تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۷
فرماندار شهرستان خاش گفت: تاکنون از ظرفیت های بالقوه ی منطقه مرزی روتک به خوبی بهره گرفته نشده است.
تاکنون از ظرفیت های بالقوه منطقه مرزی روتک به خوبی بهره گرفته نشده است/ دولت پاکستان نیز برای آبادانی روتک اقدامی را انجام دهد
تاکنون از ظرفیت های بالقوه منطقه مرزی روتک به خوبی بهره گرفته نشده است/ دولت پاکستان نیز برای آبادانی روتک اقدامی را انجام دهد
به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از تفتان ما،محمداکبر چاکرزهی در حاشیه بازدید از منطقه مرزی روتک،  اظهار کرد: منطقه مرزی روتک از ظرفیت های برجسته کشاورزی و دامداری زیادی برخوردار بوده به طوری که زمینهای حاصلخیز و آب فراوان آن مستعد رشد و تولید انواع محصولات کشاورزی است.
وی با بیان اینکه تاکنون از ظرفیت های بالقوه ی این منطقه به خوبی بهره گرفته نشده است، افزود: نگاه مدیران و مسئولان دستگاه های اجرایی باید وسیع و در جهت تامین اهداف نظام و رفع مشکلات منطقه باشد.
چاکرزهی تصریح کرد: توسعه خدمات در مناطق مرزی، رونق دادن به تجارت و مباحث اقتصادی، کمک به بهبود وضعیت خدمات کشاورزی و تولیدی و اشتغالزایی در دستور است.
وی نبود راه دسترسی مناسب به مرز و روستاهای واقع در منطقه مرزی روتک را از مهمترین مشکلات مردم و ساکنان این منطقه عنوان کرد و گفت: خوشبختانه با اختصاص اعتباری حدود ۵۰ میلیارد ریال کار بازگشایی، بهسازی و آسفالت بخشی از محور خاش به روتک آغاز شده و امسال هم اعتباری گذاشته می شود تا پروژه حداقل تا دوسال آینده به بهره برداری برسد.
فرماندار خاش افزود: وجود هفت هزار هکتار زمین های زیر کشت و برنامه های توسعه ای در مبحث فعالیت های کشاورزی ناشی از ظرفیت برجسته منطقه بوده و باید سعی و تلاش شود مشکلات ساکنان در ابعاد مختلف پیگیری و مرتفع گردد و جمعیت آن تثبیت شود.
وی خاطرنشان کرد: ایجاد بازارچه مرزی در این منطقه به همت مردم دوطرف و ساکنان مرزی در ایران و پاکستان دست یافتنی بوده و همانگونه که نظام برای توسعه و آبادانی منطقه در نظر دارد انتظار این است که از سوی ملت و دولت پاکستان نیز حرکاتی برای آباد کردن منطقه انجام بدهند.
بخشدار مرکزی خاش نیز به خبرنگار ما گفت: منطقه مرزی روتک عامل مهم ایجاد تحول در منطقه بوده و مسئولان نظام انگیزه ای مهم برای آباد کردن منطقه و بهره گرفتن از مزیت های مرزی دارند.
مجتبی شجاعی افزود: شناخت از مشکلات منطقه پرظرفیت روتک و گام برداشتن برای حل آنها کاری ارزشمند بوده که دولت برای رفع آنها و توسعه منطقه در نظر دارد.
این بازدید که با حضور فرماندار، اعضای شورای اداری، شماری از علماء و معتمدان و ریش سفیدان مهمترین مشکلات مرزی روتک از توابع بخش مرکزی خاش مورد بررسی قرار گرفت و در این روز علاوه بر اینکه کلنگ ساخت دوواحد آموزشی با تلاش و همت دوخیر به زمین زده شد جهت ساخت در مجموع چهار واحدآموزشی، اجرای پنج پروژه طرح هادی روستایی، رفع مشکلات بهداشتی، مخابراتی، صداوسیما، آب و برق رسانی قول مساعد داده شد.
منطقه مرزی روتک با داشتن ۱۵ هزار هکتار وسعت مرتعی، هفت هزار هکتار اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی و چهار هزار نفر شتر یکی از قطبهای مهم کشاورزی شهرستان خاش به شمار می رود که هر ساله در آن بهترین نوع خرمای کیفی و ارگانیک بعمل می آید که از بازار پسندی ویژه ای برخوردار بوده و علاوه بر آن این منطقه مستعد تولید و پرورش گیاهان دارویی و محصولات زراعی و باغی است.
انتهای پیام/4382 https://www.asrehamoon.ir/vdcb5sb0.rhbz5piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما