ها متناقض هستند .بعضی از آنها میگویند صدها نفر کشته شده اند.تایمز نوشت« بی شک این حملات فشارها بر تیم اعزامی از سوی سازمان ملل متحد به سوریه جهت تحقیق در مورد استفاده از سلاح شیمیایی را افزایش خواهد داد.»

در تمام ماه های درگیری سوریه اتهامات متعددی در مورد استفاده از سلاح شیمیایی مطرح شده است. اما هیچ یک از آنها نشان دهنده دخالت دولت نیست.
روز ۲۱ اوت خبرگزاری رسمی سوریه« سانا » با درج این تیتر که« منابع خبری: گزارش های مربوط به استفاده از سلاح شیمیایی در غوطه درست نیست» گفت:«یک منبع خبری روز چهارشنبه، اخبار منتشر شده توسط برخی رسانه ها در مورد استفاده از سلاح شیمیایی در منطقه غوته دمشق را نادرست دانست».
«این منبع تاکید کرد اخبارمنتشر شده توسط تلویزیون الجزیره قطر،العربیه عربستان سعودی و اسکای نیوز رابرت مورداک صهیونیست که در به خاک و خون کشیدن سوری ها و حمایت از تروریسم دست دارند کاملا بی پایه و اساس است.»

این منبع خبری گفت هدف از انتشار این اخبار و گزارش ها منحرف کردن کمیته تحقیق سازمان ملل در مورد سلاح شیمیایی از انجام ماموریت خود است.»

یک مقام امنیتی دولت سوریه اتهام استفاده از سلاح شیمیایی را «دروغ» خواند.

وی گفت «چیز جدیدی این جا وجود ندارد زیرا هر روز جنگ است. در تمام مناطق، عملیات برای تعقیب گروه های مسلح در حال انجام است.»

تایمز به نقل از فردی به نام ابو یاسین نوشت:« ما فکر می کردیم این دولت حداقل در این روزها به دلیل حضوربازرسان سازمان ملل از سلاح شیمیایی استفاده نکند. این کار بی ملاحظگی است.اما دولت می گوید من اهمییتی به آنها نمی دهم.»

تایمز به نقل از لوعی مقداد هماهنگ کننده رسانه ای اپوزیسیون شورای ملی سوریه گفته است« بشار اسد دیگر به هیچ خط قرمزی اهمییت نمی دهد زیرا او قبلا از بسیاری از خطوط قرمز عبور کرده و جهان هم واکنشی نشان نداده است. این یعنی چنین خطوط قرمزی هرگز وجود نداشته است»

ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس هم نگرانی عمیق خود را ابراز کرده است.البته او اذعان دارد که گزارش ها « تایید نشده» است.و خواستار اطلاعات بیشتری است.

ویلیام هیگ گفت:« بدیهی است که اگر این گزارش ها تایید شود،استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه را به شدت افزایش خواهد داد.»

سخنگوی وزارت خارجه فرانسه هم حملات مرگبار منتسب به ارتش سوریه در حومه دمشق را محکوم کرد.

تصاویر ویدئویی و عکس هایی از درگیری های سوریه روی صفحات اینترنتی به صورت آنلاین پست شد. این تصاویر و فیلم ها افرادی را روی کف بیمارستان موقت نشان می دهد.

تصویر دیگر کودکی را نشان می دهد که با اسپری تنفسی تحت درمان است. تصاویر دیگر قربانیانی را نشان می دهد که به سختی برای فرو بردن هوا تلاش می کنند.

اما این که آیا این تصاویر حوادث غوطه را نشانمی دهند یا خیر مشخص نیست.

این تصاویر تایید شده نیستند. آنها دی ان ای ندارند و می توانند برای هر جای دیگر باشند.آنها میتوانند جدید ،قدیمی یا حتی ساختگی باشند. ممکن است هالیوود آنها را با مهارت تمام بازسازی کرده باشد.

اگر اناد و شواهد غوته معتبر باشد مسئله این اسن که چه کسی مسئول است. در طول تمام ماه های درگیری هیچ مدرکی نشان نمی دهد که دولت از سلاح شیمیایی استفاده می کند.اسناد و شواهد بسیاری دست داشتن شورشیان را تایید می کنند.

نویسندگان و سردبیران و عوامل نیویورک تایمز، از گفتن حقیقت چشم پوشی می کنند. روال کار و استاندارد تایمز همین است. مشخصه تایمز ارائه گزارش های یک طرفه است. در این فرایند به خوانندگان خیانت می شود. درگیری در غوته در زمان استراتژیکی درگرفت. این درگیری ها همزمان با حضور بازرسان سازمان ملل در سوریه انجام شد. انجام این کار ÷رچمهای قرمز را برافراشت. ما انتظار نداریم اراذل رسانه ای واقعییت را گزارش دهند.

چارلز لیستر از مرکز تروریسم و شورش ای اچ اس جین میگوید: از نظر منطقی ،معنی ندارد که دولت سوریه در این مقطع از سلاح شیمیایی استفاده کند بخصوص این که شهرهای مورد هدف تقریبا نزدیک هستند»

روزنامه خصوصی الوطن سوریه گزارش داد بشار اسد متعهد شده کار بازرسان سازمان ملل را تسهیل و کرده وبا آنها همکاری کند.

ماموریت آنها روز ۲۰ اوت آغاز شد. آنها به دنبال یافتن اسناد و شواهد دست اولی در مورد استفاده از سلاح شیمیایی هستند.انها تعیین نخواهند کرد که چه کسانی از این سلاح ها استفاده کرده اند. آنها فقط مشخص خواهند کرد آیا از این سلاح ها استفاده شده و اگر بلی از کدام یک.

