تاریخ انتشار :پنجشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷
تغذیه صحیح نه تنها از گسترش عوارض بیماری تب دار جلوگیری می کند، بلکه احتمال درمان این نوع بیماری‌ها را نیز تا حدود دو برابر افزایش می‌دهد.
تغذیه صحیح احتمال درمان بیماری تب دار را تا دو برابر افزایش می‌دهد
به گزارش سرویس علمی پزشکی عصر هامون، نریمان سعادتی متخصص تغذیه و رژیم درمانی گفت: اثر غذا در تکامل بدن از همان ابتدای دوران جنینی آغاز می‌شود و اگر مادر باردار تغذیه صحیح و مناسبی نداشته باشد، در آن صورت جنین و سپس نوزاد متولد شده با مشکلات زیادی دست به گریبان خواهد بود.
 
وی با بیان اینکه تغذیه دوران بارداری مادر باید کافی و مناسب باشد، افزود: اگر در این  دوران به ویژه در سه ماهه اول بارداری، پروتئین، ویتامین و املاح کافی به مادر نرسد، جنین رشد کافی نخواهد داشت و در نتیجه می‌تواند در معرض ابتلا به برخی از نارسایی‌ها قرار گیرد.
 
سعادتی تصریح کرد: پس از تولد نیز تغذیه کودک با شیر مادر اهمیت به سزایی می‌یابد، چراکه تغذیه با شیر مادر هم برای کودک، هم برای مادر و هم برای اجتماع بسیار مفید و سازنده است.
 
وی با بیان اینکه بسیاری از کودکان و افراد بزرگسال دچار انواع و اقسام بیماریهای تب دار می‌شوند، اظهار داشت: متاسفانه افراد مبتلا و اطرافیان آنها هر اقدامی جهت درمان بیماری صورت می‌دهند ولی به رعایت اصول غذایی اهمیت نمی‌دهند.
 
سعادتی تاکید کرد: تغذیه صحیح نه تنها می‌تواند از بروز عوارض بیشتر و تشدید بیماری تب دار تا حد زیادی جلوگیری کند، بلکه احتمال درمان این نوع بیماریها را نیز تا حدود دو برابر افزایش می‌دهد.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه یکی از مهمترین نکاتی که در مبتلایان به بیماریهای تب دار فراموش می‌شود، تغذیه این بیماران است، یاد آور شد: باید از همان ابتدای بیماری فکر کنیم که بیمار چه میزان کالری نیاز دارد و سپس این کالری را محاسبه و برای فرد بیمار فراهم کنیم.
 
سعادتی گفت: در واقع لازم است تعیین کنیم که به ازای هر درجه تب، فرد مبتلا به چه میزان غذا و آب نیاز دارد.
 
وی خاطر نشان کرد: هیچ منبع غذایی خاصی برای مبتلایان به بیماریهای تب دار وجود ندارد البته در صورتی که بعضی از غذاها را باید بیشتر مصرف کرد و در مقابل مصرف برخی دیگر از غذاها را باید کاهش و یا متوقف کرد، این موضوع باید به تائید پزشک متخصص مربوطه برسد و در هر صورت نباید برداشت شخصی خود را در این زمینه وارد کرد.
 
انتهای پیام/ 8399
 
https://www.asrehamoon.ir/vdcefp8f.jh87ni9bbj.html
منبع : سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان
نام شما
آدرس ايميل شما