تاریخ انتشار :دوشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۹
تهیه کننده مستند سینمایی «سنت شهادت» که در ۶ اپیزود توسط ۶ فیلمساز ساخته شده از پایان تدوین این اثر خبر داد.
تدوین «سنت شهادت» به پایان رسید/ ادای دین به شهدای اهل سنت
تدوین «سنت شهادت» به پایان رسید/ ادای دین به شهدای اهل سنت
به گزارش خبرنگار ایثارو شهادت عصرهامون به نقل از مهر، پژمان لشگری پور طراح و تهیه کننده مستند سینمایی «سنت شهادت» به خبرنگار مهر گفت: تدوین ۶ اپیزود از مستند سینمایی «سنت شهادت» که چندی پیش توسط ۶ کارگردان در ۶ استان و درباره ۶ شهید از شهدای اهل سنت ساخته شده بود، به پایان رسید و فیلم آماده نمایش در محافل سینمایی است.
وی افزود: مجموعه «سنت شهادت» مستندی درباره شهدای اهل تسنن است که در ۶ نقطه مختلف ایران در ۱۰۰ دقیقه ساخته شده است. تهیه کننده این مستند انجمن اتقلاب و دفاع مقدس است و برای اکران این فیلم برنامه ریزی های مدون انجام شده است.
طراح و تهیه کننده مستند سینمایی «سنت شهادت» درباره کارگردانی هر یک از این اپیزودها بیان کرد: محمدعلی شعبانی زندگی یکی از شهدای اهل سنت در استان گلستان را کار کرده و محمدعلی هاشم‌زهی درباره شهیدی از سیستان و بلوچستان، پیمان نهان قدرتی درباره شهیدی از کردستان، حسن قهرمانی درباره شهیدی از آذربایجان، ماکان عاشوری درباره شهیدی در تالش و سید سجاد آوینی نیز مستندی از یک شهید در هرمزگان ساخته‌اند.
لشگری پور درباره انگیزه های ساخت این فیلم مستند گفت: نکته‌ای که درباره شهدای ۸ سال دفاع مقدس کمتر در سینما بدان توجه شده، شهدای اهل تسنن و حضور برادران و خواهران سنی در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب است. باید به این نکته توجه کنیم که بخشی از مردم و به ویژه مرزداران ایرانی اهل سنت هستند.
طراح و تهیه کننده مستند سینمایی «سنت شهادت» در پایان متذکر شد: وحدت بین شیعه و سنی از دیرباز بین ما ایرانیان وجود داشته است که این وحدت و پیوند اکنون با توجه به شرایط استراتژیکی که ایران در آن قرار دارد اهمیت بیشتری دارد و باید قدر آن را بدانیم. از همین‌رو ساخت این مستند هم در جهت تحکیم وحدت میان شیعه و سنی و هم ادای دین به شهدای اهل سنت است.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdciuvaq.t1ayv2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما