تاریخ انتشار :سه شنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۲ ساعت ۰۸:۰۰
رولف هریس، چهره مشهور تلویزیونی بریتانیا روز پنجشنبه از سوی دادگاهی به ۱۳ مورد آزار جنسی و سوء استفاده از کودکان متهم شد.
چهره مشهور تلویزیون بریتانیا به کودک آزاری متهم شد! / عکس
چهره مشهور تلویزیون بریتانیا به کودک آزاری متهم شد! / عکس
به گزارش عصر هامون، رولف هریس، چهره مشهور تلویزیونی بریتانیا روز پنجشنبه از سوی دادگاهی به ۱۳ مورد آزار جنسی و سوء استفاده از کودکان متهم شد.



به گفته دادستان، هریس ۸۵ ساله به ۹ مورد ارتباط جنسی با دختران کمتر از سن قانونی در دهه ۱۹۸۰ و چهار مورد تولید تصاویری شرم آور از کودکان طی سال گذشته متهم است.



هریس که استرالیایی الاصل است، طی ۵۰ سال گذشته یکی از چهره های محبوب تلویزیونی برای بسیاری از خانواده های استرالیایی و بریتانیایی بود.



وی در سال ۲۰۰۵ تصویری از چهره ملکه الیزابت دوم طراحی کرد و از سوی وی مورد قدردانی قرار گرفت!





نخستین جلسه رسیدگی به اتهامات وی اواخر ماه سپتامبر و در لندن برگزار خواهد شد.



شایان ذکر است که این اتفاق اولین رسوایی از اصحاب رسانه بریتانیا نبوده و آخرین آن هم نخواهد بود.



چندی پیش نیز یک مجری برجسته بی بی سی (جیمی ساویل) که بیش از چهار دهه به عنوان ستاره شبکه دولتی انگلیس شناخته می شد بعد از مرگش متهم شده بود که در طول فعالیت خود به ده ها دختر نوجوان انگلیسی که در برنامه های این شبکه شرکت کرده بودند تجاوز کرده است.




پرونده فساد اخلاقی ساویل موجی از شکایت و بی اعتمادی را در میان مردم انگلیس ایجاد کرد و حتی برخی مردم معتقد بودند که شبکه بی بی سی از فساد اخلاقی وی در طول چند دهه فعالیت در این شبکه باخبر بوده اما بر آن سرپوش گذاشته است.


تعدادی از زنان انگلیسی با شکایت به دادگاه اعلام کردند که در دوران نوجوانی هنگام شرکت در برنامه های این مجری از سوی وی اغفال شدند. برخی از قربانیان نیز اذعان کردند که ساویل در داخل ساختمان شبکه بی بی سی به آنها تجاوز کرده است.


ساویل در سال ۱۹۹۰ نشان شوالیه را از ملکه الیزابت دریافت کرده بود!
انتهای پیام/۹۰۳۱ https://www.asrehamoon.ir/vdcb.ab0urhbzfiupr.html
منبع : جام نیوز
نام شما
آدرس ايميل شما