ژان پاسکال زاندرس کارشناس کارشناس تسلیحات شیمیایی می گوید:«اگر آنه فقط قصد دارند بروند و بیایند و تایید کنند که تعمدا از سلاح شیمیایی استفاده شده باید در مورد نتیجه بخش بودن تحقیقات آنه تردید داشت.»

نکته مهم و کلیدی این است که باید انگشت را به سمت صحیح نشانه رفت و آدرس درست داد. ناکامی در این را به سود رسانه های جریان اصلی خواهد بود.

آنها همگی همیشه اسد را متهم کرده اند.

آنها به ناحق چنین کاری کرده اند. آنها دروغ های بزرگی سرهم می کنند.

در ماه جولای روسیه اسناد دست اول را تسلیم کرد.آنها اسنادی معتبر بودند.این اسناد و شواهد روشن و صریح بودند.این اسناد نشان می داد شورشیان از سلاح شیمیایی استفاده کرده اند.

آنها ادعاهای دوگانه ایالات متحده را نشان دادند.

اسد به غلط مقصر شناخته شده بود.اسناد نقل شده از سوی واشنگتن فاقد استانداردهای لازم بود. این اسناد و مدارک پوچ و واهی بود. تحلیلگران مستقل آن را رد میکردند.

نویسندگان نیویورک تایمز روز ۲۴ آوریل تیتر زدند « آیا از سلاح شیمیایی استفاده شده است»

آنها مدعی شدند سخت نیست که تصور کنیم بشار اسد که سخت به قدرت چسبیده ممکن است علیه مردم سوریه از سلاح شیمیایی استفاده کند. او قبلا از جنگ افزارها و موشک ها علیه آنها استفاده کرده وعلامتی از پایان دادن به خونریزی هایی که بیش از دو سال به طول انجامیده نشان نمی دهد.

در همان زمان نویسندگان نیویورک تایمز اذعان کردند که هیچ مدرکی که ثابت کند دولت از سلاح شیمیایی استفاده کند وجود ندارد.

تیتر صحیحی که نیویورک تایمز باید درج می کرد این بود که هیچ مدرکی استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه را ثابت نمی کند. اما از نیویورک تایمز نباید چنین انتظاری داشت.

اولویت کار آنها آدرس غلط دادن و انگشت را به مسیر غلط نشانه رفتن است.آنها اسد را به جای شورشیان متهم می کنند.آنها از بدترین جنایات شورشیان اغماض کرده و یا ناچیز می شمرند.

نیویورک تایمز به نقل از ایتالی برون ژنرال اسرائیلی نقل می کنند که« سوریه به طور فزاینده ای از سلاح شیمیایی استفاده کرده است».یکی دیگر از مقامات اسرائیلی از گاز سارین سخن به میان می آورد. او مدعی شده دولت سوریه این مائه شیمیایی را انبار کرده است.

نویسندگان تایمز روسیه را به دفاع و توانمندسازی «بی وجدانانه»بشار اسد متهم کردند.

آنها چیزی را که واشنگتن از آن حمایت می کند تایید می کنند.آنها دروغ را به جای حقیقت می گذارند.این سیاست رسمی نیو یورک تایمز است.

مجله فوربز خود را یک ابزار سرمایه داری می داند. این مجله روز ۱۹ اوت مقاله ای از کلودیا روزت رئیس مرکز گزارش های تحقیقی اندیشکده بنیاد دفاع از دموکراسی منتشر کرد .

این اندیشکده یک اندیشکده دست راستی نومحافظه کار است. در شورای مدیریت این اندیشکده از سناتورهای سابق و جیمز ووزلی رئیس سابق سیا نیز حضور دارند.
در تیم اجرایی آن هم اراذل دیگری حضور دارند.

روزت خوانندگان را گمراه کرده به آنها اطلاعات غلط داد. او این کار را از روی عناد ،تعمدا و ریاکارانه انجام داد.او تیتر زد« شیمی سوریه-کره شمالی:ارتباط تسلیحاتی»

روزت گفت:«آیا کره شمالی در استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه دست دارد؟بنا به دلایلی این سئوال برای کارشناسان تسلیحات شیمیایی سازمان ملل از اهمییت و اولویت بالایی برخوردار است.»

«این دلایل عبارتند از گزارش های اخیر رسانه ها از دخالت مستقیم کره شمالی در حملات شیمیایی و نیز شراکت و همدستی کره در ساخت سلاح های کشتار جمعی –نه تنها شیمیایی بلکه هسته ای-»

روزت در بخش دیگر از محور وجود نداشته ایران –حزب الله-سوریه سخن گفت و عنوان کرد کره شمالی هم در سوریه دخالت دارد.

وقتی مدرکی وجود نداشته باشد ساخته می شود. با انجام این کار امپراطوری واشنگتن را تسهیل می کند. این اقدام معمول و استاندارد یک رسانه جریان اصلی است.اندیشکده های دست راستی نماد این کار هستند.

دروغ های بزرگ جایگزین حقایق و افشاگری های کامل می شود. این دروغ ها کشتار گسترده مردم و تخریب را تسهیل می کند. این روش کار دیرینه امریکا است. نباید انتظار داشته باشید رسانه های جریان اصلی همه چیز را تشریح کنند.
انتهای پیام/۵۰۸۲ https://www.asrehamoon.ir/vdcj.memfuqettsfzu.html
نام شما
آدرس ايميل شما