تاریخ انتشار :دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
یک کارخانه دار سیستانی با بیان اینکه دولت گوش شنوا برای شنیدن مشکلات کارخانه داران و تولید کنندگان ندارد، گفت: دلیل تعطیل بودن ویا نیمه تعطیل بودن اکثر واحدهای تولیدی خود دولت است زیرا این آسیب را با واردات بیش از حد و کمبود نقدینگی و بودجه بر سرمایه داران تحمیل کردند.
کارخانه های تعطیل و کارگران بیکار، سوغات افزایش واردات کالای خارجی
کارخانه های تعطیل و کارگران بیکار، سوغات افزایش واردات کالای خارجی
به گزارش سرویس اقتصادی عصر هامون به نقل از زاهدانه، در حالی که تشدید تحریم های اقتصادی در سالهای گذشته مشکلاتی برای برخی صنایع کشور به وجود آورده است؛ روند افزایش واردات و مصرف کالاهای خارجی در کشور به موج تعطیلی کارخانجات و کارگاه های تولیدی داخلی دامن زده است.
از اینرو با توجه به مشکلات اقتصادی حاکم در جامعه اقتصاد مقاومتی یکی از رویکردهای مورد تاکید مقام معظم رهبری است که شرایط امروز کشور به آن وابستگی دارد. به همین علت تکیه بر تولیدات داخلی و عدم وابستگی به نفت یکی از عوامل موثر در ارتقای این مهم است که نیاز است برای حمایت از تولید داخلی و بالابردن انگیزه کارآفرینان و تولید کنندگان دولت و سایر نهادها همکاری و تلاش خود را مضاعف کنند تا به خودکفایی کامل برسیم. در این میان در سیستان وبلوچستان منابع خدادادی به وفور یافت می شود و صنایع تولیدی و شهرک های صنعتی زیادی وجود دارد که به علت حمایت نکردن دولت از این بخش ها قریب به اتفاق 60درصدشان تعطیل شده اند.
در این زمینه منصور بردبار یکی از کارخانه داران سیستان وبلوچستانی اظهار داشت: کارخانه کیک و کلوچه بردبار از سال 1376 با هجده کارگر شروع به فعالیت کرد.
وی گفت: این کارخانه از ابتدا تولید خوبی داشته است اما در سالهای اخیر با توجه به مشکلات اقتصادی در آستانه نیمه تعطیل بودن قرار گرفت و هم اکنون با 2 کارگر و میزان تولیدی صفر درصد مواجه است.
بردبار با بیان اینکه دولت گوش شنوا برای شنیدن مشکلات کارخانه داران و تولید کنندگان ندارد، افزود: دلیل تعطیل بودن ویا نیمه تعطیل بودن اکثر واحدهای تولیدی خود دولت است زیرا این آسیب را با واردات بیش از حد و کمبود نقدینگی و بودجه بر سرمایه داران تحمیل کردند.
وی با بیان اینکه حدود10 درصد از کارخانه های سیستان نیمه تعطیل و مابقی تعطیل می باشد، بیان کرد: این میزان تعطیلی باعث بیکاری جوانان، مهاجرت افراد از منطقه و افزایش آمار طلاق در بین خانواده ها شد که اگر دولت از این بخش ها و صنایع حمایت می کرد شاهد وقع این اتفاقات و آمار بیکای در استان نبودیم.
انتهای پیام/9031 https://www.asrehamoon.ir/vdciqyay.t1a5w2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما