به گزارش سرویس اجتماعی عصرهامون به نقل از خط اول ،معلمی که در فرهنگ ما جایگاه ویژهای دارد از جایگاه واقعی خود نسبتاً فاصله گرفته است؛ چرا که در بسیاری موارد یک فرد نمیتواند تنها به معلمی مشغول باشد و مجبور است کارهای دیگری هم انجام دهد.
وجود دیدگاههای معیشتی، سیر صعودی توقعات ،تامین نیازهای عمومی خانواده وضرورت پاسخگویی به حوایج اقتصادی فرزندان ودیگر عوامل پنهان وناگفته (همه وهمه ) به صورت حلقه ای وزنجیروار زمینه را برای ظهور پدیده ای به نام شغل دوم وشاید سوم فراهم نموده است.
در همین خصوص خبرنگار خط اول بسراغ چند تن از فرهنگیان زاهدانی رفته و نظر آنها را در این رابطه جویا شده است.
یک معلم زمان فراغتش را باید صرف افزایش سطح علمی خویش کند
یکی از فرهنگیان می گوید :اگر معلم از نظر رفاهی و معیشتی تامین باشد به شغل دوم نمی رود و زمان فراغتش را صرف افزایش سطح علمی خویش می کند ولی متاسفانه مبلغ حقوقی معلمین به اندازه ایست که فقط بمنظور ارتقای سطح مالی است نه علمی وشغل دوم شخصیت معلم را افزایش نمی دهد بلکه کوچکتر نیز نموده است.
مشکلات اقتصادی هر کارمندی را جذب شغل دوم می کند
فرهنگی دیگری می گوید :مشکلات اقتصادی هر کارمندی را جذب شغل دوم می کند و معلمین نیز از این قضیه مستثنی نیستند باید مسئولین تدبیری بیاندیشند تا فشار اقتصادی کمتر شود من با وجود سه فرزند مثل بقیه نمی توانم مرفع زندگی کنم .
شغل دوم از کیفیت کار کاسته می شود
فرهنگی دیگری در گفتگو با خبر نگار خط اول گفت :دلیل اصلی انتخاب شغل دوم برای یک معلم نیاز اقتصادی می باشد چرا که حقوق یک معلم جوابگوی زندگی او نیست و شغل دوم باعث مشکلاتی شده و از کیفیت کار کاسته می شود و دیگر یک معلم تونمند و خبره نخواهد بود چرا که یک معلم در اوقات بیکاری باید بسراغ مطالعه برود و از طرفی در تابستان در کشور ما برنامه ای برای معلمین نیست لذا برنامه های ضمن خدمت متناسب با رشته تحصیلی دبیران از ضرورت ارتقای علمی کشور می باشد.
انتهای پیام/4382
https://www.asrehamoon.ir/vdccppqe.2bqo48laa2.html